Opis naprawy mechanizmu otwierania NTG4

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

pachulg
Posty: 24
Rejestracja: 12 cze 2017, o 18:11

Opis naprawy mechanizmu otwierania NTG4

Post autor: pachulg »

Witam.Naprawa jest bardzo prosta,tania i zajmuję około godziny.
Niektórzy piszą że za wadliwe zamykanie i otwieranie odpowiedzialne są uszkodzone prowadnice czy też połamane zębatki a to błąd ponieważ za prawidłową pracę tego mechanizmu odpowiedzialny jest potencjometr montażowy umiejscowiony na ślimaku głównego wałka silniczka napędowego.
By go wyczyścić należy :
odłączyć zasilanie od nawigacji gdy jest otwarta
odkręcić 4 torxy od dolnej klapki
po lewej stronie silniczka będzie widać owy ślimak na którym jest zamontowany ten potencjometr
odkręcamy dwie małe śrubki i delikatnie wyciągamy cały zestaw czyli potencjometr z czarną obudową i ślimakiem
staramy się nie obracać tym ślimakiem podczas wyciągania i czyszczenia ponieważ gdy go przesuniecie przy montażu o ząbek w prawo będzie otwierał zbyt mocno aż zgrzytnie a jak przesuniecie w lewo nie będzie domykać do końca ale to można zawsze skorygować.
wypychamy ślimak który lekko wychodzi
delikatnie odpinamy białą kostkę
wyciągamy potencjometr z małych zatrzasków i czyścimy go dość długo Kontaktem w sprayu z obu stron ponieważ jest on nierozbieralny ale są w nim małe otworki i kontakt tam wpłynie
montujemy wszystko w odwrotnej kolejności
sprawdzamy działanie i w razie konieczności korygujemy ślimakiem.
Ja borykałem się z tą usterką prawie rok czasami klapka domykała się cała czsami do połowy a czasami się otwarła i automatycznie zamkneła.Po tej operacji wszystko działa już ponad dwa tygodnie
Powodzenia
WDD2042021F522054 Szczęśliwy posiadacz C220 CDI OM 651 2010r Śląsk SGL
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości