Strona 2 z 2

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 6 mar 2019, o 11:10
autor: Fantazma
Wiesz co, czasami po kick-downie i puszczeniu gazu czeka kilka sekund ok.5 aż zmieni na wyższy bieg. Chce wymieniać olej i pomyślałem żeby profilaktycznie to tez wymienić.

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 6 mar 2019, o 13:31
autor: ktos92
722.9 (7G Tronic Plys) nie ma problemu z lock-up :-D Ja bym zaczał od wymiany całego oleju łacznie ze spuszczeniem oleju z konwertera i "reset" skrzyni.

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 6 mar 2019, o 14:15
autor: Fantazma
To juz robilem😀 Na skrzyni mam błąd dotyczący tej średnicy walka przy konwerterze... Ponoć na gwarancji jak się nikt nie skarżył, to tego nie robili... (Info prosto z aso)

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 6 mar 2019, o 14:49
autor: ktos92
Czy to jest bład mówiacy o wysokim tarciu sprzęgła hygrokinetycznego?

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 6 mar 2019, o 15:08
autor: Fantazma
Dokładnie, ponoć coś tam się szlifuje i poleruje któryś wałek. Ale czy to może być przyczyna? W Aso taka zabawa mało opłacalna

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 7 mar 2019, o 10:15
autor: ktos92
Tak to może być przycyzna - dłuższa jazda z tym może spowodować uszkodzenie konwertera ;-) przy wymianie oleju warto sprawdzić czy nie ma w misce jakiś opiłków ;-) Możesz kupić w ASO gotowy zestaw naprawczy do slzifowania tego elementu ale warto też sprawdzić czy nie masz czasem jakiś błedów z kolektora dolotowego (mówie o klapach) lub przepustnicy powietrza.

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 7 mar 2019, o 14:28
autor: Fantazma
Olej wymieniałem jakieś 10tys.km temu. I nie bylo opiłków. Błąd jest tylko ten na skrzyni. Co to się dokładnie szlifuje/poleruje i o ile?

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 11 mar 2019, o 19:31
autor: Fantazma
ktos92 a potrafiłbyś mi pomoc znaleźć jaki numer skrzyni pasuje do mojego auta? Ewentualnie przy wymianie trzeba coś kodować czy pp?

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 12 mar 2019, o 08:53
autor: ktos92
Gdzieś wrzuciłem dokument opisujący ten problem. Do wyciągnięcia jest skrzynia z wandlerem. Wałek któy wychodzi ze skrzyni do wandlera musi być "przepolerowany" jeśli dobrze pamiętam. Wrzucam załącznik:

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 12 mar 2019, o 12:19
autor: Fantazma
A jaki będzie numer tej mojej skrzyni?

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 21 mar 2019, o 09:39
autor: labik
Troszke zeszliscie z poczatkowego tematu. Czy wymiana lock-up w waszym przypadku poprawiła zmianę przelożeń ?

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 22 mar 2019, o 08:52
autor: ktos92
labik uzupełnij stopke bo nie wiadomo czym jeździsz. Jaka skrzynia itp.

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 7 maja 2020, o 22:48
autor: Flajko
Witam ! Jestem nowym użytkownikiem. Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc na początku chciałbym się z wszystkimi przywitać :)
Posiadam Mercedesa W204 C200 (Facelift) 1.8 184km. ze skrzynią automatyczną 7G Tronic Plus.
Problem polega na szarpnięciu podczas jazdy, na zimnym silniku, z drugiego na trzeci bieg gdy skrzynia zmienia bieg na wyższy. Potrafi jeszcze tak zrobić 2-3 razy gdy się zatrzymam i ponownie ruszę. Gdy silnik się nagrzeje wszystko działa poprawnie. Auto posiada 102 000 tys km.
3 000 tys. km temu wymieniany był olej w skrzyni biegów, lecz problem pozostał dalej taki sam. Zaobserwowałem przy 120 - 140 km/h że wskazówka obrotomierza bardzo lekko faluje +30 -30 Rpm. Nie mam pojęcia czy takie wahania obrotów maja prawo tak pracować. Czy może mieć to właśnie powiązanie z zaworem Lock - Up.

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

: 10 maja 2020, o 19:14
autor: owieczka
Flajko pisze: 7 maja 2020, o 22:48 Witam ! Jestem nowym użytkownikiem. Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc na początku chciałbym się z wszystkimi przywitać :)
Posiadam Mercedesa W204 C200 (Facelift) 1.8 184km. ze skrzynią automatyczną 7G Tronic Plus.
Problem polega na szarpnięciu podczas jazdy, na zimnym silniku, z drugiego na trzeci bieg gdy skrzynia zmienia bieg na wyższy. Potrafi jeszcze tak zrobić 2-3 razy gdy się zatrzymam i ponownie ruszę. Gdy silnik się nagrzeje wszystko działa poprawnie. Auto posiada 102 000 tys km.
3 000 tys. km temu wymieniany był olej w skrzyni biegów, lecz problem pozostał dalej taki sam. Zaobserwowałem przy 120 - 140 km/h że wskazówka obrotomierza bardzo lekko faluje +30 -30 Rpm. Nie mam pojęcia czy takie wahania obrotów maja prawo tak pracować. Czy może mieć to właśnie powiązanie z zaworem Lock - Up.
Próbowałeś wykonać adaptacje konwertera i adaptację zmiany biegów przez SD?