722.6 wymiana zaworu lock-up

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

Wiesz co, czasami po kick-downie i puszczeniu gazu czeka kilka sekund ok.5 aż zmieni na wyższy bieg. Chce wymieniać olej i pomyślałem żeby profilaktycznie to tez wymienić.
Vin: WDD2042021F810376
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: ktos92 »

722.9 (7G Tronic Plys) nie ma problemu z lock-up :-D Ja bym zaczał od wymiany całego oleju łacznie ze spuszczeniem oleju z konwertera i "reset" skrzyni.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

To juz robilem😀 Na skrzyni mam błąd dotyczący tej średnicy walka przy konwerterze... Ponoć na gwarancji jak się nikt nie skarżył, to tego nie robili... (Info prosto z aso)
Vin: WDD2042021F810376
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: ktos92 »

Czy to jest bład mówiacy o wysokim tarciu sprzęgła hygrokinetycznego?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

Dokładnie, ponoć coś tam się szlifuje i poleruje któryś wałek. Ale czy to może być przyczyna? W Aso taka zabawa mało opłacalna
Vin: WDD2042021F810376
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: ktos92 »

Tak to może być przycyzna - dłuższa jazda z tym może spowodować uszkodzenie konwertera ;-) przy wymianie oleju warto sprawdzić czy nie ma w misce jakiś opiłków ;-) Możesz kupić w ASO gotowy zestaw naprawczy do slzifowania tego elementu ale warto też sprawdzić czy nie masz czasem jakiś błedów z kolektora dolotowego (mówie o klapach) lub przepustnicy powietrza.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

Olej wymieniałem jakieś 10tys.km temu. I nie bylo opiłków. Błąd jest tylko ten na skrzyni. Co to się dokładnie szlifuje/poleruje i o ile?
Vin: WDD2042021F810376
Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

ktos92 a potrafiłbyś mi pomoc znaleźć jaki numer skrzyni pasuje do mojego auta? Ewentualnie przy wymianie trzeba coś kodować czy pp?
Vin: WDD2042021F810376
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: ktos92 »

Gdzieś wrzuciłem dokument opisujący ten problem. Do wyciągnięcia jest skrzynia z wandlerem. Wałek któy wychodzi ze skrzyni do wandlera musi być "przepolerowany" jeśli dobrze pamiętam. Wrzucam załącznik:
Załączniki
LI27.20-P-055758_Ver_11.pdf
(44.86 KiB) Pobrany 552 razy
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Fantazma
Posty: 36
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:41

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Fantazma »

A jaki będzie numer tej mojej skrzyni?
Vin: WDD2042021F810376
labik
Posty: 48
Rejestracja: 5 kwie 2017, o 14:00

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: labik »

Troszke zeszliscie z poczatkowego tematu. Czy wymiana lock-up w waszym przypadku poprawiła zmianę przelożeń ?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: ktos92 »

labik uzupełnij stopke bo nie wiadomo czym jeździsz. Jaka skrzynia itp.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Flajko
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2020, o 19:34

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: Flajko »

Witam ! Jestem nowym użytkownikiem. Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc na początku chciałbym się z wszystkimi przywitać :)
Posiadam Mercedesa W204 C200 (Facelift) 1.8 184km. ze skrzynią automatyczną 7G Tronic Plus.
Problem polega na szarpnięciu podczas jazdy, na zimnym silniku, z drugiego na trzeci bieg gdy skrzynia zmienia bieg na wyższy. Potrafi jeszcze tak zrobić 2-3 razy gdy się zatrzymam i ponownie ruszę. Gdy silnik się nagrzeje wszystko działa poprawnie. Auto posiada 102 000 tys km.
3 000 tys. km temu wymieniany był olej w skrzyni biegów, lecz problem pozostał dalej taki sam. Zaobserwowałem przy 120 - 140 km/h że wskazówka obrotomierza bardzo lekko faluje +30 -30 Rpm. Nie mam pojęcia czy takie wahania obrotów maja prawo tak pracować. Czy może mieć to właśnie powiązanie z zaworem Lock - Up.
W204 C200 Avantgarde Lift
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: 722.6 wymiana zaworu lock-up

Post autor: owieczka »

Flajko pisze: 7 maja 2020, o 22:48 Witam ! Jestem nowym użytkownikiem. Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc na początku chciałbym się z wszystkimi przywitać :)
Posiadam Mercedesa W204 C200 (Facelift) 1.8 184km. ze skrzynią automatyczną 7G Tronic Plus.
Problem polega na szarpnięciu podczas jazdy, na zimnym silniku, z drugiego na trzeci bieg gdy skrzynia zmienia bieg na wyższy. Potrafi jeszcze tak zrobić 2-3 razy gdy się zatrzymam i ponownie ruszę. Gdy silnik się nagrzeje wszystko działa poprawnie. Auto posiada 102 000 tys km.
3 000 tys. km temu wymieniany był olej w skrzyni biegów, lecz problem pozostał dalej taki sam. Zaobserwowałem przy 120 - 140 km/h że wskazówka obrotomierza bardzo lekko faluje +30 -30 Rpm. Nie mam pojęcia czy takie wahania obrotów maja prawo tak pracować. Czy może mieć to właśnie powiązanie z zaworem Lock - Up.
Próbowałeś wykonać adaptacje konwertera i adaptację zmiany biegów przez SD?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości