blokada kierownicy - stacyjka

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: korzen »

Tutaj przebieg nie ma zadnego znaczenia. Jak auto jedzie, to sie rygiel nie zuzywa. Chodzi o to jak czesto sie wlacza zaplon...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: diabeelek »

A ja mam pytanie - nie podejrzewam że to rygiel ale lepiej się upewnić.
Czasem jak przez przypadek zgaszę samochód w pozycji skrzyni biegów na "D" to nie mogę go ponownie odpalić tzn.kluczyk jest w pozycji zapłonu(świecą się kontrolki) - przesuwam dźwignię z D na P i znowu próbuje odpalić ale też nic.
Muszę dopiero przekręcić kluczyk tak aby wyłączyć zapłon(kontrolki gasną) i włączyć jeszcze raz i wtedy odpala bez problemu.
Podejrzewam, że to normalne i nie jest to rygiel bo rygiel chyba tylko działa w momencie wkładania kluczyka i słychać jak blokada kierownicy jest zwalniana.
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: Shrek »

Wajcha od biegów musi być na P, żeby można odpalać. W automacie nie zrobisz nic
jak masz na D czy R, może chodzić na N ale jak wyłączysz, nie odpalisz, bez zmiany na P.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: diabeelek »

Wiem ze nie odpalę na D. Ale mi chodzi o to ze jak zgaszę na D i przesunę na P to też nie mogę od razu odpalić. Musze zgasić kontrolki i jeszcze raz je zapalić.
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: Shrek »

No musisz, bo zabezpieczenie elektroniczne zadziałało i trzeba je wyłączyć i ponownie włączyć, bez wyciągania klucza się to odbywa i nie narażasz tym sposobem rygla i silniczka na pracę, więc jakby nie ma zmartwienia. Psuje się to gówno, od częstości wkładania i wyjmowania klucza, za każdym razem działa silniczek i jedno auto ma 200 kkm przebiegu, ale na długich trasach i będzie miało pracy kilkadziesiąt tys razy, inne, w cyklu miejskim, tzw. zakupowym, będzie miało 80 kkm, ale 280 tys razy wkładany i wyjmowany klucz, co musi wpłynąć na sprawność silniczka, dla tego zdziwienie, że w aucie z tak małym przebiegiem, coś się z nim stało, jest bez sensu, musi się stać.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
kapalek
Posty: 111
Rejestracja: 20 paź 2014, o 07:41
Lokalizacja: wlkp

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: kapalek »

wymieniał ktoś z was ostatnio ten silniczek blokady evl? dużo było z nium problemu?
w204, c180 kompressor
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: korzen »

diabeelek tak ma byc. W wiekszosci aut po zgaszeniu musisz wylaczyc zaplon i ponownie go wlaczyc zeby odpalic.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
pzloty
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 10:22

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: pzloty »

To ja wrzucę swoje 3 grosze. Możecie koledzy sobie czekać na objawy i nie robić nic profilaktycznie, ja miałem zamiar wymienić ale zaniechałem z myślą że jak coś się zacznie to od razu zrobię i spoko - dobrze i niedobrze. A to dlatego że padł mi rygiel,ale nie z winy silniczka, wiec jego wymiana nic by mi nie dała. Szczęście w nieszczęściu bo blokada została w pozycji otwartej i można było samochód holować i bez większych problemów wyjąć to gówno. Stało się to pod domem po zaparkowaniu samochodu. Poprostu tu blokada się nie zapieła i samochód umarł. Wyjąłem, wysłałem i za namową Pana który to naprawia wstawiłem emulator (ale nie ten czarny chiński). Mam nadzieje ze juz spokój będę miał do końca żywota tego auta w mych rękach.

Samochód z pewnej ręki, z wiadomym przebiegiem, u mnie od 30000 km w sumie 150k km. Do tego jak mogłem to oszczedzałem blokade - gdy nie było trzeba nie wyciagałem kluczyka.

I co?? Nie znasz dnia ani godziny kiedy to gówno padnie. I teraz niektórzy tutaj pieją peany jaki to MB cudny, bezawaryjny itd. I owszem też lubię ten samochód ale takie coś mocno studzi mój entuzjazm. Co z tego że silnik bardziej niezawodny niż konkurencja, lepsze zawieszenie jak elektroniczna zabawka wielkości dwóch paczek fajek z elementami z plastiku i silniczkiem z dzieciecej kolejki może trwale i skutecznie unieruchomić auto np. w nocy w górach podczas postoju w zagranicznej podróży z 2 letnim dzieckiem (u mnie na całe szczęście pod domem ale 2 tygodnie wcześniej scenariusz autentyczny - chyba bym go z tej góry zepchnął).
S204 C200 Kompressor Avantgarde 2009r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: korzen »

Rozumie twoja frustracje... Ale z drugiej strony to jedna z niewielu usterek w tym modelu. Popatrz ilu ludziom na forum auto uniemozliwilo podroz?? Zepsulo sie w trasie, nie odpalilo rano?? Ile spedzilo na warsztatcie??... Pozniej zerknij na inne fora i sam wyciagnij wnioski...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
pzloty
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 10:22

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: pzloty »

korzen

Nie napisałem że skreślam auto, ale w tej beczce miodu jest przysłowiowa łyżka dziegciu. A pisanie że popatrz na inne marki nie przemawia do mnie, "to że ktoś inny kradnie, nie usprawiedliwia tego że ja kradnę". No bubel jakich mało - usterka o której wszyscy wiedzą że kiedyś będzie, bomba z opóźnionym zapłonem. Takie coś nie powinno w takim aucie mieć miejsca, a oni świadomie to wstawiają.

To nie to co padające wahacze czy nawet problematyczny rozrząd (czy też inne nie wiem co jeszcze w innych markach,przykładowo rzucam) - bo to można eksploatacyjnie/profilaktycznie co jakiś przebieg robić. A tu co??? Siedzieć i czekać.
S204 C200 Kompressor Avantgarde 2009r
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: diabeelek »

Jak u Was jest emulator to nie słychać dźwięku zwalniania blokady podczas wkładania kluczyka?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
Presley
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 7 cze 2010, o 13:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: Presley »

ja mam przebieg ~67k i odkąd czytam o problemach z ELV, to kusi mnie bardzo założyć emulator i zapomnieć o problemie, hmm :roll:
W203 C230 Kompressor Avantgarde 192KM - był
W204 C350 Avantgarde 4Matic pakiet AMG 306KM - jest
WDD2040881A647310
http://www.v10.pl
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: noc »

Niemcy ten "feler" tłumaczą jeżdżeniem na słabym 6-7 letnim akumulatorze.Piszą o spadku napięcia w trakcie rozruchu nawet do 5 Volt co niszczy układy elektroniczne nie tylko w stacyjce.
W wielu przypadkach przyznałem rację temu argumentowi.Radzę akumulatory wymieniać tak jak Niemcy co 4-5 lat.Znam przypadki gdzie klienci mieli po dwa złomowe akumulatory z 9-10 lat połączone kablami do odpalania, bo już pojedyńczy nie kręcił.
Inna sprawa to kupowanie akumulatorów tanich lub mniejszych - oszczędzanie.Zwykle pozorne.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
pzloty
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 10:22

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: pzloty »

noc

U mnie akumulator ma rok, Varta Silver o parametrach podobnych do oryginału który siedział wcześniej.

diabelek

Tak, nie ma dźwięku blokady przy włożeniu i wyjęciu kluczyka, ale po kilku dniach można się przyzwyczaić.
S204 C200 Kompressor Avantgarde 2009r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: blokada kierownicy - stacyjka

Post autor: noc »

Auto masz z 2009r. minęło 8 lat, więc pierwszy akumulator egzystował 7 lat.
Argumentacja Niemców w Twoim wypadku ma sens.Stacyjka na słabym aku pracowała dość długo, to mogło osłabić elektronikę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości