Lecz brakuje mi jeszcze kilku informacji, które oznaczyłem poniżej na czerwono.
Potrzebne materiały do wymiany:
Olej ATF MB 236.15 - 10L jeżeli spuszczamy z sprzęgła hydrokinetycznego, 8L jeśli przekładnia hydrokinetyczna nie była opróżniana.
Filtr skrzyni biegów - A2222772000 - 1szt
Uszczelka miski oleju - A2202710380 - 1szt
Studzienka zielona - A2222710097 - 1szt
Korek miski - N000908012009 - 1szt
Podkładka miedziana korka 12x16 - N007603012102 - 1szt
Korek do wandlera - A0019901117 - 1 szt
Podkładka miedziana korek wandlera - A007603014106 - 1 szt
Śruba miski skrzyni - A0049903512 - 6 szt
Tulejka pompy start/stop - A2212707604 - 2szt
1. Demontaż plastikowej osłony silnika - nasadka 8mm
2. Odkręcić korek spustowy miski olejowej skrzyni - imbus 6mm
3. Spuścić olej najlepiej do czystego naczynia
4. Wepchnąć studzienkę przelewową w celu zmniejszenia ilości pozostałego oleju w misce
5. Odkręcić śrubę wspornika - Torx T30
6. Odkręcić 6 śrub miski olejowej - nasadka E11
7. Ściągamy miskę, czyścimy, wymieniamy studzienkę oraz uszczelkę
8. Wyciągamy filtr oleju
9. Odkręcamy 3 śruby pompy start/stop - Torx T30
10. Zdejmujemy gumową zaślepkę
11. Obracamy wałem do momentu, aż pokaże nam się korek spustowy konwertera momentu.
12. Wykręcamy korek imbus 4 lub 5 mm spuszczamy olej
13 Następnie zakręcamy nowy korek z uszczelką i dokręcamy momentem 10 Nm, jeśli korek ma gwint M8 lub 15 Nm jeśli korek ma M10
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tutaj część dla tych, którzy chcą lecz nie trzeba tego robić.
14. Za pomocą torxa T30 demontujemy płytę hydrauliczną
15. Odkręcamy zawory i za pomocą magnesu czyścimy oraz sprawdzamy ich stan. Link do pomocnego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
16. Następnie płuczemy w czystym oleju - uważamy, aby ich nie pomylić!
17. Montujemy zawory na swoje miejsce - dokręcamy momentem 8Nm
18. Montujemy płytę do skrzyni - dokręcamy momentem 8Nm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19. Instalujemy nowy filtr oleju najlepiej oryginalny
20. Montujemy nową studzienkę przelewową
21. Przykręcamy misę olejową nowymi śrubami - moment dokręcania 4NM następnie 180 stopni
22. Montujemy króciec do napełnienia oleju - np. taki zakupiony u naszych skośnookich przyjaciół
23. Napełniamy olejem skrzy tutaj wykorzystam przerobiony w tym celu opryskiwacz ogrodowy
24. Pompujemy 6 l oleju przekładniowego w skrzynię biegów.
25. Zakręcamy zawór/blokujemy otwór wlewowy
26. Podłączamy SD lub sprawdzamy pirometrem temperaturę oleju (tutaj zapożyczone zdjęcie)
27. Odpalamy samochód na P, czekamy aż olej osiągnie ok 35 stopni dolewamy 4L oleju
28. Następnie wykonujemy kilka zmian przełożeń
27. Gdy temperatura oleju osiągnie 45 stopni na odpalonym silniku odłączamy pompkę i pozwalamy, aby nadmiar oleju spłynął zgodnie z instrukcją - http://www.mercmania.pl/forum/topics34/17847.htm
28. Następnie zakręcamy korek spustowy miski olejowej - moment dokręcania 22Nn
29. Resetujemy skrzynię według procedury kolegi f1sz
30. Wykonujemy jazdę testową 15-20 min w swoim tempie
Jak uda mi się zebrać wszystkie potrzebne informację dodam tego posta w pdf na wypadek jakby zdjęcia wygasły.