Wyciek + wiatrak chłodnicy nie pracuje
: 19 mar 2023, o 10:39
Witam, podczas jazdy wywaliło wąż od chłodnicy w miejscu wpięcia do plastikowego kołnierza bloku silnika.
Zamontowany od nowa, sprawdziłem pod UV szczelność ponieważ zaczęło ubywać płynu, znalazłem nieszczelność właśnie na wężu który wypiął się podczas jazdy, co ciekawe cieknie z niego powoli w miejscu wejścia do kołnierza natomiast dopiero po zgaszeniu silnika, podczas pracy nie zauważyłem wycieku.
Zamówiłem nowy wąż jak i kołnierz natomiast doszedł objaw braku załączania się wiatraka na chłodnicy, nawet po osiągnięciu temperatury płynu powyżej 95c, termostat nowy, powinien się otwierać powyżej 92c, wiatrak załącza się gdy zalacze klimę i wtedy momentalnie temperatura spada w okolice 89-90c.
Skoro wiatrak pracuje przy klimie to znaczy że jest sprawny, co może być przyczyną tego nie załącza się przy wyłącznej klimie nawet po osiągnięciu temp płynu w okolicy 95c?
Martwi mnie również wyrzucenie węża przy bloku, jest to teoretycznie miejsce gdzie najłatwiej wywalic wąż przy zbyt dużym ciśnieniu, natomiast węże po mocnym rozgrzaniu nie są mega twarde, każdy można ścisnąć bez większego problemu.
Zrobiony test spalin w płynie, wyszedł ok.
Brak oleju w płynie, brak płynu w oleju, nie kopci, nie traci mocy.
Na zdjęciu miejsce w którym wywala wąż.
Zamontowany od nowa, sprawdziłem pod UV szczelność ponieważ zaczęło ubywać płynu, znalazłem nieszczelność właśnie na wężu który wypiął się podczas jazdy, co ciekawe cieknie z niego powoli w miejscu wejścia do kołnierza natomiast dopiero po zgaszeniu silnika, podczas pracy nie zauważyłem wycieku.
Zamówiłem nowy wąż jak i kołnierz natomiast doszedł objaw braku załączania się wiatraka na chłodnicy, nawet po osiągnięciu temperatury płynu powyżej 95c, termostat nowy, powinien się otwierać powyżej 92c, wiatrak załącza się gdy zalacze klimę i wtedy momentalnie temperatura spada w okolice 89-90c.
Skoro wiatrak pracuje przy klimie to znaczy że jest sprawny, co może być przyczyną tego nie załącza się przy wyłącznej klimie nawet po osiągnięciu temp płynu w okolicy 95c?
Martwi mnie również wyrzucenie węża przy bloku, jest to teoretycznie miejsce gdzie najłatwiej wywalic wąż przy zbyt dużym ciśnieniu, natomiast węże po mocnym rozgrzaniu nie są mega twarde, każdy można ścisnąć bez większego problemu.
Zrobiony test spalin w płynie, wyszedł ok.
Brak oleju w płynie, brak płynu w oleju, nie kopci, nie traci mocy.
Na zdjęciu miejsce w którym wywala wąż.