Strona 6 z 12

Re: Chiptuning W204

: 11 lis 2016, o 23:22
autor: Viper_PDT
Ja gadałem z chłopakami, którzy po sąsiedzku w warsztacie zajmują się chip-tuningiem i powiedzieli, że z 1,8 204 KM (mam C250 CGI) to jest już ładnie wyżyłowany i nie bawiliby się w podnoszenie mocy. Zapytałem tak z ciekawości, bo nie będę jej jeszcze podnosił, bo mi to wystarcza.

Re: Chiptuning W204

: 19 lip 2017, o 22:40
autor: marlad
Ktos pytał o c 200 kompressor . tutaj wykres dla stage 1 bez przerobek mechanicznych

Obrazek

Re: Chiptuning W204

: 2 sie 2017, o 16:52
autor: hipollo
to tylko 20 koni mechanicznych ,wiec szału nie ma

Re: Chiptuning W204

: 17 sie 2017, o 11:01
autor: jacusix
A jaki koszt całej operacji? Mam w204 184 i chciałbym w nim zastosować taki zabieg

Re: Chiptuning W204

: 28 wrz 2017, o 08:03
autor: gigant87
Cześć, czy ktoś zna temat wgrania softu z mocniejszej wersji lub czy da się przełożyć komputer? (pewnie sporo kodowania...)
Mam C180 CGI, a chciałbym wgrać soft np z C200 lub C250 CGI. Czy mechanicznie te silniki są takie same?
Wgrywanie softu działało w Fordach, stąd pomysł na bezpieczny program. ;)

Re: Chiptuning W204

: 1 paź 2017, o 23:52
autor: Mandi
profi Turbo na milickiej wrocław
powiedz że masz namiar od bartka z Granatowej C klasy
oni dłubie CGI .

Re: Chiptuning W204

: 13 paź 2017, o 06:13
autor: Michalw204
Panowie przestrzegam was przed zakladaniem boxa. Mieszkam w At. I chcialem oszukac system. Mianowicie ubezpieczenie placi sie od ilosci koni ... Wiec kulilem 200cdi mniejsze ubezp niz 220 i zlozylem boxa. Tylko dlatego ze Policja naprawde podczas podejrzenia np czipa moze sprawdzic auto na drodze czy bylo dlubane w kompie. Wiec box ...super opcja jeszcze z pilotem do wylaczenia. Autem pojezdzilem 1.5 miesiaca i i roz... Mi silnik :/ tzn skosilo tloka... Aha box nie byl z neta tylko montowany w v-tech krakow.

Re: Chiptuning W204

: 19 paź 2017, o 20:47
autor: KamSky
Mały odkop, ale to co pisze kolega powyżej to stek bzdur. Boxy działają na zasadzie oszukania sensora ciśnienia paliwa, wieksze ciśnienie wiecej paliwa. Nadmiar paliwa w dieslu może co najwyżej zatkać kat; DPF lub powodować dymienie. Ale uwaga, w benzynie nadmiar paliwa podnosi EGT i może stopić np: tłok. Pan "Michalw204" poprostu, albo nie miał albo nie zmieniał oleju...

Re: Chiptuning W204

: 1 lis 2017, o 17:22
autor: Kkkaminski
Hej,
Na dzień dobry przywitam się. Pseudonim Jozif. Jeżdżę C klasa od 2007.
Ok do rzeczy:
Przy 130k przebiegu zatkał mi się dpf. Procedura przepalania nic nie pomagała, trzeba było usunąć. Przy pisaniu nowego programu (ponieważ brak filtra cząstek stalych) pomyślałem, że równie dobrze mogą mi napisać ciut mocniejszy - wszak mocy nigdy za dużo - prawda? Zdecydowałem się zrobić to w kreatorze mocy. Specyfikacja to 350 cdi 4matic 7g z pakietem amg. Seria to 230km i 560nm, po chipie 272km i 604nm.
Ale pojawił sie problem. Przy pełnym obciążeniu, pełnym gazie od powiedzmy od 100 do 230,240,250 i po odpuszczeniu pedału gazu silnik przechodzi w tryb awaryjny. Obcina moc, skrzynia szarpie i obroty nie przekraczają 3000. Wyłączam silnik, włączam na nowo i problem znika.
Wydaje sie, że czegoś brakuje. Paliwa albo powietrza. Ale po 10 próbach tego samego na hamowni przy pełnym obciążeniu problem się nie pojawił. Padło podejrzenie na czujnik temperatury przy końcówce wydechu. Został 'przestawiony' na 30 stopni większą tolerancję, ale problem nie znika.
Przy jeździe na 90% nic się nie dzieje. Szybko, gładko i bez problemu.

Czy macie jakieś pomysły jak do tego podejść?

Re: Chiptuning W204

: 3 lis 2017, o 09:57
autor: ktos92
Sprawdzenie wartości rzeczywistych na komputerze na SD ;-)

Re: Chiptuning W204

: 15 sty 2018, o 20:46
autor: jakub1t
Witam , posiadam c180 kompressor 2007r. Zanim zacząłem modyfikację zapisałem się tu na forum i przestudiowałem cały temat .
Niestety zbyt dużo konkretów nie znalazłem , ale chcę pokazać co udało się osiągnąć zmianą kółka na kompresorze i zmianą softu . Może ktoś nabierze ochoty na taki zabieg .
Kółko wykonane na zamówienie o średnicy 60mm . Soft wykonała firma Unitronic . Pierwszej się nie udało , druga firma powiedziała że nie da rady , ale mnie skierowali do Pana Poniedziałka i oto dzisiejszy wynik - 213km i 300nm , przyrost 57km i 70nm . Od razu powiem że zmiana samego kółka prawie nic nie daje - na samym kółku wyszło 151 km i 260nm komp niestety ograniczał doładowanie .
Obrazek
Więcej za bardzo się nie dało bo paliwa już brakowało , doładowanie to max 1 bar .

Re: Chiptuning W204

: 15 sty 2018, o 20:53
autor: Elar
A podobno na kompresorze niewiele da się zrobić. Spory przyrost, czujesz różnicę pod nogą?

Re: Chiptuning W204

: 15 sty 2018, o 21:38
autor: korzen
Pewnie, ze się da. Tylko trzeba wystroić. Problemem jest pompa paliwa. Różnie z nią bywa. W jednych m271 daje radę i jak widać można uzyskać fajne wyniki. Zdarzają się tez mniej wydajne pompy i nie dają rady.
Czy sprawdzałeś przed modyfikacja ciśnienie paliwa? Kółko masz od kolegi z forum w203??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Chiptuning W204

: 15 sty 2018, o 22:05
autor: jakub1t
Pompy nie sprawdzałem , ale te 213 koni przy 5500 obr to już limit paliwa był , trzeba było obciąć doładowanie z 1 bara do 0.8 powyżej tych obrotów . Nawet nie wiedziałem że te pompy są problemowe , ale auto będzie miało pod koniec miesiąca gaz więc bardzo się nie martwię . Tak różnicę czuć dosyć dobrze . Na razie zrobione ze 30 km , ale jest fajnie .
Kólko kupiłem na olx , widnieje chyba jeszcze ogłoszenie . Można sobie średnicę zamówić dowolną . Ja mam najmniejsze jakie się da bez przerabiania obudowy .

Dodam jeszcze że wcześniej nie było słychać w ogóle kompresora , teraz już tak nie jest . Bardzo przyjemny dźwięk , podkreślający dźwięk silnika . Mi się to bardzo podoba , oczywiście nie jest zbyt głośny i tylko go słychać jadąc z gazem w podłodze . Przy normalnej jeździe jest jak na serii .

Jest i minus , wciskając gaz w podłogę na wolnych obrotach (tak z 1500-1700) na 4 , 5 biegu czuć że dwumas ma dość (to moje domysły oczywiście ) , wpada w delikatne drgania . Przy wyższych obrotach tego już nie ma , wszystko w normie .

Re: Chiptuning W204

: 16 sty 2018, o 06:40
autor: korzen
Masz manual? Pompy nie są problematyczne wogole. Po prostu spora partia ma tak duże rezerwy wydajności, ze ogarnia przyrosty takie jak uzyskałeś (świetny wynik). Kółko z olx to pewnie kolega z w203. On to dopiero pomodzil m111. Czytałem jego wątek. Zna się na rzeczy. Odsyłałes przednia obudowę kompresora i on zakładał koło? Czy sam przekladales?


Sent from my iPhone using Tapatalk