Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Jako, że udało mi się dołożyć łopatki zmiany biegów do mojej poliftowej 204-ki chciałbym się z Wami tym podzielić, a tym, którzy chcieliby sobie takiego moda zrobić - ułatwić zadanie:)

Generalnie jak pojechałem do dwóch ASO to powiedzieli, że się nie da...kategorycznie jest to niewykonalne. Jeden z doradców był na tyle optymistą, że stwierdził, że może by się to udało, gdyby wymienić sterownik skrzyni biegów za bagatela 9 tyś zł:D Prawie mnie przekonał :D, ale na koniec powiedziałem mu, że go pojebało:P. Nie dawało mi to spokoju, więc trochę pogrzebałem w necie, trochę posiedziałem w EPC i stwierdziłem, że musi się udać...no i wuala:)

Zaczynamy od odłączenia zasilania przez odpięcie minusowej klemy od akumulatora, aby nie wywaliło nam błędu od poduszki (chyba, że Żona kupiła nam wcześniej pod choinkę SD za 50 tyś to wtedy możemy mieć to w dupie:P)

Potem ściągamy poduszkę (potrzebny jest śrubokręt płaski) - musimy delikatnie przebić otwory w korpusie kierownicy, aby poduszka wyskoczyła, bo jest na takich "sprężynkach". (ten zabieg jest na Youtube). Poduszkę wyciągamy, odpinamy kostkę żółtą.

Następnie odpinamy kostkę brązową (identyczna jak żółta od poduszki), odkręcamy imbusem śrubę od kierownicy i ściągamy kierownicę. Nie musicie zaznaczać jej położenia – zobaczycie, że jest fabrycznie zaznaczone – naprawdę idioto-odporny zabieg:P

Kiedy mamy już ściągnięta kierownicę musimy odpiąć cały panel z przyciskami, ozdobnym aluminium itd. Do tego zabiegu wystarczy odkręcić 4 śrubki (2 widoczne od frontu i dwie z tyłu w środkowym ramieniu). Do tego potrzebny nam będzie torx 20 (tzw. VW-owaty).

I oto pojawiają się nam wnętrzności:

Zaznaczone na pierwszym zdjęciu czerwonymi kołkami trzy śrubki (dwa kolejne kółka to gniazda gdzie mają być łopatki) odkręcamy, aby zdjąć tą metalową podstawę poduszki. Jedną czarną śrubeczkę od masy też trzeba odkręcić. Pod tą metalową podstawą znajduje się płytka elektroniczna, która odpowiada za sterowanie wszystkim co jest na kierownicy. I teraz stosowanie od wersji wyposażeniowej będziemy mieli różną ilość czynnych gniazd z pinami. Na drugim zdjęciu zaznaczyłem gniazda które są odpowiedzialne za sterowanie łopatkami. Na trzecim zdjęciu mamy kostkę z łopatek. Na zdjęciu nr 4 mamy wersję kierownicy bez łopatek, a na zdjęciu nr 5 już założonymi łopatkami. Jeżeli okaże się, że w waszej kierownicy piny pod łopatki już są, mimo tego, że nie macie łopatek to bajka, bo wystarczy tylko przełożyć ta płytkę do kierownicy z łopatkami, która chcemy założyć, poskładać do kupy i gotowe. Są też wersje z Lane Assist z wibracją w kierownicy i za to odpowiedzialne jest gniazdo z białą kostką. Wtedy musicie mieć płytkę z tym gniazdem i gniazdami pod łopatki (tak jak w moim przypadku). Ja miałem płytkę przygotowaną pod łopatki, więc po prostu przełożyłem swoją płytkę elektroniczną do nowej kierownicy, podłączyłem łopatki, wibrację i gotowe. UWAGA! Wibrator z kierownicy z pakietu AMG nie pasuje do kierownicy trójramiennej i odwrotnie, bo jest po prostu szerszy. Przebieg instalacji wibracji zaznaczyłem na zdjęciu nr 6. Zdjęcie nr 7 przedstawia już uzbrojoną kierownicę w łopatki i wibrację od Lane Assist. Teraz ciekawostka – jak widzicie na zdjęciu nr 8 aluminiowy dekor z kierownicy bez łopatek jest grubszy niż w kierownicy z łopatkami (zazwyczaj są to kierownice z W212 lub W218). Jak już macie wszystko poskładane do kupy to wystarczy założyć przyciski, wpiąć od nich kostkę (duża 12-pinowa) i analogicznie do rozkładania – poskładać wszystko do kupy.

Jeżeli ktoś chce mieć kierownicę AMG (ze ściętym dołem) musi też kupić poduszkę. Jest minimalna różnica w poduszkach AMG i trójramienną. Co prawda można założyć poduszkę z trójramiennej do AMG, ale szpary między poduszką, a kierownicą są nie do zaakceptowania:D

Łopatki z wersji przed liftem nie pasują do wersji po lifcie (i odwrotnie). Są bardzo podobne, ale przed liftem sa mocowane do kierownicy za pomocą dwóch śrubek, a po lifcie za pomocą jednej.

Dla wprawnych majsterkowiczów można nie kupować całej kierownicy z łopatkami, a kupić tylko łopatki, i próbować wydrążyć otwory pod łopatki, ale to dużo zabawy.

W razie pytań czy wątpliwości - jestem do Waszej dyspozycji :)

Trochę odwagi i do roboty:D
Załączniki
1.1.jpg
1.2.jpg
1.3.jpg
1.4.jpg
1.5.jpg
1.6.jpg
1.7.jpg
1.8.jpg
1.9.jpg
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: korzen »

Ja u siebie podpinałem i nie działa:( nie trzeba kodować kodu 485??


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Shrek »

Nie zadziała z 5 stopniową skrzynią jak nie ma funkcji manual. Jak masz przy lewarku przełącznik tylko C/S
to sobie możesz włączać, dokładać i nic z tego nie wyjdzie, poza robotą i wkurwem. Ja ekstra do Wrocławia
leciałem kodować, bo jak kierownicę zmieniłem, to z łopatkami oczywiście, pod SD mam włączone wszystko,
nie działa i nie zadziała i nie ma się co spierać.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: ktos92 »

Według tego topicu - trzeba kodować. Jest dostępna dodatkowa część do keriownicy gdzie można się wpiąć itp :-D

https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... -w204.html

Z tego co tu pisze w autach które nie mają trybu M można tylko robić downshift aczkolwiek po zakodowaniu wszystko działa jak należy
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Shrek »

Nie doszedłem do tego, mam już wkodowane i nie działają. Trudno.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: ktos92 »

Musisz zakodować kod 428 ;-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Shrek »

Przecież pisałem, zakodował mi w Viatronic tak jak należy, nie zadziałają i trzeba z tym żyć, a szkoda.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: ktos92 »

Nie doczytałem - nie krzycz :lol:
A teraz tak na poważnie. Nawet zbijanie biegów w dół nie działa? Kurde aż podrąże temat. Ponoć, niektóre sztuki szły już gotowym okablowaniem, a niektóre trzeba było dokładać. Tak się zastanawiam, że może wersja oprogramowania skrzynii np. W Anglii jest firm Comandonline i tam na 100% orbią i działa. Spróbuje się dowiedzieć co nie co od użytkowników forum. U siebie też sprawdze jak to wygląda na SD jeśli chodzi o diagnostyke. Po prostu jestem ciekaw czy się u Cb pojawia wszystko.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Ale wy ciągle piszecie o skrzyni 5-tce? Bo w 7G nic nie trzeba bylo kodowac. Wszystko zaczelo dzialac po dokładce.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Shrek »

Nie krzyczę, kuźwa mało kiedy krzyczę, a dzisiaj generalnie nawet mam ochotę, nie dość,
że poniedziałek, to syf ciągnie się od soboty i zjebane całe święta, a tydzień nie zapowiada
sie lepiej niestety. Jak bym zaczął za bardzo szaleć, to mnie zbanujcie na kilka dni ...

BTW
Tak, o 5 stopniowej, w 7 wszystko działa z marszu i bez dopisywania niczego.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: ktos92 »

Ok, po głębszej analizie problemu z kodowaniem jest to wykonalne ale... To ale polega na tym, że w sterownik trzeba wkodować odpowiednie wartości. Zakładam, że panowie którzy Ci to robili używali Vediamo bo wątpie, żeby mieli dostęp do kodowania SCN ale kto ich wie. Jeżeli robili to przez Vediamo zmiana parametrów jest troche upierdliwa. Nie w każdym aucie zmiana danego parametru który aktywuje ręczną zmiane biegów poprzez łopatki działa tak samo i trzeba kombinować. Jeżeli byś się dowiedział czego używają, ewentualnie moge zgrać kodowanie swojej skrzynii poprzez Vediamo do pliku i Ci podesłać. Również możemy porównać numery sterowników ale powinno być to samo rózni się to tylko wersją oprogramowania i wtedy na bazie mojego kodowania zakodować Twoją skrzynie :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Shrek »

Olać temat, ja już nie mam łopatek, tylko zaślepki, koledze oddałem swoje nowe, bo przy zmianie kierownicy i przekładaniu gratów wewnątrz pourywały się kable od nich i w efekcie stracił łopatki, więc zdemontowałem swoje i mu dałem, a sobie założyłem zaślepy i mam szczerze mówiąc w dupie. ni to czym latać, żeby łopatami mieszać, ani potrzeby nie odczuwam, a jechać jeszcze do Wrocławia i rozwalać system, żeby to zakodować, to dla mnie przekombinowane już i mam w nosie.

Tak czy inaczej dzięki za próby w rozgryzieniu, ale to nie warte zachodu przy ten 5-cio biegowej skrzynce :-)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: ktos92 »

Swoją drogą jestem ciekaw jak chodzi 7 biegówka :-D szczególnie z łopatkami. Jest napewno szybsza :-P ale o ile?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Mialem 5 biegowke w 203ce i powiem szczerze, ze jest to dobra skrzynia, ale siódemka jest bardzo dobra.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Stefek556
Posty: 4
Rejestracja: 20 lis 2018, o 16:43

Re: Upgrade łopatek zmiany biegów do wersji po lifcie

Post autor: Stefek556 »

i tak zajebistą robotę zrobiłeś, ja bym się nie podjął... szanuję
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości