7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Moderatorzy: perzu126, gigant87, miluch, ktos92, zarys

Enado
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2020, o 23:58

7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: Enado » 11 lip 2020, o 01:10

Cześć.

Od kilku dni jestem (chciałoby się dopisać "szczesliwym") posiadaczem C320 z grudnia 2007 roku ze 7 stopniową skrzynia 7G Tronic z przebiegiem 191000. Serwis olejowy skrzyni był przeprowadzony przy 97000.
Podczas jazdy próbnej, nic oprócz bardzo delikatnie wyczuwalnej redukcji biegów podczas hamowania nie zauważyłem... do wczoraj.
1. Gdy jadac z predkoscia okolo 40 km/h chciałem zrobić kick down. Silnik wówczas wkręcił się na wysokie obroty 3,5 - 4 tyś./minutę, ale samochod ledwo co przyspieszył. Nawierzchnia była mokra i generalnie takie doznałem uczucie, że chyba koła zaboksowaly, ale nie. Bo przy kolejnej próbie ruszania ostro na światłach, już na suchej nawierzchni było to samo. Tym razem uczucie na suchej nawierzchni było takie, jakby ślizganie się sprzęgła. Zadzwoniłem do serwisu skrzyń automatycznych i po opisaniu sytuacji z marszu usłyszałem, że prawdopodobnie rozszczelnil się kosz i nie ma ciśnienia odpowiedniego... ale może być to też coś innego, wiec dodał, ze najlepiej zdjąć skrzynie, rozebrać i przejrzeć wszystko.
Ze swojej strony dodałem jeszcze, że... pkt 2.
2. Podczas pokonywania zakrętów z większą prędkością, dochodzi za każdym razem do sytuacji, że obroty spadają do jalowych i NIC, padał gazu wyciśnięty i przez kilka sekund cisza i nagle skrzynia zapina bieg, szarpnie przy tym i jedzie dalej. Tutaj również odpowiedź szybka - prawdopodobnie spadł filtr do miski olejowej i brak ciśnienia.
3. Dzisiaj kolejny problem, wciskam gaz a auto nie jedzie, albo ledwo się rozpędza, natomiast obroty bez oporu pod czerwone pole. Dzisiaj również przy próbie zwracania, na biegu wstecznym auto w ogóle nie reagowało na padał gazu, przy czym obroty normalnie się zwiekszaly. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku sekund było już dobrze.

Przeczytałem wiele postów na tym forum i tak dochodzę do wniosku, biorąc pod uwagę opinie 7G tronic, o jej trwałości, że może faktycznie filtr leży na dnie miski i nie zaciąga dobrze oleju. Co może ma też wpływ na objawy jakie opisałem w pkt 1.
Teraz myślę o pojechaniu do ASO na wymianę oleju, filtra itd. robiąc w pierwszej kolejności taki krok zanim zlecę rozebranie skrzyni, czy jej ewentualną wymiane.
Moje pytanie do Was, czy ktoś miał kiedyś z was podobne objawy, z któryś z opisanych problemów?
I co Wy myślicie o wymianie oleju, lub też nawet jej wypłukaniu? Wielu znajomych mi to odradza mówiąc, że po wymianie oleju skrzynia się całkiem już padnie.
Pomocy, nie wiem co zrobić. Oszczędności poszły na auto, teraz kosztowny remont skrzyni?

Za każdą podpowiedź będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Paweł.
Awatar użytkownika
thepaniq
Posty: 23
Rejestracja: 5 mar 2020, o 16:29

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: thepaniq » 11 lip 2020, o 16:30

mozesz sprobowac z wymiana oleju itd, ale raczej to nie pomoze, a prawda jest taka, ze jak zalejesz olej i nic z tego nie bedzie to wywalisz kase w bloto bo raczej nikt Ci drugi raz tego samego oleju nie wleje (i dobrze)...
brzmi to na uwalony konwerter, chociaz moze tez wariowac plyta sterujaca , tak czy inaczej tanio nie bedzie niestety :-/
podjedz na SD, zczytaj bledy, moze nakieruja na cos
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
Enado
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2020, o 23:58

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: Enado » 11 lip 2020, o 17:14

Dzięki za odpowiedź.
Generalnie umówiłem się na poniedziałek, a więc na pojutrze na serwis, będzie zdejmowana miska i cała mechatronika z zaworami hydraulicznymi. Wszystko będzie czyszczone co się da, zakładany nowy filtr i uszczelki. Płukanie też oczywiście. Tanio niestety nie będzie. Dowiem się w południe jaki koszt.
Ale firma specjalizuje sie w MB i BMW i jest bardzo dobra rzekomo jak podają komentarze od ponad 200 klientow na Google.
Następnego dnia prawdopodobnie ma być nawet gotowy do odbioru.
Jak się to potoczy, co się dowiem i czy to pomoże, opiszę jak odbiorę auto.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 208
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: jarecki69 » 11 lip 2020, o 21:11

WItam Cie kolego, no przykro sie to czyta gdy ktoś kupuje auto i okazuje sie to pułapką finansową. Wiesz, dziwi mnie to, że bierzesz sie za naprawę skrzyni, której to koszta mogą cię pozbawić włosów zamiast skontaktowac się ze sprzedającym , gdyz ewidentnie wpakował Cie na minę. Jest takie cos jak rękojmia i masz prawo do zwrotu towaru jesli okarze sie wadliwy . Ja bym zaczał od telefonu do sprzedające i albo umówił warunki zwrotu auta albo ewentualnie uzgodnił że koszt naprawy skrzyni idzie po połowie. Sprawa wydaje mi się ewidentnie na twoja korzyść. Rozważ to...bo wpędzisz sie niepotrzebnie w koszta.
Mercedes W204 2012r. C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
perzu126
Moderator
Posty: 728
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: perzu126 » 14 lip 2020, o 21:59

Jak można w ciemno wymieniać olej, rozbierać płytę skoro nie wiadomo co jest? Byłeś na SD? Trzeba zacząć od sprawdzenia skrzynii pod kątem elektrycznym. Obstawiam jednak, że będzie to usterka mechaniczna, więc czyszczenie płyty i zaworów nic nie da
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
perzu126
Moderator
Posty: 728
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: perzu126 » 14 lip 2020, o 22:00

Poza tym brak jakichkolwiek informacji o aucie, nie wspomne o VIN....
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
perzu126
Moderator
Posty: 728
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: perzu126 » 14 lip 2020, o 22:04

thepaniq pisze:
11 lip 2020, o 16:30
mozesz sprobowac z wymiana oleju itd, ale raczej to nie pomoze, a prawda jest taka, ze jak zalejesz olej i nic z tego nie bedzie to wywalisz kase w bloto bo raczej nikt Ci drugi raz tego samego oleju nie wleje (i dobrze)...
brzmi to na uwalony konwerter, chociaz moze tez wariowac plyta sterujaca , tak czy inaczej tanio nie bedzie niestety :-/
podjedz na SD, zczytaj bledy, moze nakieruja na cos
Przypomnij sobie moje problemy z MLem. Tam awaria elektroniki skrzynii oznaczała błąd czujnika prędkości obrotowej. I to jest najczęstsza usterka tych skrzyń mówiąc o awaryjności. Skrzynia wchodziła w tryb awaryjny czyli blokowała się na jednym biegu. Raczej rzadko coś innego się psuje w tych skrzyniach, szczególnie przy tym przebiegu. Mechanicznie są całkiem w porządku. Może być coś z konwerterem, ale objawy są inne
W tym przypadku należy również sprawdzić dobrze silnik, bo tu tez może błąd. Ale skąd mam wiedziec czy diesel czy benzyna??? 8-) Ale że kolega nie raczy napisać jakie ma auto, to nikt wróżką nie jest. A wróżenie przy takich awariach kosztuje tysiące....
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Enado
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2020, o 23:58

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: Enado » 18 lip 2020, o 23:47

Witam wszystkich po krótkiej przerwie.

Na początek dziękuję wszystkim za odpowiedź.

Natomiast chciałem podzielić się teraz co i jak. Mianowicie, pojechałem jednak na głębokie płukanie skrzyni. Poprzedni właściciel zastosował się do "wspaniałych" zaleceń MB i wymienił olej w skrzyni tylko raz po około 70000 km, a nie przy 97000 jak pisałem wcześniej. Wyszedłem z założenia, że wiekszy serwis się przyda tak, czy siak. Więc zostały wymienione na oryginalne wszystkie gumowe uszczelki, uszczelka mechatroniki, wszystko dokładnie wyczyszczone, pozakładane nowe szpilki i zalane oryginalnym olejem.

Skrzynia działa jak nowa.

Ale...
Przyczyną tego, co wyżej opisałem nie była skrzynia sama w sobie. W skrzyni było za mało oleju, poza tym zaworki hydrauliczne były już nieco zabrudzone, ale 7G-Tronic generalnie jest w bardzo dobrej kondycji i bez służyć.
Przyczyną były natomiast zużyte uszczelki pod wymiennikiem ciepła, tzn. chłodnicą bodajże turbiny i zarazem oleju skrzyni biegów (co do tej turbiny, to pewności nie mam, czy ją też chłodzi) znajdującym się pod blokiem silnika. Chodzi o takie dwie uszczelki wyglądające jak okulary. Tam skrzynia gubiła olej. Wiec serwis skrzyni nie załatwił rzecz jasna problemu, ale na pewno nie poszedl na marne. Po wymianie tych uszczelek i tym serwisie skrzyni biegów jest już bajka.

Pozostał jeszcze drobny problem takiego jakby ciężkiego startu, jakby akumulator już nadawał się do wymiany. A poza tym jest już super.

P.S. Faktycznie, wybaczcie, trochę byłem jednak rozkojarzony... autko to 3.0 cdi 2007 rok produkcji z przebiegiem 191 tyś. z hakiem.

Dziękuję Wam jeszcze raz za odpowiedzi i mam nadzieję, że moja historia kiedyś komuś coś podpowie i okaże się pomocna.

Pozdrawiam,
Paweł.
Awatar użytkownika
majkel84
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: majkel84 » 20 lip 2020, o 08:20

Hej

Ta uszczelka o której piszesz nie ma nic wspólnego z pracą twojej skrzyni, wyciek z tej uszczelki to standard przy tych silnikach, jest to wymiennik ciepła ale oleju silnikowego, miałeś tam wyciek dobrze ze mechanik ci to ogarnął, naprawa tego uszczelnienia jest dość kosztowna ze względu na umiejscowienie chodniczki (pod turbiną), mechanik nieźle ci nawkręcał ze to było przyczyną :roll:
Pewnie zobaczył ze silnik zapocony tam więc skasował kolejną robotę, prawdopodobnie w skrzyni miałeś tylko mało oleju i dlatego miałeś problemy, ale jak to nasi mechanicy kasują za co się da. Nie mówię ze źle ze naprawił, ale z tym wyciekiem zależy jak dużym ludzie jeżdżą kupę kilometrów i się nie przejmują tym dopóki się nie leje jak z cebra.
Widziałeś jak rozbierał mechatronikę do wymiany tych uszczelnień, byłeś przy serwisie skrzyni..?? bo skoro taki z niego kręt, opowiada jakieś fanaberie, to nie zdziwiło by mnie jak by tylko wymienił olej, widząc ze po prostu było go mało (i to tylko statycznie).
Objawy miałeś własnie jakby oleju było porostu mało, barwo dla tego pana.. z prostej roboty zrobił grubą awarie, jestem ciekaw ile skasował za wszystko, jeśli możesz sie pochwalić.?? razem z uszczelnieniem chłodniczki.. :mrgreen:
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Enado
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2020, o 23:58

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: Enado » 24 lip 2020, o 22:36

Cześć.

Wszedłem, żeby sprostować parę spraw, ale widzę, że tu kolega mnie uprzedził i sprostował. Zgadza się. Pod blokiem silnikowym i turbiną jest chłodnica oleju silnikowego. Sam zostałem wprowadzony w błąd. I tak później powtarzałem, ale kwota za uszczelnienie mi się nie zgadzała, bo wymiana takich okularowych uszczelek pod chłodnice między V jest dużo kosztowniejsza, przed o wiele większy nakład pracy. Więc dopytalem jeszcze raz pytając, o którą chłodnice chodzi...

No i tak...
Skrzynia była płukana w innym warsztacie. Ale to tam mi powiedziano, że to uszczelki pod chlodnica oleju znajdująca się pod turbina. Fakt, gość nie wiedział za dużo na ten temat. Zajmuje się tylko skrzyniami.
Do zajęcia się wyciekiem oleju do skrzyni biegów zaprowadzilem auto do innego mechanika. I fakt uszczelniali chłodnice oleju, ale nie ta pod turbina tylko koło chlodnicy wody, przy niej zamontowana jest chłodnica oleju skrzyni biegów. Poszły złączki. Za naprawę złączek zapłaciłem 250 € włącznie z uzupełnieniem poziomu oleju w skrzyni.
Natomiast za płukanie skrzyni i wymianę w niej uszczelek, filtra itp. 1500 €.
Skrzynia została wymyta na cacy. Olej który po tym plukaniu na zlaczkach wyciekal był jakby lany z banki, czerwoniutki i w ogóle nie ubrudzony.

Reasumując. To mój pierwszy automat i do końca nie wiedziałem od czego zacząć. Według KS ostatni serwis skrzyni był robiony 120 tyś temu. Postanowiłem, że się tym zajmę w pierwszej kolejności. Tu wspomnę, że oleju musiało być już tak mało, że niewiele wyciekało, nie widziałem więc niczego innego wzbudzającego podejrzenia oprócz coraz mocniej dlawiącej się skrzyni biegów. No ok. Skrzynia została wyplukana. Czy było warto wywalac kasę na to teraz skoro winne za to były złączki, przez które uciekał olej i skrzynia gubiła ciśnienie...? Nie wiem. Skrzyni to nie zaszkodziło, jedynie portwelowi, kiedyś trzebabyloby to zrobić tak czy siak.

Mam nadzieję, że ktoś czytając ten wątek przeczyta do końca :-)

A ja przepraszam za zamieszanie. Ale grunt, ze juz wszystko jasne.

Pozdrawiam
Pawel
perzu126
Moderator
Posty: 728
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: perzu126 » 26 lip 2020, o 11:44

Masakra jakie bajki wciskają w serwisach. Serwisowa wymiana oleju zaleca własnie wyjęcie mechatroniki, sprawdzenie czystości zaworków, wymiana śrub itd. Także nic nadzwyczajnego nie zrobili, oprócz roboty zgodnej z procedurą ASO. Poziom sprawdza się po rozgrzaniu do okreslonej temperatury czyli w tym przypadku chyba 45stopni. Potrzebny komputer diagnostyczny i poziom oleju sprawdzasz poprzez spust od spodu. Także wymiana oleju w skrzynii to jedno a zrobienie ze sztuką to druga sprawa.

Co do uszczelek chłodniczki oleju to zostawiam bez komentarza. Każdy silnik ma chłodniczke oleju silnika. W niektórych poszczają uszczelki a do tego dostęp paskudny. Skrzynia ma chłodnice oleju niejako w normalnej chłodnicy wody.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1008
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 7G Tronic Auto nie przyspiesza, ślizganie i przeciąganie

Post autor: esener303 » 27 lip 2020, o 22:36

O kierwa ale przygody i kwoty jak w lotto, wymieniaj olej w skrzyni co 60 tkm a nic nie bedzie a ta uszczelka pod chlodniczka oleju to zmora tych motorów v6


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość