Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Nigdy go nie wyjmowałem. N amoje raczej przesunięcie nie powinno być, są otwory montażowe na śruby i podejrzewam, że też są jakieś dodatkowe znaczniki itp. Zerkne w WIS ale raczej jest to mało możliwe.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 20:30
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Dzieki jak moglbys mi to sprawdzic bylo by super ,bo juz mnie to irytuje ,wzystko sprawdzone proste bez luzow, nowe amory poduszki opony itd
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Magla się nie da przesunąć. Praktycznie wchodzi na sztywno. Jeśli coś Ci stuka przy skręcaniu kołami to dokręć na full łączniki stabilizatora ewentualnie się wybiły. Mi padły lem”a po 5 miesiącach.
C220 CDI 2009r. sedan
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Stuki mogą też być spowodowane zużytmi wachaczmi lub też łożyska amartozatorów.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 20:30
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
u mnie żadnych luzów stuków / Zawieszenie sztywne ;)
Dziś chyba zrzuce koła i może uda mi się zmierzyć czy drązki kierownicze mają takie same odległości ( po gwincie )
i może magiel jest gdzieś na drążkach przekoszonych /
po każdej geometri ustawiam czujnik poziomu skretu na zero .
brakuje mi już pomysłów / Jedynie kąt wsz mam jeden o 0,20 stopni róznicy , ale nie wiem czy on też jest regulowany poprzez sruby jak kąt pochylenia koła.
Mam firmowe Fabie i ona prosto jedzie ( mysle ale komfort )
Dziś chyba zrzuce koła i może uda mi się zmierzyć czy drązki kierownicze mają takie same odległości ( po gwincie )
i może magiel jest gdzieś na drążkach przekoszonych /
po każdej geometri ustawiam czujnik poziomu skretu na zero .
brakuje mi już pomysłów / Jedynie kąt wsz mam jeden o 0,20 stopni róznicy , ale nie wiem czy on też jest regulowany poprzez sruby jak kąt pochylenia koła.
Mam firmowe Fabie i ona prosto jedzie ( mysle ale komfort )
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?
Ostateczne wyniki geometrii:
Ostateczne wyniki geometrii:
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Wiesz co, ja miałem podobny problem z innym autem. Geometria była idealnie zrobiona a auto i tak ściągało w jedną stronę. Okazało się ,że tuleje na wahaczach były zbyt miekkie co powodowało , że auto ogólnie sztywne zawieszenie ale gdy jechałem, zmieniała sie geometria przez te tuleje. Kupiłem uczciwy wahacz, założyłem i temat zniknął. Na geometri nie wyjdzie, że masz tuleje zmęczone ale podczas jazdy ta przypadłość daje o sobie od razu znać. Podjedź na szarpaki na stację diagnostyczną niech Ci sprawdzi wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia. Może tam masz problem...
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
U mnie geometria tez byla ok dopiero jak zrobilem amortyzatory przod oraz wachacze to zaczal jedzic prosto wczesniej sciagal w prawo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Kolego ja właśnie wymieniłem komplet amorków, poduszek i sprężyn - wszystko odpowiednio dobrane na podstawie nr i kolorów sprężyn i zaczął ściągać w lewo.
Przed wymianą jechał prosto przez dobre kilaset metrów, a potem zaczynał lekko lecieć w prawo. A teraz jest na odwrót i odrazu leci w lewo, więc to napewno nie wahacze.
-----------------------------------------------------
Za wczasu jeszcze zapytam bardziej ogarniętych jak to jest z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Jest on w końcu ustawialny czy nie? Wrzuciłem 2 zdjęcia z zaznaczonymi na czerwono śrubami. Teoretycznie można regulować wszystko? Jeśli tak, to rozumiem, że potrzebny jest jeszcze jednen zestaw śrub mimośrodowych oprócz tych, które zakupiłem do regulacji kąta pochylenia?
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Nikt nie zna odpowiedzi dot. wymiany tych śrub od WSZ i możliwości regulacji tego kąta?
Zbieznosc/Geometria W204 sedan
na to wyglada sprobuj podpytać w Aso ?!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
No przecież widać na rysunku jak to działa, jednym wahaczem ustawiasz kąt pochylenia, a drugim wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
W jednym i w drugim musisz zaopatrzyć się w te śruby do regulacji takie jak na rysunku. Jak ktoś wcześniej zauważył nie masz zrobionego pomiaru wyprzedzenia zwrotnicy.
W jednym i w drugim musisz zaopatrzyć się w te śruby do regulacji takie jak na rysunku. Jak ktoś wcześniej zauważył nie masz zrobionego pomiaru wyprzedzenia zwrotnicy.
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
No i okazało, się że rysunek to jedno, a rzeczywistość to drugie. Po odkręceniu oryginalnej śruby od wahacza, który jest teoretycznie odpowiedzialny za kąt WSZ okazało się, że nie ma możliwości założenia śrub mimośrodowych z tymi specjalnymi podkładkami, ponieważ rozmiar otworu jest zbyt mały żeby umieścić w nim śrubę wraz z tą specjalną podkładką - po prostu nie mieszczą się. Śruby mimośrodowe musiałby być nieco chudsze aby umieścić je z tymi podkładkami w tym otworze.
Byłem na geometrii Hunter 3D. Wszystko mam ustawione na zielono wg fabryki ale mimo że auto jest bezwypadkowe to kąt WSZ lewy (od kierowcy) wynosi 10.00° i różni się o 0,53° od kąta WSZ prawego (od pasażera) który wynosi 10.53°. Auto ściąga delikatnie w prawo, po kiluset metrach. Wynik do przyjęcia i jestem prawie zadowolony, ale jeśli pojazd jest bezwypadkowy, a wahacze od nowości oryginalne to skąd ta różnica w kątach WSZ i dlaczego jednak lekko ściąga?
Byłem na geometrii Hunter 3D. Wszystko mam ustawione na zielono wg fabryki ale mimo że auto jest bezwypadkowe to kąt WSZ lewy (od kierowcy) wynosi 10.00° i różni się o 0,53° od kąta WSZ prawego (od pasażera) który wynosi 10.53°. Auto ściąga delikatnie w prawo, po kiluset metrach. Wynik do przyjęcia i jestem prawie zadowolony, ale jeśli pojazd jest bezwypadkowy, a wahacze od nowości oryginalne to skąd ta różnica w kątach WSZ i dlaczego jednak lekko ściąga?
Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan
To moze jednak nie taki bezwypadkowy albo po jakiejś przygodzie w rowie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zbieznosc/Geometria W204 sedan
Nowy z salonu jedzie jak po sznurku właśnie sobie kupiłem a stary będzie do sprzedania tutaj pewnie niedlugo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości