Opony zimowe 235/45 r17 mercedes c200 w204
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Ostatnio w Auto Świat był test opon tego samego producenta , w rozmiarach 195 ,205 i 225 .miluch pisze:Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu) Takie rozwiązanie ma jednak wady. Pamiętajmy, że poszczególne opony zawsze będą kompromisem – nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności na zakrętach – węższe opony nie zapewniają nam należytego bezpieczeństwa. Jeśli dodatkowo, nasze auto dysponuje większą mocą, wąskie opony mogą tracić trakcję już przy każdym gwałtowniejszym przyspieszaniu.
Wyniki były nieco zaskakujące, wbrew " powyższej logice" otóz największą siłę uciągu miały 225 i ogólnie wygrały , jedynie na aquaplanning najlepsze były najwęższe
To jedyny pewnik.
Sam jestem zaskoczony , ale da się to wytłumaczyć , podobnie jak fakt ,że dobre AT ( All terrain) są czasem lepsze niż przeciętne zimówki , jak i warto przypominieć sobie d-124....na których jeżdziły Fiaty i Polenezy itp. w czasach gdy nie śniło się o czarnych drogach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości