Strona 4 z 6

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 10 lip 2017, o 08:37
autor: Patryk211088
Jak narazie problemu u mnie niema. Czujnika nie wymieniłem ale podczas ostatniej wymiany oleju wtyczki czujników wypiąłem i wpiąłem jeszcze raz (jedna była nie do końca wpięta)

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 10 lip 2017, o 09:07
autor: airmate
Wtyczki są od spodu czy od góry ?

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 10 lip 2017, o 10:38
autor: Patryk211088
Ja robiłem to od dołu. Nie pamiętam ile ale chyba dwie poprawiałem

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 10 lip 2017, o 11:21
autor: airmate
Rozumiem że jak od dołu to miałeś ściągnięte osłony

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 10 lip 2017, o 12:17
autor: Patryk211088
airmate pisze:Rozumiem że jak od dołu to miałeś ściągnięte osłony
Tak. zdjąłem wszystkie obudowy podczas wymiany oleju

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 19 lip 2017, o 20:18
autor: airmate
Panowie przez dwa tygodnie testowałem co się dzieje jak jest gorąco.
1. Strata mocy na około 1 sekundę - zjazd na pobocze odczyt błędu
2 Zapalenie się kontrolki Check - zjazd odczytanie błędu.

Jazda rano - zimno brak błędów i objawów utraty mocy
Problem pojawia się od około 19 stopni ciepła na zewnątrz
Odczyt błędów standardowym programem ogólnie dostępnym w sieci ( zwolennicy SD będą zaraz wieszać psy )
Po dwóch tygodniach analiz i odczytów błędu przy każdej anomalii pracy sinika błąd P0183
Diagnoza - czujnik temperatury paliwa - znalazłem najtańszy czujnik za 72 zł były również za 170 ale dla celów eksperymentalnych kupiłem ten za 72 zł . Wymiana 2 min. Testowanie przez tydzień - brak objawów utraty mocy przy wysokich temperaturach i brak błędów. Jeżeli ktoś ma podobne objawy można spróbować za 72 zł można cieszyć się bezproblemową jazdą. Przy starym czujniku jak było ciepło potrafił na odcinku 30 km z 6 razy przymulić na około 1-3 sek . Nie zawsze pojawiała się kontrolka Check. Check najczęściej pojawiał się jak robiłem przerwę w trakcie jazdy tak na około 10 min i ponownie zapalelm i jechałem to wtedy w 80% przypadków wywalało Check. Dobrym programem diagnostycznym jest również MaxiEcu 2.0 - można sporo odczytać i bez SD naprawić. I proszę osoby nie znające się na elektronice, żeby nie pisały że tylko SD. Dla potwierdzenia diagnozowałem błędy standardowymi programami ogólnodostępnymi i potwierdzałem na SD i tylko otrzymywałem potwierdzenie, że diagnoza była prawidłowa. Podsumowując w mojej ocenie jeżeli mamy dostęp do SD to jak najbardziej jeżeli nie to wspomagamy się tym co ogólnodostępne a jeżeli nie ma możliwości to pozostaje SD, ale nie warto przepłacać.

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 19 lip 2017, o 21:49
autor: diabeelek
To ten czujnik? Obrazek

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 06:14
autor: airmate
Nie, to ten powyżej co dochodzi do niego wtyczka z dwoma przewodami

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 06:17
autor: airmate

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 10:32
autor: ktos92
airmate pisze:Panowie przez dwa tygodnie testowałem co się dzieje jak jest gorąco.
1. Strata mocy na około 1 sekundę - zjazd na pobocze odczyt błędu
2 Zapalenie się kontrolki Check - zjazd odczytanie błędu.

Jazda rano - zimno brak błędów i objawów utraty mocy
Problem pojawia się od około 19 stopni ciepła na zewnątrz
Odczyt błędów standardowym programem ogólnie dostępnym w sieci ( zwolennicy SD będą zaraz wieszać psy )
Po dwóch tygodniach analiz i odczytów błędu przy każdej anomalii pracy sinika błąd P0183
Diagnoza - czujnik temperatury paliwa - znalazłem najtańszy czujnik za 72 zł były również za 170 ale dla celów eksperymentalnych kupiłem ten za 72 zł . Wymiana 2 min. Testowanie przez tydzień - brak objawów utraty mocy przy wysokich temperaturach i brak błędów. Jeżeli ktoś ma podobne objawy można spróbować za 72 zł można cieszyć się bezproblemową jazdą. Przy starym czujniku jak było ciepło potrafił na odcinku 30 km z 6 razy przymulić na około 1-3 sek . Nie zawsze pojawiała się kontrolka Check. Check najczęściej pojawiał się jak robiłem przerwę w trakcie jazdy tak na około 10 min i ponownie zapalelm i jechałem to wtedy w 80% przypadków wywalało Check. Dobrym programem diagnostycznym jest również MaxiEcu 2.0 - można sporo odczytać i bez SD naprawić. I proszę osoby nie znające się na elektronice, żeby nie pisały że tylko SD. Dla potwierdzenia diagnozowałem błędy standardowymi programami ogólnodostępnymi i potwierdzałem na SD i tylko otrzymywałem potwierdzenie, że diagnoza była prawidłowa. Podsumowując w mojej ocenie jeżeli mamy dostęp do SD to jak najbardziej jeżeli nie to wspomagamy się tym co ogólnodostępne a jeżeli nie ma możliwości to pozostaje SD, ale nie warto przepłacać.

airmate po pierwsze dlaczego tak większość osób na forum poleca SD - zadaj sobie to pytanie. Odnośnie wiedzy elektronicznej - takową posiadam, nie twierdze, że ejstem bogiem w tym temacie ale mam o tym pojęcie. Jakbyś przeczytał pare postów ludzi którzy się wypowiadali co do SD to byś wiedział, że niektóre kody błędów faktycznie można odczytać na zwykłej diagnostyce ale w większości wypadków takie podejście nie działa - to, że zadziałało tutaj - super, ciesz się ale uwierz mi, że nie raz się zdziwisz jeśli chodzi o błędy zczytane nie tylko SD. Podłączałem mnóstwo MB pod SD i nie tylko SD, testowałem Delphi, Autodiag, Lunch i uwierz mi, że słabo sobie radzą :-D Zadziałało teraz super - ale diagnoze 100% zawsze będziesz miał na SD taka jest prawda i tyle w temacie. Pozdrawiam.

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 11:21
autor: airmate
Kolego Ktos92 - nie do końca zrozumiałeś mojego posta. Ostatnie zdanie mówi, że jeżeli nie dają rady inne programy diagnostyczne to pozostaje SD. Ale skro można samemu zdiagnozować to nie warto przepłacać - to jest moje zdanie a jak zrobią inni to ich wola

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 11:48
autor: ktos92
Jak się udało - to super :-D Nikogo tutaj nie chce atakować :-D

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 12:37
autor: diabeelek
Robią OT - maxiecu tez ma niezłe opinie u użytkowników MB.

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 15:10
autor: f1sz
Ten czujnik u siebie też zdiagnozowałem zwykłym najtańszym kablem OBD2 (ELM327) z jakimś maxiecu. Z tym, że u mnie objawiało się to spadkiem mocy na ok. 2-3 sekundy, po czym wracało do normy. Po wymianie czujnika lepiej, choć auto i tak czasami idzie nieco gorzej jak jest wysoka temperatura na zewnątrz.

Re: Spadem mocy - 220cdi 170km

: 20 lip 2017, o 16:36
autor: czechu1991
airmate pisze:Panowie przez dwa tygodnie testowałem co się dzieje jak jest gorąco.
1. Strata mocy na około 1 sekundę - zjazd na pobocze odczyt błędu
2 Zapalenie się kontrolki Check - zjazd odczytanie błędu.

Jazda rano - zimno brak błędów i objawów utraty mocy
Problem pojawia się od około 19 stopni ciepła na zewnątrz
Odczyt błędów standardowym programem ogólnie dostępnym w sieci ( zwolennicy SD będą zaraz wieszać psy )
Po dwóch tygodniach analiz i odczytów błędu przy każdej anomalii pracy sinika błąd P0183
Diagnoza - czujnik temperatury paliwa - znalazłem najtańszy czujnik za 72 zł były również za 170 ale dla celów eksperymentalnych kupiłem ten za 72 zł . Wymiana 2 min. Testowanie przez tydzień - brak objawów utraty mocy przy wysokich temperaturach i brak błędów. Jeżeli ktoś ma podobne objawy można spróbować za 72 zł można cieszyć się bezproblemową jazdą. Przy starym czujniku jak było ciepło potrafił na odcinku 30 km z 6 razy przymulić na około 1-3 sek . Nie zawsze pojawiała się kontrolka Check. Check najczęściej pojawiał się jak robiłem przerwę w trakcie jazdy tak na około 10 min i ponownie zapalelm i jechałem to wtedy w 80% przypadków wywalało Check. Dobrym programem diagnostycznym jest również MaxiEcu 2.0 - można sporo odczytać i bez SD naprawić. I proszę osoby nie znające się na elektronice, żeby nie pisały że tylko SD. Dla potwierdzenia diagnozowałem błędy standardowymi programami ogólnodostępnymi i potwierdzałem na SD i tylko otrzymywałem potwierdzenie, że diagnoza była prawidłowa. Podsumowując w mojej ocenie jeżeli mamy dostęp do SD to jak najbardziej jeżeli nie to wspomagamy się tym co ogólnodostępne a jeżeli nie ma możliwości to pozostaje SD, ale nie warto przepłacać.

Masz może nr czujnika? Wymiana od góry czy od dołu pokrywy trzeba zdejmowac?