Wymiana łożyska w przednim kole
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Wymiana łożyska w przednim kole
Czy wymiana łożyska w przednim kole w 204-ce to skomplikowana operacja, czy trzeba odkręcać wahacze, amortyzator, itd No i czy tym samym konieczna będzie zbieżność lub geometria?
Z góry dziękuję za fachową pomoc!
Z góry dziękuję za fachową pomoc!
C180 kombi kompressor avantgarde 2008r.
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Kolego wymieniałeś ? bo widzę że nikt nie odpisał i jak to wygląda ?
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Witam, potrzebuje pilnie pomocy w tym temacie. Czy Ktokolwiek z Kolegów wymieniał łożysko przednie? Jeśli tak, to prosiłbym o podzielenie się doświadczeniem. Czy prasa jest niezbędna? O ile się zorientowałem, to występują różne rodzaje łożysk na przód do 204?
Będę wdzięczny za podpowiedzi!
Będę wdzięczny za podpowiedzi!
-
- Posty: 839
- Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
- Lokalizacja: Lubin (dolny slask)
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Ja nie wymieniłem u siebie ale u mnie jest łożysko stożkowe tzn ze żadnej prasy nie trzeba, jedynie śrubokręt lub wybijak do zbicia bieżni z piasty. Nic skomplikowanego ściągasz zacisk później odkręcić śrubę zabezpieczająca łożysko i Piaste ciągnie do siebie. Jak chcesz krok po kroku to pewnie na forum W203 będzie bo to również samo
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Dzięki za podpowiedz, na 99,99% mam u siebie stożkowe, choć szperający w sieci znalazłem informacje, ze występują normalne łożyska, które trzeba wyprasować. Nie zdejmowałem jeszcze koła aby się dostać do niego. Chciałem być przygotowany na ewentualne niespodzianki.
Raz jeszcze dzięki za szybka odpowiedz!
Raz jeszcze dzięki za szybka odpowiedz!
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Dzięki za podpowiedz, na 99,99% mam u siebie stożkowe, choć szperający w sieci znalazłem informacje, ze występują normalne łożyska, które trzeba wyprasować. Nie zdejmowałem jeszcze koła aby się dostać do niego. Chciałem być przygotowany na ewentualne niespodzianki.
Raz jeszcze dzięki za szybka odpowiedz!
Raz jeszcze dzięki za szybka odpowiedz!
-
- Posty: 839
- Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
- Lokalizacja: Lubin (dolny slask)
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Masz luz czy huczy? Jeżeli tylko luz to dokręcania i po sprawie. Jeżeli masz stalowki na zimę to pewnie można to zrobić bez zdejmowania koła
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Witam Kolegów ponownie.
Chciałem krótko poinformować, ze zdecydowałem się na wymianę łożyska. Ze zrozumiałych względów wymieniłem obie strony.
Faktycznie jak Koledzy podpowiadali, łożyska są stożkowe i wielkiej filozofii z wymiana nie ma.
Jednak jest pewien element, który mnie lekko zaskoczył, mianowicie śruba, czy może nakrętka, która trzyma łożysko na swoim miejscu. Nie jest to standardowa koronka, która się dokręca, tylko śruba w kształcie podkowy z dodatkowa mała śruba, która pełni role zawleczki.
Nie zetknąłem się wcześniej z takim rozwiązaniem, ale zaznaczam, ze jest to mój pierwszy Mercedes, zatem mam niewielkie doświadczenie.
Niestety nie zrobiłem zdjęcia, czego żałuje bo mógłbym zamieścić i wiele by się wyjaśniło.
Przed przystąpieniem do pracy sprawdziłem z jaka siła należy dokręcić śrubę... miało to być 11 nm, jednak nigdzie nie znalazłem informacji precyzującej wygląd tego konkretnego elementu oraz która z tych śrub ma być odkręcona z taka siła. Udało mi się zdobyć zrzut z ekranu z autodaty angielskiej i z opisu wynikało, ze mała śruba - zawleczką ma być z taka siła odkręcona, natomiast ta, która utrzymuje łożysko na właściwej pozycji nie była opisana.
Odkręciłem te śrubę ręka z maksymalna siła. Po czym mała zawleczkę z siła 11 nm.
Po tygodniu od wymiany jest idealnie sztywno, obawiałem się, ze dokręcenie tylko ręczne będzie zbyt słabe... przyznam sie, ze za tydzień mam zamiar sprawdzić sztywność łożyska ponownie.
Jeśli chodzi o ewentualna likwidacje luzu bez zdejmowania koła, to raczej nie widzę takiej możliwości, gdyż łożysko jest chronione osłona, która trzeba ściągnąć aby mieć dostęp do śruby o której pisałem wyżej. Osłona jest wciskana, zatem nie łatwo ja zdjąć aby mogła być użyta ponownie. W zestawie, który kupiłem były nowe oslony ale jak się okazało nie były idealne i założyłem ponownie oryginalne.
Pozdrawiam wszystkich i raz jeszcze dziękuje za podpowiedzi.
Chciałem krótko poinformować, ze zdecydowałem się na wymianę łożyska. Ze zrozumiałych względów wymieniłem obie strony.
Faktycznie jak Koledzy podpowiadali, łożyska są stożkowe i wielkiej filozofii z wymiana nie ma.
Jednak jest pewien element, który mnie lekko zaskoczył, mianowicie śruba, czy może nakrętka, która trzyma łożysko na swoim miejscu. Nie jest to standardowa koronka, która się dokręca, tylko śruba w kształcie podkowy z dodatkowa mała śruba, która pełni role zawleczki.
Nie zetknąłem się wcześniej z takim rozwiązaniem, ale zaznaczam, ze jest to mój pierwszy Mercedes, zatem mam niewielkie doświadczenie.
Niestety nie zrobiłem zdjęcia, czego żałuje bo mógłbym zamieścić i wiele by się wyjaśniło.
Przed przystąpieniem do pracy sprawdziłem z jaka siła należy dokręcić śrubę... miało to być 11 nm, jednak nigdzie nie znalazłem informacji precyzującej wygląd tego konkretnego elementu oraz która z tych śrub ma być odkręcona z taka siła. Udało mi się zdobyć zrzut z ekranu z autodaty angielskiej i z opisu wynikało, ze mała śruba - zawleczką ma być z taka siła odkręcona, natomiast ta, która utrzymuje łożysko na właściwej pozycji nie była opisana.
Odkręciłem te śrubę ręka z maksymalna siła. Po czym mała zawleczkę z siła 11 nm.
Po tygodniu od wymiany jest idealnie sztywno, obawiałem się, ze dokręcenie tylko ręczne będzie zbyt słabe... przyznam sie, ze za tydzień mam zamiar sprawdzić sztywność łożyska ponownie.
Jeśli chodzi o ewentualna likwidacje luzu bez zdejmowania koła, to raczej nie widzę takiej możliwości, gdyż łożysko jest chronione osłona, która trzeba ściągnąć aby mieć dostęp do śruby o której pisałem wyżej. Osłona jest wciskana, zatem nie łatwo ja zdjąć aby mogła być użyta ponownie. W zestawie, który kupiłem były nowe oslony ale jak się okazało nie były idealne i założyłem ponownie oryginalne.
Pozdrawiam wszystkich i raz jeszcze dziękuje za podpowiedzi.
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Może kiedyś w przyszłości podczas wymiany łożyska przyda się komuś ten link ,pozdrawiam.
https://www.youtube.com/watch?v=6dkXUHyDU_w
https://www.youtube.com/watch?v=6dkXUHyDU_w
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Szkoda, że nie zrobiłeś zdjęć. Z linkami filmików to różnie jest. Jeszcze teraz serwisujemy swoje samochody, ale za chwilę to się pokończy i będziemy szukali porady na ,,zrób to sam,,.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
czy ktoś może mi sprawdzić nr łożysk na przednią oś po moim vin..??
jeśli tak z góry dzięki
pozdrawiam
jeśli tak z góry dzięki
pozdrawiam
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Kup cały zestaw FAG'a który bazuje na lozyskach NTN czyli montowanych fabrycznie. Zestaw na jedno koło to koszt ok 110 PLN
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Re: Wymiana łożyska w przednim kole
Majkel84 zestaw naprawczy pod twój vin A2033300051
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości