OM 651 / OM 646

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Nie bać się :)
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Screen z fb z grupy MB.
Silnik 220CDI
Obrazek

I opis silnika po DE - niestety nie znam tego języka ale wywnioskowałem, że jest z daty produkcji 02/2009 czyli om651?

Also ich antworte mal für alle Anfragen.
Es ist ein c220 cdi t bj. 2/2009 den ich vor 17 Monaten mit 200 000 km gekauft habe.
Bis jetzt hat er noch nicht viele Werkstätten gesehen.
Nein es ist kein Taxi sonder ein Direktkurier Fahrzeug.
WDD2042081F230429
Obrazek
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: gigant87 »

"odpowiem na wiele zapytań. To jest C220CDI z lutego 2009, którego kupiłem 17 miesięcy temu z przebiegiem 200000km. Do tego momentu nie widział wiele warsztatów. To nie jest taksówka, tylko samochód "bezpośredniego kuriera"".

Tak to chyba wygląda po polsku. :)
BMW 3GT
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

No to nawet om651 jest w miare bezawaryjny. Dodam ze rowniez ktos pytal tego goscia o problem z ELV to u niego on nie wystapil.
WDD2042081F230429
Obrazek
paddy
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 19:07
Lokalizacja: Dublin

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: paddy »

Czy wszystkie silniki o pojemności 2143 sa z tymi wadliwymi wtryskami czy moze one były produkowane do jakiegos czasu tylko?
Patrzyłem na
c200 cdi o pojemności 2143 i 136bhp
I na c250 cdi o pojemności 2143 i 201 bhp
Pytam bo przymierzam sie do kupna w204 z 2010-2011roku, raczej diesel ze względu na wysoki podatek drogowy w Irlandii. zdecydowana większość diselow to wlasnie auta z silnikami o pojemności 2143 lecz teraz mam zagwozdke by moze szukać z innym silnikiem
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

A ja mam pytanie odnośnie om646, olej wymieniałem 11tys. km temu. Nic nie ubywalo. Wczoraj miałem trasę 600km i przyznam szczerze ze odcinek około 100km jechałem 200km/h a później spokojnie 160km/h . Dzisiaj sprawdziłem stan oleju to zeszło mi o około 1/4 bagnetu...auto nie kopci nie traci mocy ani nic ale żeby tyle ubylo? Czy to normalne przy takiej prędkości?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: korzen »

Przy takim obciazeniu mogl troche lyknac. Jak wygladal intercooler i rura, ktora wymeiniales? Byl olej w srodku?
Komp dal Ci po trasie komunikat o koniecznosci dolewki?
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

IC w środku był praktycznie suchy, delikatnie tylko było czuć olej ale nic nie kapało itp.. Komp nie dal żadnego komunikatu bo jak pisałem miałem olej na max. Teraz po trasie mam stan oleju trochę ponad 3/4 bagnetu.
Fakt, że dla 220CDI 200km/h to podchodzi już pod czerwoną kreskę na obrotomierzu.
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: korzen »

Aaa ja zrozumielame ze teraz masz 1/4 :-) Zostaw na 3/4 i nawet o tym nie mysl ;-) Tak ma byc i przy takim obciazeniu to zupelnie normalne. Bys mial VW nowego to by Ci w takiej trasie wypil tyle oleju co ON hehe
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Uspokoiłeś mnie :)
WDD2042081F230429
Obrazek
paddy
Posty: 4
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 19:07
Lokalizacja: Dublin

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: paddy »

A wiec po kilku dniach przegladania netu znalazłem chyba odpowiedz na moje pytanie odnośnie tych wtrysków. Silniki diesela pojedynczym turbo zawsze miały te lepsze wtryski delphi- solenoid. Dopisane pózniej z te silniki były w c200 (?) a problem dotyczył c220 i c250 z wtryskami tez chyba delphi.
Auta wyprodukowane Od drugiej połowy 2012 miały juz fabrycznie te lepsze wtryski.
Jakie wtryski macie pod maska mozna sprawdzic zdejmując pokrywę silinika i na obudowie powinna byc nazwa taka jak na zdjęciu poniżej. Magiczne słowo solenoid :)
Info wziąłem z mbclub
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/7 ... ll-84.html
Jak macie czas to poczytajcie kilka stron od poczatku. Moze juz o tym wiecie ale merc miał ogromny problem z tymi wtryskami ( u niektórych dealerow stało po 20 aut do naprawy z ta sama wada. Albo historia laweciarza co jedengo dnia zebrał z drogi 4 c220 z padnietymi wtryskami)
Pózniej foto
http://www.mbclub.co.uk/forums/attachme ... roid-1.jpg
http://www.mbclub.co.uk/forums/attachme ... roid-2.jpg
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Ja coś kiedyś czytałem to wadliwe były Delphi piezoelektryczne, natomiast Delphi elektromagnetyczne były ok....(solenoid=elektromagnetyczne)
Jaka jest prawda to nie wiem...nigdzie nie ma konkretnych info.
Ja u siebie mam OM646 EVO i na pewno mam wtryski Delphi - mają przebieg ca. 285kkm i odpukać nic z nimi się nie dzieje.
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Jaki najlepiej utrzymywać poziom oleju na bagnecie?
Full, 1/2, min?
Mam jutro trasę 1700km i mam olej na połowie podziałki i się zastanawiam czy tak moze zostać czy jednak dolać.
Jeśli dolać to mam kolejne pytanie obecnie mam Castrol Edge 5w30, niestety nigdzie w mieście nie mogę takiego znaleźć w związku z tym czy mogę dolać Mobil 1 5w30 229.51?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: korzen »

Mozesz dolac kazdy 5W30 spelniajacy norme MB. Ten mobil nawet bedzie lepszy od tego castrola, wiec bez obaw. Poziom na bagnecie najlepiej 3/4. Mozesz jechac. Jezeli konieczna w trasie bedzie dolewka, komputer Ciebie o tym poinformuje.
Szerokiej drogi :-)
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: OM 651 / OM 646

Post autor: diabeelek »

Czyli co dolewać czy na razie dać sobie spokój i sprawdzić po 1000km czy czekać na komunikat z komputera - tylko czy wtedy nie będzie za późno?
Ten Mobil to Mobil 1 to Mobile1 3000 xe 5w30 - cenowo (na necie) widzę, że jest tańszy od Castrola - na pewno mogę je mieszać?
Szerokiej drogi :-)
Dzięki !
WDD2042081F230429
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Dar0717, Google Adsense [Bot] i 76 gości