Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

black_chris
Posty: 2
Rejestracja: 9 maja 2018, o 21:22

Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Post autor: black_chris » 21 kwie 2019, o 16:21

Witam,
Od trzech mięsiecy zmagam się z wahaniami obrotów i wibracjami na zimnym silniku. Po wymianie świec żarowych, przeplywomierza i wyczyszczeniu EGR-u problemy nie ustały.

W lokalym gararzu po podpięciu do komputera mechanik stwierdził, że to nie poważny problem. Dolał środek do czyszczenia przewodów paliwowych i zasugerował, że może to być zawór objętości paliwa przy pompie (ewantualnie czujnik lub zawór cisnienia na common rail-u).
Więc postanowiłem wymienić ten czujnik objetości paliwa (Quanitity fuel control valve, A6460740384, A6460740484). Niestety po wymianie wibracje się nasiły i są odczuwalne nawet w czasie jazdy do czasu maksymalnego rozrzaniania silnika (mój komputer pokazuje skoki i spadki ciśnienia paliwa w common rail-u). Na biegu jałowym przy dodaniu gazu silnik się wibruje przez 1 minuta, i daje odgłos jakby miał za mało paliwa, po czym wraca do normalnej pracy.

Silnik nigdy nie pokazał rzadnego błędu

Moje pytanie:
Czy potrzebna jest jakaś adapracja tego zaworu? I czy jest jakaś różnica między zaworami z tymi numerami A6460740384 i A6460740484 (zaistalowany został z końcówką 384 Delphi, OEM mają końcówkę 484 - też Delphi).

Z góry dziękuję.
W204 C220 CDI 2008 WDD2040082A160503
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 230
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Post autor: cracof » 25 kwie 2019, o 22:38

W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Groo80
Posty: 77
Rejestracja: 24 lip 2017, o 14:39

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Post autor: Groo80 » 26 kwie 2019, o 00:34

Po wymianie zaworu regulacji ciśnienia paliwa powinieneś wykonać adaptację.
Poza tym czy podłączałeś auto pod STARKĘ czy wymieniasz na chybił trafił?
U mnie starka od razu wykazała nieprawidłową pracę zaworu regulacji ciśnienia paliwa, wykres mieścił się w dopuszczalnych widełkach ale wahania wykresu występowały cały czas. Wskazówka obrotomierza na zimnym wahała się o około 0,5 mm.
Niestety wymiana tego zaworu w OM651 to mordęga, najlepiej zdemontować uszczelki i część grodzi silnika od lewej strony auta
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
black_chris
Posty: 2
Rejestracja: 9 maja 2018, o 21:22

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Post autor: black_chris » 14 maja 2019, o 22:17

Witam,
Zawór wymieniłem na własną rękę, bez diagnostyki - wydawał się najbardziej prawdopodobną przyczyną falowania obrotów.

Ostatnio pojechałem do lokalnego warsztatu, gdzie zostawiłem samochód do diagnostyki (według internetu serwis mercedesa). Według mechaników problemem miał być zawór ciśnienia paliwa na common railu, ale ze względu na to, że jest sprzedawany z common railem, więc musiałem kupić całość.
Po dwóch dniach objawy powóciły i muszę wrócić do mechanika.

Co zauważyłem:
gdy rano, przy temperaturze ok 8-10C na zewnątrz, włączam samochód, silnik zatrzymuje się na obrotach 600 rpm i po sekundzie wdrapuje się na 800.

Gdy wracam z pracy, przy temperaturze 20C na zewnątrz, po zapaleniu samochód wskakuje od razu na 800 rpm (bez falowania), ale czuć wibracje silnika. Po ruszeniu obroty zaczynają falować, co czuć przy jezdze, do momentu rozgrzania silnika do 60-80C.
W204 C220 CDI 2008 WDD2040082A160503
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 230
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

Post autor: cracof » wczoraj, o 09:28

W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości