Strona 1 z 5

OM 651 / OM 646

: 7 sty 2015, o 22:04
autor: vanryba
witam,

na ten temat wiele sie rozpisywano na foracha ale ostatnio wpadla mi w rece MOTOR i nasze W204 opisywali podali dwa typy silnikow:

OM 651 2143cm3

oraz

OM 646 2148cm3

rozumiem ze ten pierwszy typ to byl ten nielubiany silnik z piezo DELPHI

a OM 646 jest juz o.k.???

od ktorego roku je montowali? 2007 czy 2008?

dzieki za odpwiedz

: 8 sty 2015, o 13:53
autor: thenaturat2
OM 646 o pojemności 2148 był pierwszym montowanym w C klasie i był tym lepszym. Ten drugi to OM651 pojemność 2143 był montowany od 2008( nie wiem która dokładnie miesiąc) i miał wadliwe wtryski pizo

: 8 sty 2015, o 20:23
autor: Master_PiT
thenaturat2, potwierdzam, to samo powiedział dealer MB,dodatkowo wspominał o sypiących się skrzyniach przez jakieś nieszczelności

Re: OM 651 / OM 646

: 30 maja 2016, o 21:05
autor: diabeelek
A czy silnik OM646 EVO bo tak zdekodował dekoder jest ok, czy można czegoś złego się po nim spodziewać?

Re: OM 651 / OM 646

: 31 maja 2016, o 11:36
autor: korzen
OM646 to ewolucja OM611, czyli pierwszych CDI z czasow W202/W210 (koniec lat 90tych). Silnik o kiepskiej kulturze pracy (wzgledem dzisiejszych standardow, czy chocby silnikow z tego samego okresu JTD czy HDI), ale dobrych osiagach i swietnej trwalosci jak na diesla CR (uklad tlokowo korbowy ma trwalosc ok 600tys km, osprzet jak jest Bosch to trwaly i tani w regeneracji). Z bolaczek podkladki pod wtryskiwaczami, zapieczone swiece zarowe. Ogolnie bardzo dobry silnik. Jak kupiles auto z tym silnikiem i nie przeszkadza Ci, ze jest troche glosny to powinienes byc zadowolony.
OM651 to nowy silnik z juz awaryjnym rozrzadem (lancuch jednorzedowy, ktory sie rozciaga) do tego od strony skrzyni biegow (wyjecie silnika w celu wymiany kompletnego rozrzadu). Lepsze osiagi, kultura pracy, ekonomia, ale trwalosc to juz raczej na nizszym poziomie.
Ja w W203 mialem OM646 po chipie. Latalem ponad 3 lata bezawaryjnie (wymienilem rure od intercoolera) i nowy wlasciciel bez awari jezdzi juz ponad 2,5r... Bardzo milo wspominam ten silnik (jak i caly samochod)...

Re: OM 651 / OM 646

: 1 cze 2016, o 21:58
autor: diabeelek
Czy musieliście w Waszych OM646 dolewać oleju między wymianami? Pytam ponieważ mam wymianę na koniec miesiąca i poziom oleju to mniej więcej polowa na bagnecie. Czy gdybym chcial dolać olej to wystarczy ze kupie o tej samej specyfikacji co byl lany w serwisie bez różnicy na firmę? Czy olej 229.31 jest mieszalny z 229.51?

Re: OM 651 / OM 646

: 1 cze 2016, o 22:11
autor: aroon77
Jeżeli będziesz wymieniał pod koniec miesiąca, to po co dolewać jeżeli jest w normie, zacznij się martwić jeżeli będzie 1/4 na bagnecie

Re: OM 651 / OM 646

: 2 cze 2016, o 07:49
autor: diabeelek
Do konca miesiąca zrobię troche kilometrów wiec wole juz zapytać. Po drugie po wymianie tez wypada wiedzieć co nie co na temat zużywania oleju przez ten silnik.
A co do mieszania 229.51 z 229.31 pytam bo wg serwisu na wydruku mam napisany olej 229.51 a wchodząc w menu do kasowania inspekcji i w conf.full service mam napisane oil qual. 229.31 Service Carrier out? Wiec nie wiem jaki kupic ba ewentualna dolewke.

Re: OM 651 / OM 646

: 2 cze 2016, o 10:47
autor: korzen
Polowa jest ok. Ja nie dolewalem miedzy interwalami. Zreszta jak dolewka bedize potrzebna, komputer da Ci znac. Tak wogole masz bagnet w OM646??? Ja w W203 nie mialem... Miejsce jest na bagnet serwisowy, ale mialem tylko zaslepke.
229.51 i 229.31 sa w pelni kompatybilne, wiec mozesz smialo dolewac jak musisz...

Re: OM 651 / OM 646

: 2 cze 2016, o 10:53
autor: diabeelek
No jest delikatnie mniej niż połowa. Auto na tym oleju zrobiło już 15tys. km a pewnie do końca miesiąc zrobi jeszcze 1/2tys.km
Silnik jaki mam to dokładnie OM646EVO cokolwiek to EVO znaczy i bagnet normalnie znajduje się pod maską.
Nie chcę aby nic mi się w trasie nie przydarzyło dlatego chyba warto kupić z 1L oleju i go ze sobą wozić.
Czyli mówisz, że 229.51 i 229.31 jest mieszalny.
Pytanie tylko czemu wg specyfikacji ASO ostatni olej zalany to 229.51 a w komputerze w Menu service jest napisane OIL QUAL. 229.31 Service carrier out?
Może to co wyskakuje na komputerze to mówi o tym co teraz wlewam?

Re: OM 651 / OM 646

: 2 cze 2016, o 11:16
autor: korzen
Na kompie masz 229.31 bo taki ma byc do twojego silnika. Oba i 229.31 i 229.51 sa niskopopiolowe (ekologia i filtr czastek stalych). Jedyna ronica, ze 229.51 to olej typu "long life" czyli do wydluzonych interwalow serwisowych. Interwal tak czy tak skroc do 15tys km. Na dolewke jak zmieniasz olej za miesiac, kup obojetnie ktory spelniajacy jedna z powyzszych norm. Pamietaj tylko, ze klasa lepkosciu musi byc ta sama (pewnie masz 5w30). Na kolejna wymiane lej 229.31 (jak nie masz DPF to moglbys pokusic sie o 229.3 czyli nie "low ash") tak jak zaleca producent. Wydluzanie tych interwalow wymiany to ekobzdura i na pewno twojemu silnikowi na dobre nie wyjdzie...

Re: OM 651 / OM 646

: 2 cze 2016, o 11:30
autor: diabeelek
Mam DPF, na wymianę jadę do użytkownika Matka z forum w211.eu - więc sądzę, że wleje coś odpowiedniego.
Teraz najwyżej kupię 5W30. Interwał zostanie zmniejszony do 15tys.

Wiesz czym się różni EVO od nie EVO?
Czy te silniki mogą zużyć jakąś ilość oleju między wymianami?
Jak będę dolewał to dolać do ilu? 3/4 bagnetu czy 1/2 jest ok?

Re: OM 651 / OM 646

: 6 lip 2016, o 12:01
autor: diabeelek
Panowie zna ktoś różnice między OM646 Evo a zwykłym OM646.
Zauważyłem, że u mnie są wtryski delphi.

Cyt. pewien fragment art.
W 2003 roku pojawiła się kolejna generacja jednostki – OM646, w której przeprowadzono modyfikacje około 80 części w celu zwiększenia efektywności i ekonomiki silnika. Motor oferowano w kilku wariantach mocy (88-170 KM) i przystosowano do współpracy z filtrem cząstek stałych, dzięki czemu silnik spełniał wymagania normy EURO 4. W 2006 roku nadszedł czas na kolejne zmiany, w wyniku których światło dzienne ujrzał motor OM646 EVO. Modyfikacje objęły m.in. głowicę i świece żarowe (ceramiczne zamiast metalowych), zastosowano również wzmocnione wałki wyrównoważające a także elektromagnetyczne wtryskiwacze firmy Delphi.
Czy te elektromagnetyczne wtryskiwacze Delphi są lepsze od tych pizoelektrycznych?

Re: OM 651 / OM 646

: 9 lip 2016, o 10:32
autor: Pasjonat
Witam, przyłączam się do pytania wyżej, auto z 2009r i z vin 646Evo. Bać się czy nie?

Re: OM 651 / OM 646

: 9 lip 2016, o 10:53
autor: Pasjonat
Opis z niemieckiej wikipedii, może ktoś to lepiej przetłumaczy niż google :) Im Jahr 2006 wurde der OM 646 EVO im Rahmen der Modellpflege der E-Klasse vorgestellt. Er ist eine weiterentwickelte Variante des OM 646, bei dem über 90 Bauteile modifiziert wurden. Das Verdichtungsverhältnis wurde von bisher 18,0 : 1 auf 17,5 : 1 gesenkt, indem höhere Kolben und kürzere Pleuel eingebaut wurden. Darüber hinaus wurde ein neuer Turbolader mit geänderter Ladeluftkühlung verbaut. Ein Körperschallsensor im Einspritzsystem erlaubt eine bedarfsgerechtere Dosierung des Kraftstoffs. Der Zylinderkopf wurde umgestaltet, um eine noch effektivere Motorkühlung zu erreichen. Die Luftführung wurde ebenfalls neu konzipiert. Dadurch konnten Druckverlust und Geräuschemissionen reduziert werden. Für ein verbessertes Motorstart- und Kaltlaufverhalten wurden die Glühkerzen aus Keramik statt Metall gefertigt. Sie ermöglichen höhere Glühtemperaturen. Die bisher aus den stärkeren Varianten bekannten Ausgleichswellen hielten in alle OM 646 EVO-Motoren Einzug.