Spada temperatura na postoju
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Spada temperatura na postoju
Mam takie pytanie...
Silnik osiąga temp. 90C po około 7km ale jak się zatrzymam i chodzi na obrotach jałowych przez jakieś 10-15minut i dmuchawę mam ustawioną na max temperaturę i max siłę nawiewu to temperatura silnika spada do około 65-70C.
Czy to normalne?
Jak tylko ruszę to po przejechaniu około 1km temp jest znowu na 90C i znowu jak się zatrzymam na dłużej z max nawiewami i silnik chodzi na luzie to temp. spada.
Silnik osiąga temp. 90C po około 7km ale jak się zatrzymam i chodzi na obrotach jałowych przez jakieś 10-15minut i dmuchawę mam ustawioną na max temperaturę i max siłę nawiewu to temperatura silnika spada do około 65-70C.
Czy to normalne?
Jak tylko ruszę to po przejechaniu około 1km temp jest znowu na 90C i znowu jak się zatrzymam na dłużej z max nawiewami i silnik chodzi na luzie to temp. spada.
Re: Spada temperatura na postoju
Jaki masz motor?
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Re: Spada temperatura na postoju
To w sumie normalny objaw. Nagrzewnica zabiera sporo ciepła. A CDI na wolnych obrotach produkują bardzo mało ciepła. Nie mam akurat dostępu do EPC ale pewnie albo nie masz dodatkowej grzałki albo się zepsuła.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Spada temperatura na postoju
Raczej powinien miec dogrzewacz. On ma OM646 170Km... Musi byc... Ja mam w benzynie odwrotnie. Na postoju/w korku temperatura wzrasta. To logiczne, bo przeciez nei ma pedu powietrza i nei chlodzi ono chlodnicy. W dieslu jest inaczej. Na jalowym produkuje malo ciepla jak napisal perzu126. Zobaczysz jak bedzie sie zachowywal w zimie...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Spada temperatura na postoju
Gdzieś właśnie czytałem ze dogrzewacz dobija do 65-70C. W benzynie to normalnie mi grzało na postoju aż wiatraki się włączały no ale diesel ma jak widać inna specyfikę
Re: Spada temperatura na postoju
U mnie też tak potrafi dmuchnąć nawiew, że temperatura spadnie z 90 na 70 stopni.
Wystarczy, że jadę powoli, na niskich obrotach (poniżej 1500) i przypomnę sobie o włączeniu grania (zawsze odpalam to mam 1, max 2 bieg) przyciskiem "Auto".
Wnętrze szybko się nagrzewa, a wskazówka opada...
Czy jest możliwe, że w CGI mam również jakiś dogrzewacz? Mam wrażenie, że jak odpalę auto rano i mam ustawiony tryb "Auto" to silnik nagrzewa się niewiele wolniej niż gdy postępuję "normalnie" - czyli od początku jest 1 lub max 2 bieg dmuchawy, a dopiero później włączam "Auto".
Wystarczy, że jadę powoli, na niskich obrotach (poniżej 1500) i przypomnę sobie o włączeniu grania (zawsze odpalam to mam 1, max 2 bieg) przyciskiem "Auto".
Wnętrze szybko się nagrzewa, a wskazówka opada...
Czy jest możliwe, że w CGI mam również jakiś dogrzewacz? Mam wrażenie, że jak odpalę auto rano i mam ustawiony tryb "Auto" to silnik nagrzewa się niewiele wolniej niż gdy postępuję "normalnie" - czyli od początku jest 1 lub max 2 bieg dmuchawy, a dopiero później włączam "Auto".
BMW 3GT
Re: Spada temperatura na postoju
Nie masz. Zn sie dogrzewacz wnetrza czy silnika? Bo silnika nie masz na pewno. M271 szybko sie grzeje to raz, dwa W204 ma swietne ogrzewanie. Nawet w mrozy po parunastu sekundach leci juz cieple powietrze. Najefektywniejsze ogrzewanie (wentylacja wnetrza zreszta tez) jakie mialem...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Spada temperatura na postoju
dokładnie u mnie tak samo i zgadzam się z powyższą opiniąkorzen pisze:W204 ma swietne ogrzewanie. Nawet w mrozy po parunastu sekundach leci juz cieple powietrze. Najefektywniejsze ogrzewanie (wentylacja wnetrza zreszta tez) jakie mialem...
Re: Spada temperatura na postoju
CGI maja bezpośredni wtrysk i wyższą sprawność stąd mniej ciepła na wolnych obrotach.
Nowoczesne diesle z racji wysokiej sprawności produkuja bardzo mało niepotrzebnego ciepła. Stąd potrzeba stosowania różnych dogrzewaczy. W Mercedesie ogrzewa on ciecz, przez co silniki nieco szybciej lapia temp roboczą. Natomiast auta grupy VW mają elektryczną grzałkę, która ogrzewa tylko powietrze w nagrzewnicy. W środku jest ciepło, natomiast silniki maja problem ze złapaniem właściwej temp. Mamy w domu salonowego Passata B7 TDI i ten dziad w mrozy, przy małym obciążeniu silnika potrzebuje 15-20km żeby złapać 90stopni. Gdy się go przybutuje to temperatura robocza idzie bardzo szybko w gorę. Także termostat jest ok, gdyby ktoś zalecał wymianę. Bo przy 170km/h jest 90stopni plus 100stopni oleju silnikowego (jest wskaźnik temp oleju!).
Starsze benzyniaki Mercedesa to dopiero bajka. Takie R6 2,8 potrafi nagrzać się do 80stopni po 3km jazdy w mrozy plus ogrzewanie. Inne plus kompressory tak samo. Mam CLK cabrio i ogrzewanie to bajka nawet jadąc bez dachu przy 15stopniach. Fakt, że w takiej sytuacji na wolnych obrotach przy full grzaniu temperatura silnika nieco opadnie w okolice 80stopni ale i tak z nawiewów wrzątek
Podsumowując: od dziesięcioleci Mercedesy maja precyzyjne wskaźniki temp płynu chłodniczego. Każda niewielka zmiana jest odrazu pokazywana. Mi to się podoba, wyłapuje odrazu co jest nie tak. Nie mający wiedzy o technice MB wpadają w panikę i często wydają fortune na termostaty, które są sprawne:mrgreen:
Koledze radzę sprawdzić działanie dogrzewacza na SD i trzymać się z daleka od termostatu!
Nowoczesne diesle z racji wysokiej sprawności produkuja bardzo mało niepotrzebnego ciepła. Stąd potrzeba stosowania różnych dogrzewaczy. W Mercedesie ogrzewa on ciecz, przez co silniki nieco szybciej lapia temp roboczą. Natomiast auta grupy VW mają elektryczną grzałkę, która ogrzewa tylko powietrze w nagrzewnicy. W środku jest ciepło, natomiast silniki maja problem ze złapaniem właściwej temp. Mamy w domu salonowego Passata B7 TDI i ten dziad w mrozy, przy małym obciążeniu silnika potrzebuje 15-20km żeby złapać 90stopni. Gdy się go przybutuje to temperatura robocza idzie bardzo szybko w gorę. Także termostat jest ok, gdyby ktoś zalecał wymianę. Bo przy 170km/h jest 90stopni plus 100stopni oleju silnikowego (jest wskaźnik temp oleju!).
Starsze benzyniaki Mercedesa to dopiero bajka. Takie R6 2,8 potrafi nagrzać się do 80stopni po 3km jazdy w mrozy plus ogrzewanie. Inne plus kompressory tak samo. Mam CLK cabrio i ogrzewanie to bajka nawet jadąc bez dachu przy 15stopniach. Fakt, że w takiej sytuacji na wolnych obrotach przy full grzaniu temperatura silnika nieco opadnie w okolice 80stopni ale i tak z nawiewów wrzątek
Podsumowując: od dziesięcioleci Mercedesy maja precyzyjne wskaźniki temp płynu chłodniczego. Każda niewielka zmiana jest odrazu pokazywana. Mi to się podoba, wyłapuje odrazu co jest nie tak. Nie mający wiedzy o technice MB wpadają w panikę i często wydają fortune na termostaty, które są sprawne:mrgreen:
Koledze radzę sprawdzić działanie dogrzewacza na SD i trzymać się z daleka od termostatu!
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości