Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 21:56
- Lokalizacja: Lubelskie
Koszta zawieszenia z napędem 4matic
witam,
pytanie głównie do posiadaczy 4matic.
Jakie są realne koszta posiadania takiego napędu?
O ile większe jest spalanie?
Dlaczego i ile więcej kosztują do takiego napędu np. amortyzatory, wahacze itp.?
Czy są dobrej jakości zamienniki?
Czy opłaca się szukać samochodu z takim napędem?
Ktoś się podzieli wiedzą?
Pozdrawiam
pytanie głównie do posiadaczy 4matic.
Jakie są realne koszta posiadania takiego napędu?
O ile większe jest spalanie?
Dlaczego i ile więcej kosztują do takiego napędu np. amortyzatory, wahacze itp.?
Czy są dobrej jakości zamienniki?
Czy opłaca się szukać samochodu z takim napędem?
Ktoś się podzieli wiedzą?
Pozdrawiam
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Mnie na razie żadne dodatkowe koszty nie dopadły.
Spalanie pewnie jest odrobinę większe, bo większa masa, bo przy toczeniu pewnie trochę większe opory itp.
W aucie jest ledwo zauważalnie, ale jednak, głośniej.
Autem super się przyspiesza, startuje jak pocisk, mimo że w moim przypadku to nie v8 c63, a jedynie V6 3.5
Zimą myślałem, że będzie przyczepniej.
Na 2 letnich zimówkach na wprost co prawda przyspiesza się na śliskim super. Trochę ASR się pomęczy, ale i tak w stos do tylnego napędu różnica spora.
Za to na skrzyżowaniach, skręt 90st na śliskim, to nie jest łatwo jak się trochę mocniej przyciśnie.
Tył ucieka, ale bardzo łatwo się to koryguje no i ESP .
Może to kwestia po prostu większej mocy tego auta plus rozłożenia momentu 45-55 w kierunku tyłu.
(przynajmniej taką mam obecnie wiedzę, jak jest inaczej, to proszę mnie wyprowadzić z błędu).
W każdym razie to jest moje pierwsze auto 4x4 i spodziewałem się ciut więcej tutaj i nie miałem wcześniej żadnych odczuć czy doświadczeń czego się spodziewać.
Za to ze śniegu czy coś, wyjeżdża się z uśmiechem na twarzy
Teraz jednak po przyzwyczajeniu się, nie chciałbym rezygnować z 4x4.
Nie słyszałem, aby amorki jakoś odbiegały ceną czy coś. Nie wiem jak z wahaczami. Nie bawiłem się tutaj jeszcze tym.
Spalanie pewnie jest odrobinę większe, bo większa masa, bo przy toczeniu pewnie trochę większe opory itp.
W aucie jest ledwo zauważalnie, ale jednak, głośniej.
Autem super się przyspiesza, startuje jak pocisk, mimo że w moim przypadku to nie v8 c63, a jedynie V6 3.5
Zimą myślałem, że będzie przyczepniej.
Na 2 letnich zimówkach na wprost co prawda przyspiesza się na śliskim super. Trochę ASR się pomęczy, ale i tak w stos do tylnego napędu różnica spora.
Za to na skrzyżowaniach, skręt 90st na śliskim, to nie jest łatwo jak się trochę mocniej przyciśnie.
Tył ucieka, ale bardzo łatwo się to koryguje no i ESP .
Może to kwestia po prostu większej mocy tego auta plus rozłożenia momentu 45-55 w kierunku tyłu.
(przynajmniej taką mam obecnie wiedzę, jak jest inaczej, to proszę mnie wyprowadzić z błędu).
W każdym razie to jest moje pierwsze auto 4x4 i spodziewałem się ciut więcej tutaj i nie miałem wcześniej żadnych odczuć czy doświadczeń czego się spodziewać.
Za to ze śniegu czy coś, wyjeżdża się z uśmiechem na twarzy
Teraz jednak po przyzwyczajeniu się, nie chciałbym rezygnować z 4x4.
Nie słyszałem, aby amorki jakoś odbiegały ceną czy coś. Nie wiem jak z wahaczami. Nie bawiłem się tutaj jeszcze tym.
W203 C230 Kompressor Avantgarde 192KM - był
W204 C350 Avantgarde 4Matic pakiet AMG 306KM - jest
WDD2040881A647310
http://www.v10.pl
W204 C350 Avantgarde 4Matic pakiet AMG 306KM - jest
WDD2040881A647310
http://www.v10.pl
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Mnie także na szczęście nie dopadły koszy napraw.
Mam porównanie za to z A4 quattro 3.0l benzyna.
Mercedes ma napęd z preferencją tyłu A4 przodu. A4 płuży przodem C zarzuca tyłem co robi wrażenie większej stabilności Audi. Ale po wyłaczeniu w nim ESP już nie jest tak różowo. Zarzucanie tyłem jest trochę bardziej funowe ale i wymagające.
Zależy zarem co kto lubi :).
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Mam porównanie za to z A4 quattro 3.0l benzyna.
Mercedes ma napęd z preferencją tyłu A4 przodu. A4 płuży przodem C zarzuca tyłem co robi wrażenie większej stabilności Audi. Ale po wyłaczeniu w nim ESP już nie jest tak różowo. Zarzucanie tyłem jest trochę bardziej funowe ale i wymagające.
Zależy zarem co kto lubi :).
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 21:56
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Podobno promień skrętu w 4matic jest mniejszy - niech się ktoś obeznany wypowie. No i dalej ciekawi mnie czy np. amortyzatory i wahacze są droższe do takiej wersji?
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Przywieź inny to sprawdzimy :).victordeleco2 pisze:Podobno promień skrętu w 4matic jest mniejszy - niech się ktoś obeznany wypowie.
Pewno tak jest i możliwe że większe silniki też mają inaczej ustawione ograniczniki skrętu ale źle nie jest. Chociaż moja stara W202 RWD miała lepiej :)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
NO wlasnie na logike, przez przeniesienie napedu (przeguby) na przod promien skretu powinien w 4 matic byc wiekszy. Nie uwierze, ze 4 matic ma mniejszy promien skretu niz rwd. To po prostu niemozliwe... Sama konstrukcja ogranicza tak duze wychylenie kola w fwd/awd jak mamy w rwd. Jestem pewien, ze 4 matic ma promien skretu wiekszy niz rwd w204.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Oczywiście że większy. Sory ale sam pokręciłem. Znaczy skręt kół jest mniejszy. Ale jak napisałem tragedi niema ale W204 RWD bardziej skręcała (chociaż w lodowych koleinach na bocznej dróżce gdzie mieszkałem to słabo. Bylo kręcenie kierą, wyskoczy tak/nie jak nie to odkręcanie bo w bramę nie trafi :))korzen pisze:Jestem pewien, ze 4 matic ma promien skretu wiekszy niz rwd w204.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
S204 C320 CDI 4matic
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
GGabriel to nie ty pokreciles, tylko kolega zakladajacy watek.
victordeleco2 napisał(a):
Podobno promień skrętu w 4matic jest mniejszy - niech się ktoś obeznany wypowie.
Wiec ja sie moge wypowiedziec, ze promien skretu w 4 matic jest wiekszy. Wiec to "podobno" powiedzial Ci ktos kto nie ma pojecia o motoryzacji :)
victordeleco2 napisał(a):
Podobno promień skrętu w 4matic jest mniejszy - niech się ktoś obeznany wypowie.
Wiec ja sie moge wypowiedziec, ze promien skretu w 4 matic jest wiekszy. Wiec to "podobno" powiedzial Ci ktos kto nie ma pojecia o motoryzacji :)
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 21:56
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Czyli w skrócie 4matic skręca GORZEJ niż rwd. Tak w sumie to o to mi chodziło... pomyliłem ;)
A jak ma się ten 4matic do części - są droższe czy nie?
A jak ma się ten 4matic do części - są droższe czy nie?
Re: Koszta zawieszenia z napędem 4matic
Według innych skręca lepiej. Co do ceny części to różnie bywa. Przy wachaczach nie ma chyba zamienników ale nie wnikałem akurat w W204, przy W203 nie było zamienników, nie wiem czy coś się zmieniło w tej kwestii.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości