Strona 3 z 4

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 26 mar 2019, o 17:19
autor: perzu126
Ja mieszkam poza miastem, S8 za domem, ale głównie międzymiastowe odcinki. W MLu nie mam problemu z DPFem a raczej dwoma bo to V8 CDI- jak widzę podwyższone obroty to wtedy daje bardziej w palnik, albo nie gaszę. W sumie w palnik to też nie bardzo, bo przy 300KM to łatwo stracić prawko... Ale 5-10min grzecznej jazdy i regeneracja zakończona. W Passacie B8 również nie ma problemu.
Nie wiem jakie miasto macie na myśli, ale w każdym są dłuższe odcinki choćby między światłami i DPF się dopali. Do tego stanie w korkach całymi godzinami lub minutami spowoduje, że silnik się nagrzeje a nowe silnik i na wolnych obrotach potrafią się zregenerować.
Także tylko odcinki 1-3KM są w stanie zatkać DPF. Każdy lub większość robi dłuższe, więc nie ma co się bać.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 26 mar 2019, o 18:16
autor: majkel84
Ja mogę powtórzyć raz jeszcze że taki wypad raz na ileś tam profilaktycznie to bzdura, szkoda paliwa i w w ogóle, wiem z własnego doświadczenia.. pewnie zdarzyło się iż trafiłem w punkt takim wypadem, ale zazwyczaj wypalanie uruchamia się nie wtedy kiedy tego chcemy. Racja jeżdżę tylko po mieście ostatnio, czasami mam jakiś dalszy wypad, wcześniej jeździłem więcej trasą, a nie sprzedam auta które lubię z tego powodu, myśl taka mnie przeszła. Miałem problemy z dpf bo naczytałem sie właśnie przejedź raz na 500 to bedzie git.. no i nie było, oleju przybywało, nie dopalał się dpf, a pisałem o tym wcześniej, nie chce mi się powtarzać.. jak ktoś chce takim autem głównie po mieście krótkie odcinki to musi nauczyć sie rozróżniać moment wypalania albo sprzedać samochód bo zajedzie filtr, a co gorsza panewki rozrzedzonym olejem . Ja jadę wtedy na 15 min na trasę jak ktoś92 napisał spokojnie wypalam do końca i z filtrem teraz nie mam problemów już od ponad roku, a go nie wymieniałem również. Po prostu wypala się do końca, a dzieje się to właśnie raz na 300-400 km. Zresztą obserwacje kolegi PAMONIUSZ potwierdzają to o czym piszę. To że Mercedes napisał w instrukcji obsługi to jedno, praktyka drugie.. zresztą mercedes niejedno napisał :-P
Perzu też dobrze podsumował jeżeli chodzi o odcinki.. ja akurat do pracy mam 4 km, kilka świateł po drodze i w ogóle, ktoś inny ma dłuższe odcinki w mieście i już może mieć mniejszy problem albo w ogóle go nie odczuwać, warto sprawdzać poziom oleju panowie, no chyba że są jakieś wycieki. :-P

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 26 mar 2019, o 18:46
autor: PAMONIUSZ
dzisiaj wpiąłem się w pin nr 2 czujnika różnicy ciśnień filtra dpf. nie mam pojęcia jakie powinny być odczyty więc bede badał jeszcze jakis czas. ( w fordzie pracuje w zakresie 0,3 V - 3,0 V). niedawno w trasie pomiędzy dopaleniami bylo pomad 800 km , teraz. po. odpaleniu jiz mam 720 km. ale. jeździłem obwodnicą dość spokojnie więc pewnie juz blisko dopalenia.
Ktos92..... miał coś sprawdzić w. sprawie wartości czujnika różnicy ciśnień filtra dpf..... 😁

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 26 mar 2019, o 19:55
autor: majkel84
Fajnie jak by ktoś ogarnął aby wyprowadzić sygnał wypalania na diode którą można by gdzieś zamontować, np ojciec w Insigni zamontował u fachmana od Opli takie cosik za 100 zł. Ogólnie jeździ więcej i problemów z filtrem nie ma ale założył profilaktycznie, za takie pieniądze też bym się nie zastanawiał.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 26 mar 2019, o 22:51
autor: PAMONIUSZ
prawdopodobnie w zły pin się wpiąłem. 2 to raczej masa więc mam do poprawki... jak zwykle deszcz mnie przegonił ( tym razem z gradem) i nie sprawdzilem. pozostalych pinów. moze pojutrze.

.... https://youtu.be/_ORXu6aixsk teraz wiem, że pin nr. 1 idzie. do ecu i to jego powinienem mierzyć.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 28 mar 2019, o 14:11
autor: PAMONIUSZ
majkel84 pisze: 26 mar 2019, o 19:55 Fajnie jak by ktoś ogarnął aby wyprowadzić sygnał wypalania na diode którą można by gdzieś zamontować, np ojciec w Insigni zamontował u fachmana od Opli takie cosik za 100 zł. Ogólnie jeździ więcej i problemów z filtrem nie ma ale założył profilaktycznie, za takie pieniądze też bym się nie zastanawiał.
jeśli moje założenia są prawidłowe ( a sprawdzam to) to nic nie stoi na przeszkodzie. pin nr. 1 z czujnika różnicy ciśnień pod multimetr i możemy nawet określić stopień zapelnienia filtra, do tego info z czujnika temperatury w dpf i wiemy kiedy sie wypala ( to ogarnia ekm327) . Nie znam wartości referenycjnych więc próbuję to poznać w trakcie obserwacji. Zrobić pod to prosty układ na np. 4 diody - trzy pokazują stopień zapelnienia, czwarta proces wypalania i możemy już wiedzieć kiedy nastapi wypalenie i zaplanować sobie drogę do pracy. np obwodnicą a nie przez miasto.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 28 mar 2019, o 16:05
autor: majkel84
Kolego jak to ogarniesz to szacun.. :mrgreen: będę chętny na takie triko. :lol:
w oplu sprawa jest o tyle prosta że podczas wypalania silnik obciąża elektryka np. podgrzewanie tylnej szyby działa i coś tam jeszcze, więc sygnał w prosty sposób można wyciągnąć.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 28 mar 2019, o 16:24
autor: PAMONIUSZ
myślę, że ogarnę odczyty i wartości, oraz w co się wpiąć ale "pudełeczka z diodkami" niestety nie ogarnę, nie mam takiej wiedzy ale od tego koledzy z. elektroda. pl 😁😁😁👍

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 28 mar 2019, o 19:14
autor: majkel84
wiesz zapytam automatyka elektryka u mnie w firmie jak by można to ogarnąć, jutro może już coś będę wiedział.. myślę ze jedna dioda z sygnałem ze następuje wypalanie była by wystarczająca, to była by prosta sprawa podejrzewam, z poziomem zapełnienia filtra może być już ciężej, nie mówię ze się nie da, ale to już nie będą tylko diody.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 28 mar 2019, o 19:20
autor: PAMONIUSZ
powiedz mu, że będą dwa wejścia. jedno bedzie chodzić od ok 0,4V do ok 5V ( i tu chcemy 3 diody np jedna sie pali od 0 do 2,5 druga od 2,5 do 4 i trzecia od 4 do 5 V.) drugie jeszcze nie wiem jaką wartość V osiąga czujnik temp gdy wchodzi na ponad 500 stopni ale chodzi o to aby dioda sie zapalała po osiągnięciu danego przedziału napięcia i gasla gdy wartość spadnie ponizej tego przedzialu.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 29 mar 2019, o 14:35
autor: majkel84
Sprawa jest do ogarnięcia, powiedział że jest do ogarnięcia, mniej wiecej mu wytłumaczyłem o co chodzi.. ale w poniedziałek bedziemy mieli więcej czasu ażeby pogadać. Jakaś płytka, scalaczek, lutowanko... musi działać. Jeżeli twoje odczyty się potwierdzą. Więc możemy pchnąć temat dalej. 8-)

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 17 kwie 2019, o 20:55
autor: majkel84
PAMONIUSZ jak tam badania nad sygnałami z DPF..?? elektryk się mnie dopytuje czy działamy coś.. :mrgreen:

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 18 kwie 2019, o 00:04
autor: PAMONIUSZ
właśnie mialem. napisać. Jest problem bo tak:
1/ nie. ma. w. tych odczytach (napięcia) znacznych różnic czy filtr. po wyoaleniu czy tuz przed i to mnie dziwi.
2/ odczytow dokonywalem. przez jakis czas ( ok. 600 km) przy obrotach ok 2000 i przy kickdown na ostrej piz.... . i nie roznia się czy filtr po czy tuz przed wypaleniem. Jedyne co u mnie, aobserwowalem to w trasie wypali mi co 900km a 50%/50% trasa/miasto wypalił mi przy 670. będę dalej to sprawdzał czekam na jeden miernik z Chin.
Przy okazji może wiecie jak się nazywa ta wtyczka ktora. idzie do czujnika.. jest 3pinowa i szukam takiej wtyczki i gniazda.

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 24 sty 2020, o 10:49
autor: Maciej123
Panowie, podbijam temat. Jak się udało z wynalazkiem ? :D

Re: Info o wypalaniu DPF?

: 27 sty 2020, o 00:18
autor: jarecki69
A ja mam pytanie czy w naszych autach jest podobnie jak w większości aut z DPF czyli czy podczas wypalania filtra DPF automatycznie jest załączane podgrzewanie tylenj szyby i lusterek? Chce zamontować diodę, która sygnalizowała by wtedy wypalanie DPF-a. Prosty i skuteczny system tylko muszę więdzieć czy załącza sie to podgrzewanie szyby oraz lusterek?