Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

Awatar użytkownika
cracof
Posty: 231
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

Post autor: cracof » 2 maja 2017, o 15:27

Cześć, parę dni temu zauważyłem, ze pompa podciśnienia jest bardzo mocno zapocona olejem. Jednak tylko w tym miejscu, którego zwykle nie widać, należy spojrzeć od spodu i najlepiej z latarką. Nie lubię takich sytuacji więc zabrałem się za naprawę.

Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.

Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)

Obrazek

Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)

Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.

Obrazek

2) Ostrożnie wyciągamy pompę
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec

Obrazek
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 2 maja 2017, o 20:56

Oprócz pocenia miałeś jakieś objawy rozszczelnionej pompy?
PS.
Dzięki za tutka
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 231
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: cracof » 2 maja 2017, o 21:12

Absolutnie żadnych, efekt taki sam jak niedokręcony korek wlewu oleju, wszędzie brudno i nie widać skąd się leje w końcu.
Nieszczelność pompy to trochę za dużo powiedziane, pompa sama w sobie jest szczelna, ciekło spomiędzy jej osadzenia w głowicy.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Pasjonat
Posty: 236
Rejestracja: 8 lip 2016, o 21:41

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: Pasjonat » 3 maja 2017, o 01:03

Info o wymianie jak najbardziej się przyda :) U mnie czyściutko. Takie zapocenie by się zdarzyło? Może już ktoś grzebał w tym miejscu? Troszkę felerne bo akurat mocowanie osłony górnej, może przy wciskaniu osłony ktoś mocniej pięścią uderzył i się mały wyciek zrobił?
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 22 lis 2017, o 20:20

No i ja dzisiaj popatrzyłem od spodu i też widzę zapocenie w miejcu niewidocznym.
Pewnie też mnie czeka wymiana tych uszczelek. Czy ktoś może zobaczyć czy do mnie idą te same uszczelki co do kolegi?
Czy bez klucza dynamometrycznego sobie poradze?
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 23 lis 2017, o 08:41

Może ktoś zerknąć jakie nr uszczelek oringów podchodza do mojej vacum pompy?
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 26 lis 2017, o 13:05

Dzięki kolego za tutka.
Dodam, że jeśli ktoś nie ma nasadki Torx E10 to pasuje nasadka sześciokątna nr 8.
Po wyciągnięciu pompy miałem taką samą sytuację. Od spodu uwalona olejem. Uszczelki twarde jakby plastikowe rozpadające się w palcach.
Koszt uszczelek w ASO 24zł. Wymiana około 1h.
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 2 gru 2017, o 17:59

Koledzy powiedzcie mi czy, pompa vacum może się pocić olejem na łączeniu dekielka - oczywiście z dołu. Poniżej zaznaczyłem na fotach to miejsce o które mi chodzi, jeśli tak to jak to uszczelnić? Odkręcić śruby i ściągnać dekielek(mogę to zrobić na założonej pompie na silniu? Chodzi mi o to, że musiałbym znowu czekać na nowe uszczelki z ASO jeśli wyciągnąłbym pompę)? Nic stamtąd nie wyskoczy? Jakaś sprężynka? i Skręcić wraz z użyciem sylikonu?
Czy raczej jeśli pojawia się tam olej to jest to bardziej z łączenia z głowicą?

Obrazek
Obrazek
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 8 gru 2017, o 09:33

Sprawa wyglada tak, że chyba lekko poci mi się z łączenia dekla tej pompy vacum ale niestety nie dałem rady odkręcić tych torxów...
Czy jest sens kupować używkę? Bo nówki trochę kosztują.
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 2 lut 2018, o 13:15

Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.
WDD2042081F230429
Obrazek
adamp.
Posty: 80
Rejestracja: 29 sie 2017, o 23:14
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: adamp. » 2 lut 2018, o 18:05

diabeelek pisze:Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.
A nie idzie wymienić uszczelki pod tym dekielkiem? O ile tam jakaś jest...
C220 CDI 2009r. sedan
diabeelek
Posty: 1776
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

Post autor: diabeelek » 2 lut 2018, o 19:49

Nie mogłem tego rozebrać...Śruby albo zapieczone albo zaklejone
WDD2042081F230429
Obrazek
ziolo
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2019, o 06:13

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

Post autor: ziolo » 6 paź 2019, o 07:26

Witam, mam odłączony wężyk podciśnienia , ktoś podpowie dlaczego? , (jak kupiłem tak już było, poprzedni właściciel nie wiedział)
Załączniki
2.2.png
wężyk w żółtym okręgu
VIN: WDD2042081F104707
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
ziolo
Posty: 13
Rejestracja: 19 lip 2019, o 06:13

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

Post autor: ziolo » 11 paź 2019, o 05:35

Dodam może, że ten chudszy wężyk u mnie jest odłączony a w trójniku jest zaślepiony otwór.
VIN: WDD2042081F104707
Marka: MERCEDES-BENZ
Model: C220
Rodzaj nadwozia: KOMBI
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości