Strona 1 z 1

Głośna praca na niskich obrotach

: 2 maja 2019, o 17:20
autor: marcinek711
Witam,

Posiadam w204 CGI 156KM turbo 2010 przebieg 56tys. Oleje filtry wymieniane co 10tys. Lub co roku. Rozgrzany silnik na wolnych obrotach na postoju wydaje głośny dźwięk. Po dodaniu gazu i wrzuceniu na obrotu „klekot” ustaje. Podłączyłem pod kompa wyszedł błąd P 0014 ZFKR na cylindrze jeden. Niestety nie mogę wrzucić filmu żeby fizycznie przedstawić dźwięk. Pytanie brzmi czy wystarczy przeczyścić podajniki oleju bo może się cos zabrudziły? Czy to mogą być nastawniki? Czy rozrząd od wymiany? Samochód ma niski przebieg jestem jego jedynym posiadaczem wiec zaczęło mnie martwić ze tak szybko dzieje się cos z rozrządem. Z góry dziękuje.

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 17 maja 2019, o 00:40
autor: smutny
Ciekawe. Coś się wyjaśniło?

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 17 maja 2019, o 09:14
autor: ktos92
Podłącz pod SD to nie jest raczej błąd z SD. Trudno określić dokładnie co może być bez odsłuchania jakiegoś nagrania.

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 3 cze 2019, o 23:01
autor: Bartosz1985
Coś jak historia u mnie , też miałem klekot na rozgrzanym silniku
klekot pochodzi z nastawników z których spływa olej poprzez brak cisnienia oleju

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 5 paź 2019, o 00:00
autor: Jadziaoko
Bartosz1985 pisze: 3 cze 2019, o 23:01 Coś jak historia u mnie , też miałem klekot na rozgrzanym silniku
klekot pochodzi z nastawników z których spływa olej poprzez brak cisnienia oleju
i co poradziłeś sobie z tym problemem??

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 5 paź 2019, o 00:11
autor: Jadziaoko
czy tzw elektrozawory które są z przodu silnika na kołach rozrządu mogą mieć wpływ na głośną prace rozrządu??

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 21 paź 2019, o 16:33
autor: Bartosz1985
nie mają.

Re: Głośna praca na niskich obrotach

: 21 paź 2019, o 18:42
autor: mateuszd
Jest sprawa prosta. W CGI jak klekocze/terkocze jak zwał tak zwał do wymiany/regeneracji są w pierwszej kolejności nastawniki bo nietrzymaną ciśnienia oleju. I przy okazji trzeba sprawdzić rozrząd. Tu jest plus bo łańcuch jest zmieniony już w porównaniu do kompressorów i nie niszczy tak zębów na nastawnikach. Ale Pardi z Krakowa pisał mi że na 150 tyś pasuje zmienić tak czy tak. W tych silnikach b. ważne jest jaki olej lejemy. Zwykły syntetyk z najniższej półki to za mało.

Trzeba też zwrócić uwagę że cgi sam w sobie, po dobrym wsłuchaniu czasami pracuje jak dieselek. Właśnie na wolnych albo przy obciążeniu. Te silniki tak mają.