zwarcie na bezpieczniku nr 16

Nowe tematy związane z diagnostyką tylko wykonaną na StarDiagnosis!

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

robertoroberto
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, o 21:32

zwarcie na bezpieczniku nr 16

Post autor: robertoroberto »

Witam

W mojej C-Klasie w204 cdi autom. r. 2007 mam zwarcie na bezpieczniku nr 16. Pali bezpiecznik nawet na zgaszonym zapłonie. Nawet kluczyka nie mam włożonego.

Wiem tylko tyle, że bezpiecznik przypisany jest do skrzyni biegów (autom.), ABS/ESP/ASR, i gniazda diagnostycznego. Trochę dużo miejsc do przeszukania jeżeli chodzi o zwarcie.

Czy miał ktoś z Was już z tym problem?

Odkąd mam to auto (prawie dwa lata), to już trzy razy zdarzyło się, że bezpiecznik nr 16 wywaliło, ale każdorazowo wymieniłem i autko śmigało dalej. A tym razem pali bezpiecznik od razu po włożeniu

Nie wiem czy mogę wykluczyć spięcie przy ABS/ESP/ASR, jeżeli po odpaleniu silnika, nie świeci się żadna kontrolka, jakoby ten system nie działał. Auto odpalam, ale nie mogę ruszyć, bo skrzynia biegów zblokowana, więc te systemy raczej się nie diagnozują na postoju ?

Ciekawa też rzecz, że pali bezpiecznik na postoju (tzn. kluczyk wyciągnięty ze stacyjki i auto zamknięte). Czy w tym aucie są urządzenia które cały czas są podłączone do prądu, a nie dopiero wtedy gdy przekręcam lub wsadzam kluczyk do stacyjki ?

Proszę o pomoc, bo mam zblokowane auto :-(

[ Dodano: 2014-12-29, 09:47 ]
Doszedłem do tego jaki kabel robi zwarcie :-D

Ale niestety nie wiem do jakiego urządzonka lub czujnika on idzie.

Otóż bezpiecznik nr 16 zasila 4 kable. Testerem wykryłem tylko dwa kable gdzie idą. Jeden do gniazda diagnostycznego, a drugi do skrzyni biegów. Natomiast brak mi informacji, gdzie te pozostałe dwa idą. Jeden z nich jest troszkę grubszy.

Jak już wcześniej pisałem według książki bezpiecznik 16 jest odpowiedzialny za skrzynie biegów (autom.), ABS/ASR/BAS/ESP, i gniazdo diagnostyczne. Jeżeli wykluczę skrzynię biegów i gniazdo diagnostyczne pozostaje ABS/ASR/BAS/ESP.

System ABS/ASR/BAS/ESP jest zabezpieczony przez bezpieczniki nr 1, 6, 13, 14, 16, 20, 21.
Wniosek taki, że bezpiecznik 16, dodam że 5 amperowy, odpowiada za zabezpieczenie tylko jakiejś części tego systemu. Wie może ktoś jaka część? Jakiś czujnik czy coś?

Jak dotąd odciąłem ten jeden przewód, który robił zwarcie. Odpaliłem auto i wszystko chodzi. Jazda próbna po śniegu też ok. ABS działa. ESP działa. ASR działa. Ale nie wiem czy BAS działa???

Czułbym się lepiej, jakbym wiedział co odłączyłem. Ma może ktoś schemat instalacji ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

W204 silnik Cdi do roku 2008.
Bezpiecznik F16 - 5 Amper

1.Gniazdo do diagnostyki.
2.Złącze telefonu komórkowego.
3.Dźwignia wybierania biegów.

Nie podałeś nr.Fin/Vin więc wyznaczyłem przeciętną damę.
99% zgodności.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
robertoroberto
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, o 21:32

Post autor: robertoroberto »

VIN: WDD204 model 220dci r. 2007

A jak dokładnie bym powiedział lub wyrysował, który kabelek robi zwarcie, to jesteś w stanie powiedzieć dokąd idzie ?

A co z tą informacją w książce pokładowej, że F16 jest wymieniony również w zabezpieczeniu ABS/ASR/BAS/ESP ?

Od kostki odchodzi 6 kabli, ale tylko 4 otrzymują plusa. I jeden z tych czterech robi zwarcie.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 18:38 przez robertoroberto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Cyknij zdjęcie i wrzuć.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
robertoroberto
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, o 21:32

Post autor: robertoroberto »

Chodzi o ten kabelek jak zaznaczone na zdjęciu. Aktualnie go odciąłem i zaizolowałem.
Załączniki
DSC_0841 nowy.jpg
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolego, wystarczy się przyjrzeć, że na tym kablu obcą izolacją zamaskowane jest "lewe" podłączenie.
Po co te posty? i cięcie kabla.
Odłącz "lewiznę" przywróć oryginał i prześledź dokąd biegnie to "lewe" podłączenie.
Pzdr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
robertoroberto
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, o 21:32

Post autor: robertoroberto »

Przykro mi, że źle odczytałeś zdjęcie :cry:
Trochę niezręcznie je zrobiłem, ale brak miejsca na panoramiczne ujęcie :mrgreen:

Nie było i nie ma żadnego "lewego" podłączenia. Tak jak pisałem, ja odciąłem kabelek, bo na nim było (jest) zwarcie i zaizolowałem go dla bezpieczeństwa; ma się rozumieć.

Przesyłam jeszcze raz zdjęcie z innej perspektywy :shock: oraz własnoręcznie wykonany rysuneczek:

[ Dodano: 2015-01-08, 09:38 ]
Nie wiem dlaczego tak zniekształca zdjęcia. Kolory też giną. Jakby było nadal nieczytelne, to mogę przesłać na maila. Tutaj rysuneczek:

[ Dodano: 2015-01-08, 09:51 ]
Jeszcze jedno zdjęcie w innym formacie:
Załączniki
DSC_0848 nowy.png
DSC_0848 nowy.png (210.43 KiB) Przejrzano 2973 razy
schemacik.jpg
DSC_0845.JPG
DSC_0847.JPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Pełną odpowiedź opracuję na godz. 15-16
Dodano.
Wyjście z bezpiecznika 16 / SAM przedni pod maską L.
Kość 2I gelb/ żółta, pin nr. 5, przewód rt/ge (czerwono/żółty) na złącze alternatywne telefonu komórkowego w systemie - przygotowanie do późniejszego montażu.
Wzmiankowany przewód biegnie pod konsolę/ pod nawiew tylny środkowy dla tylnych pasażerów.
Tam jest kość/ złącze 3 lub więcej pinowe na pinie 1 jest ten przewód.
Tam można określić kierunek zwarcia i opracować resztę naprawy.
Tyle mogę bez rozbiórki damy. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
robertoroberto
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2014, o 21:32

Post autor: robertoroberto »

Wielkie dzięki :-)
Pełny sukces. Sprawdziłem i tam właśnie kabel na końcu (przygotowanie do telefonu) ma zwarcie.

Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości