Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

black_chris
Posty: 11
Rejestracja: 9 maja 2018, o 21:22

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: black_chris » 7 paź 2020, o 16:55

Czy ktos wie jak użyć fabrycznego klucza do kodowania nowego ESL?
W204 C220 CDI 2008 WDD2040082A160503
Sebalon
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2019, o 11:11

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: Sebalon » 8 paź 2020, o 11:43

Witam forumowiczów,
Wczoraj dopadł mnie problem, niestety nigdy o tym nie słyszałem. Wsiadam do samochodu i slysze tylko 3 podwojne klikniecia, po włożeniu kluczyka. Nie startuje radio, nie wlaczaja sie kontrolki, nie da sie odpalić auta, kluczyk nie wlącza zasilania do szyb itd. Po dłuzszej walce, ruszaniu kierownica udalo mi sie odblokowac skret kierownicy, wiec przynajmniej mógłbym go zaholować, gdybym chciał.
Teraz moje pytanie, czy w tym wypadku, pomoże sama wymiana silniczka, czy to juz usterka elektroniczna, czyli trzeba wysyłac gdzieś rygiel, stacyjke i kluczyki?
Mój pierwszy plan, to demontaż kierownicy i wyjecie rygla, rozebranie i wymiana samego silniczka, pytanie do specjalistów, czy to pomoże?
WDD2042452F360183
271.910
GGabriel
VIP
Posty: 240
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 10:00
Lokalizacja: SWD

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: GGabriel » 8 paź 2020, o 13:06

Jak wyciągniesz rygiel to spróbuj wszystko zmontować z powrotem i tak 3 razy i sam zdecyduj czy zaryzykujesz kolejne wyciąganie jeśli to nie silniczek
:)


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
black_chris
Posty: 11
Rejestracja: 9 maja 2018, o 21:22

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: black_chris » 8 paź 2020, o 13:36

W moim przypadku był to silniczek. Po wlozeniu kluczyka byly 3 klikliniecia podwojne i stacyjka nie odpalala ale radio moglem wlaczyc. Odblokowalem kierownice, uderzylem gora/dol, wlozylem kluczyck i odpali. Pojechalem do mechanika on podlaczyl komputer i zdiagnozowal usterke mechaniczna. Samochod juz nie odpalil. Ja wymieniam caly ESL. Znajomy elektryk powiedzial mi ze wymiana silniczna raczej jest na krotka mete. Ale nie trzeba kluczyka programowac, z czym sie teraz mecze.
W204 C220 CDI 2008 WDD2040082A160503
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 41
Rejestracja: 14 lis 2018, o 15:14

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: maciekolo » 8 paź 2020, o 15:21

ESL programuje się pod stacyjkę. Nie bardzo wiem, o co Ci chodzi z programowaniem kluczyka.
Sebalon
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2019, o 11:11

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: Sebalon » 9 paź 2020, o 00:11

U mnie radio tez moge włączyć, ale przyciskiem ON, chodzilo mi o to, ze nie startuje normalnie automatycznie przy włożeniu kluczyka, bo kluczyk nie wlacza zapłonu.
Im wiecej dzis czytalem, to coraz bardziej nabieram pewności, że chyba zainwestuje w pelna diagnostykę i naprawę. Obdzwoniłem juz kilka miejsc i coś znalazłem. Naprawa, nie emulator, za £140, bo jestem w UK. Tylko musze zawiesc graty. Czyli czeka mnie rozbieranie. Szczesliwie duzo jest filmów instruktażowych i opisów.
Mam tylko nadzieje, ze to rzeczywiście walnięty rygiel, a nie jakas bzdeta, ze nie bede bez sensu rozbierać.
Koleś mnie uświadomił, że przy wymianie silniczka samemu, moge sobie tylko narobić więcej szkod, a również wspomnial, by za duzo razy kluczyka do stacyjki nie wkładać, bo to tez tylko wiecej zniszczen niz pożytku.
Czekam na jakieś obiektywne opinie i porady.
Pozdrawiam
WDD2042452F360183
271.910
Sebalon
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2019, o 11:11

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: Sebalon » 12 paź 2020, o 09:50

Jeszcze mam jedno pytanie do doświadczonych forumowiczów, lepsze zamontowanie emulatora, czy naprawa blokady?
WDD2042452F360183
271.910
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 245
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: jarecki69 » 12 paź 2020, o 19:48

Lepsze? To zależy czeo będziesz oczekiwać? Emulator jest tańszy lecz wtedy nie masz już blokady kierownicy, natomiast regeneracja przywraca pełną sprawność autu ale za odpowiednia kasę. Zatem sam musisz rozważyć co dla ciebie będzie lepsze...
Mercedes W204 2012r. C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Sebalon
Posty: 8
Rejestracja: 27 sie 2019, o 11:11

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: Sebalon » 17 paź 2020, o 14:33

U mnie akurat naprawa rygla byla tansza niż emulator. Zdecydowałem się jednak na emulator, bo wiem, ze to praktycznie rozwiązuje sprawę na stale, a niestety naprawiony rygiel znowu moze stanąć i zabawa od nowa.
Dziękuję za podpowiedzi.
Wymintowanie rygla jest dosyc prosta czynnością, pod warunkiem ze nie jest zablokowany
WDD2042452F360183
271.910
kigam22
Posty: 33
Rejestracja: 6 maja 2020, o 13:18

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: kigam22 » 18 paź 2020, o 19:29

Ja silniczek do rygla mam zakupiony. Blokada działa prawidłowo ale lepiej mieć części na półce ;)
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
hose
Posty: 11
Rejestracja: 24 maja 2020, o 09:48

Re: Blokada/rygiel ESL - demontaż/motaż

Post autor: hose » 19 paź 2020, o 07:01

Ja profilaktycznie wymieniłem silniczek, oryginał jeździ jako zapas.
Moduł rygla wyjęty z kolumny i podczepiony w bardziej dostępnym miejscu..
WDD2040411A339575
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość