Info o wypalaniu DPF?

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 6 mar 2019, o 21:54

Wiem kiedy wypala DPF. Otóż miałem w domu stary ELM 327BT i aplikację Torque na Androida. Podpiąłem do damy i wstawiłem kilka wskaźników m. in. dwa temperatury spalin jeden jest zapewne przed a drugi w dpf lub za dpf. Otóż w trakcie jazdy ten okragly wyzej ( chyba jest przed turbo) pokazuje nieco wyższe wskazania a w tracie przyspieszania znacznie wyższe chyba że hamujemy silnikiem to potrafi pokazać wartosci. niższe niz drugi. podczas postoju wskazania sa blizej siebie. Natomiast dzisiaj byłem w trasie i obserwowalem wskazania. Jechałem na tempomacie ok 120 km/h i. nagle z wartosci ok 320 stopni obydwa wskaźniki poszły do prawie 600 i pomimo, że w pewnym momencie musiałem odpuścić gaz na. chwilę to wynik dolnego wskaznika. nie. spadał ponizej 580 stopni (basowy dźwięk) znów tempomat staralem sie trochę szybciej i większe obroty ok 3 tys+tempomat ale temp pozostawala. ok. 600 by w pewnym. momencie wrócić do wczesniejszych wartosci ok. 320, pomruk basowy przestał. (trwalo to. kilka mimut) Ja mam pełną wersję torque nie wiem czy w darmowej sa tw wskaźniki. Będę wracał za tydzień z Trójmiasta to. może znów to zauwazę to wrzucę screena. Na razie screen z. programu juz przy spokojnym toczeniu się.
Załączniki
Screenshot_20190306-110854_crop_500x934-375x701-187x350.png
Screenshot_20190306-110854_crop_500x934-375x701-187x350.png (86.99 KiB) Przejrzano 481 razy
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: ktos92 » 7 mar 2019, o 10:04

Ja się wypalaniem wogóle nie przejmuje - ten system jest praktycznie bezproblemowy - nawet jak się po mieście to raz na 500-700km przejechać się w trase 30km w jedną i w drugą i będzie spokój. Nawet jak system przerwie wypalenie to wznowi je kolejnym razem. Od ponad roku nie mam z tym zadnych problemow oprocz czujnika roznicy cisnien.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
majkel84
Posty: 198
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: majkel84 » 7 mar 2019, o 15:00

Ja natomiast z własnego doświadczenia wiem że jeżdżenie w trase żeby przepalić dpf jest bezsensowne w momencie kiedy on nie uaktywni funkcji wypalania, robiłem tak, gdyż jeżdżę głównie po mieście 5 km do pracy w jedną stronę, trasa raz na jakiś czas. Dopóki nie nauczyłem się kiedy wypalanie następuje,teraz słyszę to I potrafię już rozpoznać . Jeździłem tak niby przepalić, a dpf wypalał mi się co trochę kiedy jeździłem po mieście, ponieważ nie dokańczałem procedury, np na nazajutrz znowu sobie uruchamiał I tak non toper, efektem czego wywalało błąd ze za dużo razy była podjęta próba I ze dpf jest do wymiany. Oleju mi przybywało i w ogóle juz miałem sprzedać ten samochód ponieważ powiedziałem sobie że takie auto to tylko na trasy. Zajechałem w ten sposób sondę lambda przed katem. SD pokazywało ze wypalanie co 80 / 100 lub mniej kilometrów występuje.. po wymianie sondy , inicjacji niby nowego dpf (bo go nie wymieniałem, ani nie czyściłem)..kiedy doszedłem do tego poznając ze następuje wypalanie, wtedy jade na trasę 15 min drogi z około 20000 rpm I po krzyku. Żadnego błędu od prawie roku, więc dla mnie jeżdżenie po autostradzie kiedy dpf się nie wypala jest bez sensu, strata czasu I paliwa oraz szkoda samochodu. Nadal jeżdżę po mieście głównie I teraz SD pokazuje odstępy 350 - 400 km od wypalania, na trasie 600km. Nauczyłem się obsługiwać swój samochód, jestem z niego w końcu zadowolony jeżeli chodzi o DPF. Teraz w ogóle się nim nie przejmuje. Wychodzi na to że użytkując auto bardziej po mieście, ważne jest aby nauczyć się rozpoznawać moment wypalania, starać sie dokańczać procedure. Wtedy nie wypala sie wyrywkowo w czasie, w pełni wypalony po pełnej procedurze potrzebuje trochę km żeby znowu się zasyfił. Ktoś kto jeździ częściej trasy nie powinien nawet odczuć posiadanie dpf, ba jakie trasy wystarczy trochę więcej niż tylko po mieście, procedura trwa u mnie ok 10-15 min.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG
WDD2040221A157833
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 13 mar 2019, o 17:25

to screen w trakcie wypalania ale wartości potrafia byc jeszcze wyższe. Ale jestem wkurzony bo całą drogę z Trojmiasta monitorowalem te wartości i w trasie nie wypalał się dopiero jak stanąłem w Warszawie w korku na zjeździe z obwodnicy przed Puławską...Myślałem, że wypali sie w trasie bo na odcinku drogi S 7 wypadał mi jakoś 700 km od poprzedniego wypalenia a tu wypalił sie po ok 900 km i to w sumie. w korku. Szkoda, ze ten torque nie widzi czujnika ciśnienia na dpf wtedy możnaby cos przewidzieć.
Załączniki
Screenshot_20190313-145309_crop_484x506-242x253.png
Screenshot_20190313-145309_crop_484x506-242x253.png (68.12 KiB) Przejrzano 396 razy
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Awatar użytkownika
majkel84
Posty: 198
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: majkel84 » 13 mar 2019, o 19:51

No właśnie i tu potwierdza się że wypalanie nie koniecznie włączy się na trasie, dlatego zakończyłem dawno przepalanie typu pojadę go przegonić to akurat się wypali, robiłem tak zapobiegawczo, bo co prawda teraz moja jazda to głównie miasto, to było zbędne. Niestety miałem delikatne problemy z DPF wypalał mi się często bo nie kończyłem procedury. Np dziś jak dojeżdżałem do pracy po 4 km załączyło się wypalanie, pomyślałem załączy się jak będę wracał, tak też było przegoniłem na trasie 10 min spokojnej jazdy i okej, teraz zero problemów, SD pokazuje ze filtr jest w dobrym stanie. Dokańczać procedure to jest najważniejsze, fajny masz patent z tym torque.. ja po prostu już słyszę i czuję że się wypala.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG
WDD2040221A157833
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 13 mar 2019, o 20:29

Mi również udaje się to wyłapać bez torque ale wolałbym aby cała procedura miała miejsce w trakcie ciaglej jazdy wtedy olej sie nie rozrzedza. ostatnio jak sprawdzałem olej zobaczylem, że dość szybko ucieka z bagnetu poprostu juz tak sie nie klei a. ma. dopiero 9 tyś. stąd decyzja, ze wymieniam olej pojutrze.
Wracając do dpf ciekaw jestem skoro w trasie wypala co ok 900 km to co ile bedzie wypalał w miejskim trybie.

poszukam jeszcze apki aby mi pokazała wynik czujnika ciśnienia na dpf. On najlepiej powie kiedy sie spodziewać wypalania.


a jakby dobrać się do pinów czujnika różnicy ciśnień to możnaby miernikiem uniwersalnym ocenić stan zapełnienia filtra.... https://youtu.be/-0e_-h5zR7I
jeśli dobrze zrozumiałem a skala odczytów mercedesa będzie podobna to przy wartości 3V wystepuje wysoka różnica ciśnień (wysokie ciśnienie w filtrze) i wkrótce powinno wystąpić wypalenie.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: ktos92 » 14 mar 2019, o 10:29

Jabym nie popadał w aż taką paranoje. Jeżeli jeździcie w mieście to teoretycznie producent zaleca trase co 500-700km. Każdy to może zinterpretować pod siebie - na waszym miejscu po prostu co jakiś czas wyskoczyłbym na trase szybkiego ruchu, nie trzeba go wcale gonić, normalna jazda z prędkością powyżej 80km/h, przy odpowiedniej temperaturze płynu chłodzącego itp. itp. procedura wypalenia załączy się i problem z głowy. Tylko należy pamiętać żeby to robić sukcesywnie i nie będzie żadnych problemów.

Przy wypaleniu napewno temperatura gazów będzie większa.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 14 mar 2019, o 11:12

A widzisz niekoniecznie. Wszystko zależy w jakim tempie zwiększy sie różnica ciśnienia spalin pomiedzy 1 a 2 czujnikiem. Mozesz jeździć po mieiscie w lekkim ruchu i "nasycenie sądzą" osiagniesz po 500 km a możesz stac w korkach gaz hamulec-gaz hamulec i pewnie po 300 to osiagniesz. Właśnie u siebie mialem. taki przykład. Spokojna jazda w trasie z rodziną nad morze i przez ponad 800 km wypalenia brak. Po kilku kilometrach w mieście zaczął wypalac. Uwazam, że zdrowsze jest wypalenie w trasie (ciągła jazda) niz w. mieście kiedy rozrzedzamy olej. Specjalnie wyskakiwac na trasę nie mając pewności, że juz nadszedł "czas" jest bez sensu. Szkoda czasu, kasy, kilometrów. Czujnik różnicy cisnienia musi osiągnąć pewną wartość aby nastąpiło wypalenie.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
ktos92
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: ktos92 » 14 mar 2019, o 11:26

Teoretycznie tak - dlatego napisałem, że każdy powinien zinterpretować zalecenia producenta na wlasną ręke :-D Znajomy jeździ na taxi w W212 i raz, dwa razy na tydzień jedzie na autostrade 30km w jedną i w drugą i nie ma problemów. W wartościach SD są dwa zakresy zapełnienia filtra. Jeden który mówi o faktycznym - teoretycnzie - zapełnieniu, a drugi który pokazuje skale zapełnienia do kolejnego wypalenia filtra. Jeżeli ta druga skala dojdzie do 200% to wypalenie filtra jest przerwane. Znajoma ma też B Class z 2012 roku z OM651 i raz w tygodniu robi podobną trase 30km w jedną i w drugą. Problemów zero, DPF na wartościach wygląda dobrze. Czasem procedura się przerwie, nawet mi się zdarza a jeżdże non stop na autostradzie 40km w jedną i w drugą strone do pracy. Dziennie robie około 100km a czasem nawet 180km w zależności czy musze jeszcze gdzieś jechać. Zasada jest taka, komputer zapisuje przerwane wypalenie w logu, przy kolejnej jeździe wie, że musi go wypalić więc to robi po spełnieniu poszczególnych warunków. Ogólnie z DPF w MB nie ma zbyt wielu problemów i jest to chyba jeden z lepszych systemów montowanych w obecnej chwili, praktycznie bezobsługowy.

Jak będę miał chwile, to podłącze SD, wrzuce nagrywanie z wartości live i wtedy będzie można napewno podejrzeć co i gdzie się zmienia podczas wypalenia filtra :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 14 mar 2019, o 12:34

o to super chętnie sie, zapoznam.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
perzu126
Moderator
Posty: 690
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: perzu126 » 23 mar 2019, o 21:46

w końcu niektórzy zrozumieli, że wypad na autostrade to za mało, żeby zrobić regeneracje filtra. Komputer sam inicjuje procedurę. PAMONIUSZ, sprawdź jaka temperatura jest przy maksymalnym przyspieszeniu? Ja ostatnio jeździłem z SD i wyszło ponad 600stopni. Więc może przy pełnym bucie sam się wypali?
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Groo80
Posty: 77
Rejestracja: 24 lip 2017, o 14:39

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: Groo80 » 23 mar 2019, o 22:05

U mnie temperatura przy ostrym przyśpieszaniu to około 620 st., przy normalnej jeździe waha się między 280-480 natomiast kiedy wypala to przekracza 700. I ostatnio zauważyłem,że wypalanie odbywa się co około 300 km. Czy to oznacza, że filtr się już zapełnia popiołem? Przebieg to 300 kkm.
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 460
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: PAMONIUSZ » 23 mar 2019, o 22:56

perzu126 pisze:
23 mar 2019, o 21:46
w końcu niektórzy zrozumieli, że wypad na autostrade to za mało, żeby zrobić regeneracje filtra. Komputer sam inicjuje procedurę. PAMONIUSZ, sprawdź jaka temperatura jest przy maksymalnym przyspieszeniu? Ja ostatnio jeździłem z SD i wyszło ponad 600stopni. Więc może przy pełnym bucie sam się wypali?
Masz rację. Wypad na autostradę może nawet nic nie dać bo różnica ciśnień w dpf będzie za mała a wartość "do wypalenia" osiągnie kiedy nie bedzie w trasie tylko o 17.00 w poniedzialek w Warszawie na Marszałkowskiej 😁👍. U mnie id ostatniego wypalenia minęło już 560 km (70% trasa reszta miasto). Przy maksymalnym tak jak piszesz ponad 600 ale na czujniku przed turbina, za turbo czyli tym w dpf już jest niższa. Dodatkowe paliwo w trakcie procedury wypalania powoduje szybki wzrost temp drugiego czujnika i jej utrzymywanie.
Chciałbym móc gdzieś pocisnąć żeby te 600 stopni utrzymac ale obwodnicy mi brakuje bo to raptem 30 km i w połowie muszę zwolnic bo jakiś debil architekt zakręt wyprofilował odwrotnie.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
perzu126
Moderator
Posty: 690
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: perzu126 » 24 mar 2019, o 12:22

Ostatnio jak jechałem Passatem 3,2 FSI to przy ostrym przyspieszeniu tempertura na katalizatorze wynosiła ponad 800stopni. Ale ilość popiołu w filtrze, nie wpływa na wypalanie.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
ktos92
Administrator
Posty: 2748
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Info o wypalaniu DPF?

Post autor: ktos92 » 26 mar 2019, o 08:41

perzu126 pisze:
23 mar 2019, o 21:46
w końcu niektórzy zrozumieli, że wypad na autostrade to za mało, żeby zrobić regeneracje filtra. Komputer sam inicjuje procedurę. PAMONIUSZ, sprawdź jaka temperatura jest przy maksymalnym przyspieszeniu? Ja ostatnio jeździłem z SD i wyszło ponad 600stopni. Więc może przy pełnym bucie sam się wypali?
Zgoda :-D dlatego wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździmy. Wg serwisówki gdy jeździmy tylko po mieście jest napisane, żeby chyba co 500km lub 700km przejechać dłuższą trase szybkiego ruchu. Jakoś to napewno wyliczyli. Ciężko tutaj doradzić ale ja bym nie panikował. Jeżeli ktoś kupił Diesla tylko po to, żeby jeździć w mieście to dla mnie jest bzdura - bez urazy dla nikogo. Jeżeli już jednak jeździcie tylko po mieście to raz na tydzień lub dwa przejechać się kawałek drogą szybkiego ruchu, normlana jazda, nie musi być żadne wysokie wkręcanie silnika na obroty bo to może nawet przerwać procedure. Druga sprawa jest taka, że po pierwszym złym wypaleniu lub nie dokończonym samochód spokojnie to zrobi drugim razem. To nie jest tak, że jak SD pokaże zapełnienie filtra do kolejnego wypalenia 100% i nie zrobi tego wypalenia to się wykrzaczy. Kumpel jeździ na taxi W212 praktycnzie tylko po mieście. Wcześniej nie robił żadnych tras. Załatwił DPF, wyczyściliśmy i jest jak nowy - raz w tygodniu jedzie 30km w jedną i w drugą strone, co jakiś czas podpinaliśmy SD, żeby sprawdzić ilość wypaleń i stan filtra, wszystko było ok, miał pare niedokończonych wypaleń ale kolejne już było ok.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość