Napiecie akumulatora
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Napiecie akumulatora
Witam dzis wymienilem aku byl niewymieniany od nowosci. Po wymienie Pan sprawdzil napiecie i na wolnych obrotach przy swiatlach radiu itd wyszlo 13.7V w ukrytym menu sprawdzilem i rowniez tyle pokazuje czy ta wartosc jest prawidlowa czy za mala?
Battery voltage via CAN: 13.7V
Supply voltage of HU: 13.5V
Tak pokazuje mi w menu.
Moze ktos sie wypowiedziec jak Wy macie?
Niechcialbym sytuacji ze aku nie bedzie sie ladowal..
W204 c200 1.8 kompressor
Battery voltage via CAN: 13.7V
Supply voltage of HU: 13.5V
Tak pokazuje mi w menu.
Moze ktos sie wypowiedziec jak Wy macie?
Niechcialbym sytuacji ze aku nie bedzie sie ladowal..
W204 c200 1.8 kompressor
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Na akumulatorze głównym 14,1 - 14,7 V. przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu.
O ile autko posiada aku. pomocniczy, to na nim 13,9 - 14,3.
O ile autko posiada aku. pomocniczy, to na nim 13,9 - 14,3.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Napięcie akumulatora W204
Witam,
Mam dylemat i szukam rozwiązania .
Posiadam od dwóch lat W204 180 CGI. Auto ma od dwóch lat nowy akumulator Bosch S5 77Ah. Nie rejestrowałem go w samochodowym komputerze bo nie wiedziałem, że tak trzeba.
Dwa miesiące temu, bez żadnych ostrzeżeń po prostu nie odpalił. Dopiero gdy podjechał kolega auto odpaliło na kable i naładowałem akumulator przez noc elektroniczną ładowarką impulsową.
W zeszłym tygodniu, tj. dwa miesiące po pierwszym zdarzeniu, samochód znów zawiódł. Szczęście w nieszczęściu, że miało to miejsce rankiem w garażu i nie musiałem odpalać "na kable" - podłączyłem ładowarkę.
Od tego momentu zacząłem monitorować napięcie w instalacji i wyniki były dla mnie i lokalnych mechaników dziwne. Napięcie ładowania to czasami nawet równe jest napięciu baterii np. 11,6V-12V a czasami wynosi nawet 15V (zwykle po odpuszczeniu gazu).
Lokalni mechanicy zabrali się za regenerację alternatora i regulatora napięcia. Wymieniłem lub zregenerowałem te elementy. Okazało się, że nie ma poprawy. Mechanicy rozłożyli ręce więc użytkuję auto normalnie i obserwuję.
Jedynym momentem w którym trochę się uspokoiłem było odszukanie na forum zagranicznym identycznego opisu zachowania wahań napięcia.
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... o-low.html
Po prostu, w Mercedesach wprowadzono tzw. inteligentny alternator oszczędzający paliwo, ale za to obniżyli napięcie akumulatora (w ramach systemu BlueEfficiency).
Czy powinienem zmienić akumulator na żelowy AGM Start-Stop, mimo że nie mam tego systemu i/lub go zaprogramować(aku)?
Przeczytałem też, że stan akumulatora w takich samochodach monitoruje specjalny czujnik, który mierzy jego parametry (prawdopodobnie w klemie -) - może od jest "walnięty".
Zaznaczam, że mimo tak rozbudowanej elektroniki, obydwóch zdarzeń nie poprzedziło nigdy żadne ostrzeżenie na desce rozdzielczej.
Czy może nie mam wyjścia i lepiej będzie udać się do serwisu MB ?
Pozdrawiam i proszę o poradę lub opinie nt. mooich doświadczeń.
pidrzej
Mam dylemat i szukam rozwiązania .
Posiadam od dwóch lat W204 180 CGI. Auto ma od dwóch lat nowy akumulator Bosch S5 77Ah. Nie rejestrowałem go w samochodowym komputerze bo nie wiedziałem, że tak trzeba.
Dwa miesiące temu, bez żadnych ostrzeżeń po prostu nie odpalił. Dopiero gdy podjechał kolega auto odpaliło na kable i naładowałem akumulator przez noc elektroniczną ładowarką impulsową.
W zeszłym tygodniu, tj. dwa miesiące po pierwszym zdarzeniu, samochód znów zawiódł. Szczęście w nieszczęściu, że miało to miejsce rankiem w garażu i nie musiałem odpalać "na kable" - podłączyłem ładowarkę.
Od tego momentu zacząłem monitorować napięcie w instalacji i wyniki były dla mnie i lokalnych mechaników dziwne. Napięcie ładowania to czasami nawet równe jest napięciu baterii np. 11,6V-12V a czasami wynosi nawet 15V (zwykle po odpuszczeniu gazu).
Lokalni mechanicy zabrali się za regenerację alternatora i regulatora napięcia. Wymieniłem lub zregenerowałem te elementy. Okazało się, że nie ma poprawy. Mechanicy rozłożyli ręce więc użytkuję auto normalnie i obserwuję.
Jedynym momentem w którym trochę się uspokoiłem było odszukanie na forum zagranicznym identycznego opisu zachowania wahań napięcia.
http://mbworld.org/forums/c-class-w204/ ... o-low.html
Po prostu, w Mercedesach wprowadzono tzw. inteligentny alternator oszczędzający paliwo, ale za to obniżyli napięcie akumulatora (w ramach systemu BlueEfficiency).
Czy powinienem zmienić akumulator na żelowy AGM Start-Stop, mimo że nie mam tego systemu i/lub go zaprogramować(aku)?
Przeczytałem też, że stan akumulatora w takich samochodach monitoruje specjalny czujnik, który mierzy jego parametry (prawdopodobnie w klemie -) - może od jest "walnięty".
Zaznaczam, że mimo tak rozbudowanej elektroniki, obydwóch zdarzeń nie poprzedziło nigdy żadne ostrzeżenie na desce rozdzielczej.
Czy może nie mam wyjścia i lepiej będzie udać się do serwisu MB ?
Pozdrawiam i proszę o poradę lub opinie nt. mooich doświadczeń.
pidrzej
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 kwie 2018, o 17:48
Re: Napiecie akumulatora
Witam,
Mam podobny kłopot mianowicie u mnie po odpaleniu auta jest napięcie 14,2 a jak auto się rozgrzeje to spada nawet poniżej 12v. Czasami wyskakuje błąd na desce ze napięcie jest zbyt niskie. Aku sprawdzałem w 3 różnych serwisach, wszędzie twierdzą ze jest Ok. Na komputerze wyskakuje błąd ze alternator ma błąd. Komunikuje się z komputerem widać jakie ma obroty i w ogóle a po chwili przestaje ładować i wchodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś miał podobny problem???
Mam podobny kłopot mianowicie u mnie po odpaleniu auta jest napięcie 14,2 a jak auto się rozgrzeje to spada nawet poniżej 12v. Czasami wyskakuje błąd na desce ze napięcie jest zbyt niskie. Aku sprawdzałem w 3 różnych serwisach, wszędzie twierdzą ze jest Ok. Na komputerze wyskakuje błąd ze alternator ma błąd. Komunikuje się z komputerem widać jakie ma obroty i w ogóle a po chwili przestaje ładować i wchodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś miał podobny problem???
Re: Napiecie akumulatora
Myślę, że ludzi takich będzie więcej. Mechanicy jeszcze nie wiedzą, że alternator ładuje głównie przy hamowaniu silnikie. I do tego potrzebny będzie akumulator żelowy, który wytrzyma spore spadki napięć.
Panie Matwes1011, sprawa dotyczy Audi, BMW czy może Mercedesa? Bo nie jesteśmy wróżkami...
Panie Matwes1011, sprawa dotyczy Audi, BMW czy może Mercedesa? Bo nie jesteśmy wróżkami...
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 kwie 2018, o 17:48
Re: Napiecie akumulatora
A na jakim forum jesteśmy? Rowerowym może???
Mercedes w 204 2,2 diesel 2008 rok aku tez ma 10 lat pojemność ma dobra sprawdzali w serwisach jak wspomniałem juz 3 i pod obciążeniem i testerami
Mercedes w 204 2,2 diesel 2008 rok aku tez ma 10 lat pojemność ma dobra sprawdzali w serwisach jak wspomniałem juz 3 i pod obciążeniem i testerami
Re: Napiecie akumulatora
U mnie wszystko wróciło do normy po regeneracji alternatora. Pomiary napięć wskazywały, że są wahania i czytałem wcześniej, że "ten typ tak ma". Znalazłem cierpliwego i upartego elektromechanika, który przeleciał cały samochód różnymi skanerami. Po wyeliminowaniu wszystkich innych czynników zabrałem się za alternator. I pomogło, ponoć jakiś zwój był nadpalony.
Mimo, że wskaźniki pokazywały napięcie - prąd ten nie ładował akumulatora. Przy okazji wymieniłem na gwarancji aku Exide AGM na Varta AGM.
Pozdrawiam, Miłego długiego weekendu!
Mimo, że wskaźniki pokazywały napięcie - prąd ten nie ładował akumulatora. Przy okazji wymieniłem na gwarancji aku Exide AGM na Varta AGM.
Pozdrawiam, Miłego długiego weekendu!
W204 CGI 180 rok 2009 avantgarde 1,8 automat
VIN: WDD2040491A362316
VIN: WDD2040491A362316
Re: Napiecie akumulatora
w alternatorach valeo 120A często upala się jeden mostek objawy mogą być podobne
W169 W204
Re: Napiecie akumulatora
Mam takie pytanie. Zima jak wejdę w ukryte menu to przy włączonym aucie napięcie pokazuje 14,4-14,7V.
Wczoraj z ciekawości zobaczyłem jakie jest w trasie i na wyświetlaczu zobaczyłem 13,8-14,1V ?
Jest to możliwe, wszystko ok czy może alternator siada?
Tłumaczę sobie to tak, że zimą akumulator jest bardziej rozładowany po nocy i trzeba go potraktować większym napięciem...
Dzięki za opinie (akumulatora AGM)
Wczoraj z ciekawości zobaczyłem jakie jest w trasie i na wyświetlaczu zobaczyłem 13,8-14,1V ?
Jest to możliwe, wszystko ok czy może alternator siada?
Tłumaczę sobie to tak, że zimą akumulator jest bardziej rozładowany po nocy i trzeba go potraktować większym napięciem...
Dzięki za opinie (akumulatora AGM)
Re: Napiecie akumulatora
Im większe zapotrzebowanie na prąd, tym wyższe napięcie ładowania. Zimą zapotrzebowanie na odbiorniki dużej mocy to wewnętrzna nagrzewnica elektryczna (montowane przeważnie w autach z silnikami wysokoprężnymi), dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewane lusterka, świece żarowe pracujące jeszcze trochę po zapaleniu silnika. W lecie to wszystko Ci odpada.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Napiecie akumulatora
Cześć Panowie,
jako sie dama postanowila ciut gorzej odpalic sprawdzilem na trasie napiecie ladowania.
Podczas jazdy ze stala predkoscia komputer pokazuje 12.5V - niezaleznie czy sa wlaczone wszystkie odbiorniki, klima, swiatla etc. zawsze dąży do 12.5V.
Podczas hamowania silnikiem skok do 14.8V.
Dodam, że aku jeszcze orginalne (2010 r.).
Uspokoilem sie czytaja to :
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... low-2.html
z informacja o inteligentnym ladowaniu...
Czy ktos moglby potwierdzic ze to jest zachowanie spodziewane czy tez czym predzej powinienem zajac sie alternatorem?
Z gory dziekuje za szybką pomoc, czeka mnie dluzsza jazda w przyszly weekend i nie wiem na ile moge damie zaufac.
jako sie dama postanowila ciut gorzej odpalic sprawdzilem na trasie napiecie ladowania.
Podczas jazdy ze stala predkoscia komputer pokazuje 12.5V - niezaleznie czy sa wlaczone wszystkie odbiorniki, klima, swiatla etc. zawsze dąży do 12.5V.
Podczas hamowania silnikiem skok do 14.8V.
Dodam, że aku jeszcze orginalne (2010 r.).
Uspokoilem sie czytaja to :
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... low-2.html
z informacja o inteligentnym ladowaniu...
Czy ktos moglby potwierdzic ze to jest zachowanie spodziewane czy tez czym predzej powinienem zajac sie alternatorem?
Z gory dziekuje za szybką pomoc, czeka mnie dluzsza jazda w przyszly weekend i nie wiem na ile moge damie zaufac.
C220 CDI Avantgarde 2010r - WDD2042021F564072
Re: Napiecie akumulatora
Poczytaj tutaj. Mój temat.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3484036.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3484036.html
Re: Napiecie akumulatora
dzięki! czytałem już wcześniej. z niego wynika, że napięcie 12,5 jest zdecydowanie za niskie...
C220 CDI Avantgarde 2010r - WDD2042021F564072
Re: Napiecie akumulatora
Wynika z tego, że jest inetligentny system ładowania. Czyli ładuje w pewnych tylko okolicznościach. Wywody o idealnym napięciu tycza tylko tylko starych ołowianych akumulatorów. W nowych coraz częściej są AGM które lepiej znoszą częste rozładowywania i niedoladowywania. Oczywiście jadąc do pierwszego lepszego z brzegu mechanika chętnie zrobi Ci alternator za parę stówek. Nie jestem tutaj pewny, ale sprawdzenie ładowania pewnie najlepiej zrobić przez SD?
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Napiecie akumulatora
Hej,
No akurat trafiłem na takiego mechanika który stwierdził, że skoro ładowanie pod obiążeniem się pojawia to jest ok, w innych wypadkach moze sobie być 12,5V. Wyszlo na to, że aku już nie domaga, stąd były delikatne problemy z odpalaniem po postoju i wymiana na nowy.
Prośba do kogokolwiek, żeby podczas jazdy odpalić menu serwisowe i zobaczyć jak napięcie ładowania u Was się zachowuje. Chcialbym tylko potwierdzenia, że to faktycznie jest pożądane zachowanie. Nie chciałbym załatwic nowego aku...
Z gory dzikuję za pomoc :)
No akurat trafiłem na takiego mechanika który stwierdził, że skoro ładowanie pod obiążeniem się pojawia to jest ok, w innych wypadkach moze sobie być 12,5V. Wyszlo na to, że aku już nie domaga, stąd były delikatne problemy z odpalaniem po postoju i wymiana na nowy.
Prośba do kogokolwiek, żeby podczas jazdy odpalić menu serwisowe i zobaczyć jak napięcie ładowania u Was się zachowuje. Chcialbym tylko potwierdzenia, że to faktycznie jest pożądane zachowanie. Nie chciałbym załatwic nowego aku...
Z gory dzikuję za pomoc :)
C220 CDI Avantgarde 2010r - WDD2042021F564072
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości