witam wszystkich forumowiczow !!!
wszystkich bez wyjątku i tych pb i on i lpg chociaż wiem ze zakladajac ten temat mogę wywolac burze w szklance wody a tak na poważnie to już od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem mb w-202 ale czas nieubłaganie plynie i przyszła pora na zmiane i moja decyzja to w-204 c200 kompressor i stad moje pytanie kierowane do Corvax-a ( i oczywiście nie tylko) jak kolego sprawuje się Twoje auto z instalacja LPG, czy masz problemy z komunikatami o bedach silnika i czy zamontowałbyś instalacje w takim aucie jeszcze raz czy może to kompletne nieporozumienie i jest więcej problemów jak korzyści ( jak masz instalacje, ile km masz najechane na gazie, sam zakladales czy kupiles już z instalacja, ile pali na miescie itp. ) z góry dzięki za wszystkie konkretne odpowiedzi od wszystkich posiadaczy mb z lpg bo tylko takie mogą pomoc w podjęciu decyzji o ewentualnym montażu instalacji bo może się okazac ze będzie lepiej nie zawracać sobie glowy mysleniem o montażu lpg !!!
Ja swoje c200 kompressor kupiłem już z gazem. Prawdę mówiąc jak się dowiedziałem o LPG to chciałem zrezygnować z zakupu. Co do zasady jestem przeciwnikiem ingerencji w oryginalna niemiecką myśl techniczną :) Na szczęście zrobiłem mały wywiad wśród mechaników, którzy potwierdzili mi, że ta instalacja jest z najwyższej (przynajmniej wtedy) półki i żadne cuda dziać się nie powinny. Ostatecznie autko kupiłem i jestem bardzo zadowolony. Czasem tylko dochodzi do ciekawych scen kiedy przy dystrybutorze LPG spotykam kolesia np. rozklekotaną Laguną, który nie może wyjść z podziwu, że w MB też ktoś zakłada LPG :) Ale mnie to nie rusza.
Instalację zakładał poprzedni właściciel w 2010 roku. Nie wiem dokładnie ile przejechał ale teraz mam przebieg 180 000 km. Ja przejechałem już po zakupie 8 000 km i nic się nie dzieje. Raz przy dużym mrozie zacząłem czuć gaz ale jak podjechałem do serwisu LPG to tylko dokręcili mi wężyk, który skurczył się lekko z zimna.
Instalacja jest sekwencyjna BRC (chyba Sequent 24). Nie ma absolutnie żadnej różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a na gazie. Przełączanie też jest płynne i nie czuć nawet minimalnego szarpnięcia. Nic dosłownie. Autko samo odpala się na benzynie a gdy osiągnie temperaturę powyżej 50 stopni przechodzi na gaz. Nic nie trzeba robić. Do gazu przekonałem się już przy pierwszym tankowaniu kiedy to pełna kosztowało mnie...85 zł :)
Minus jest taki, że mam zbiornik 50 l, bo taki mieści się w miejscu koła zapasowego. W niego realnie wchodzi około 40-43 l choć ja tankuję zazwyczaj około 37 l zanim dystrybutor zacznie odbijać. Zwykle mam wtedy przejechane około 330 km. Także zasięg nie poraża ale koszty jazdy już tak :) Wychodzi mi więc jakieś 11 l gazu na 100 km ale to dość trudno policzyć, bo każdy dystrybutor trochę inną ilość gazu jest w stanie wepchnąć do pełna, więc wyniki nie są w pełni porównywalne. Jeżdzę mniej więcej 50/50 miasto i trasa.
Zawór gazu mam przy wlewie paliwa, więc wszystko za klapką i na zewnątrz w ogóle nie widać, że autko jest na LPG. Ogólnie polecam. Do niedawna byłem przeciwnikiem LPG w takich autach ale teraz jestem fanem :)
Ważne jest kto zakłada instalację i potem serwisuje. Ja miałem robione u p. Piekarza w Lublinie i poprzedni właściciel bardzo chwalił ten zakład. Zdaje się, że mają też gdzieś indziej w Polsce swoje serwisy.
Zamontowałem cztery miesiące temu przy przebiegu 80tkm i przejechałem już ponad 20tkm
sterownik tech
parownik ac-01 czerwony
wtryski z zestawu landi-renzo czyli MEDy (drogie na maksa ale ultratrwałe)
zbiornik bromtech wchodzi spokojnie 55l i jest idealnie płasko, nic nie odstaje
tankuje się 47 litrów - jak wypalimy totalnie do zera
zawór mieści się pod klapką wlewu , nic nie trzeba dokręcać... otwierasz i tankujesz
co do spalania - często przeliczam
po Warszawie 13l - bez świrowania
trasa eco poniżej 9l - przepisowa jazda
trasa normalnie 10l - dynamicznie ale bez szaleństwa
autostrada z prędkościami 120-150 około 12l
benzyny idą śladowe ilości
Ja mam BRC Sequent 24 i nie ma żadnej różnicy po przełączeniu z benzyny na gaz. Nie ma szarpnięcia, spadku mocy, nic. Praca silnika taka sama. Nie ma też żadnych zapachów dziwnych w środku i na zewnątrz.
ok ja juz w woj lodzkim znalazlem punkt gdzie kumpel montowal do sl 500 :) jest ten brc w promocji dokladnie model 24.11 :) okolo 1 tys taniej :) w przyszlym tyg bede chyba montowal :)
endrju72 to koniecznie zdaj relację jak to wyszło, ile ostatecznie kosztowało i jakie wrażenia z użytkowania. Zdaje się, że ja mam dokładnie ten sam model.
Dla porządku tylko dodam, że obecnie nie byłbym już tak wyrywny w pozytywnej ocenie wymienionego przeze mnie w pierwszym wpisie serwisu LPG. Byłem na przeglądzie i nikt mi nie sprawdził filtrów ani praktycznie nic. Jak się spytałem przy płaceniu co się stanie jak się filtr całkiem zatka usłyszałem, że szlag trafi jakąś listwę. W zestawieniu z faktem, że w tym serwisie nikt nie wpisuje w książkę tych "przeglądów" rozumiem, że serwis czeka aż mi ta listwa pieprzenie i wtedy będą mieli robotę. Zatem może ktoś może polecić jakiś uczciwy serwis w Warszawie?
Witajcie ja założyłem u siebie brc sequent 24 i jest mega zadowolony. natrafiłem jeszcze na promocję więc instalacja gazowa + wzmocnienie pod butle ( mam kombii ) + wlew pod klapką na stałe wyszło mnie 2960 zł. perfekcyjnie założona instalacja czysto i najlepsze co to pod maską nic nie widać. wtryski schowane pod plastikiem. Jeśli chodzi o moc w ogóle nie odczuwam żeby była jakakolwiek różnica między gazem a benzyną. przełączenia też nie czuć. Auto chodzi perfekcyjnie. Zakładany gaz był akurat w łodzi kawałek miałem do domu ale mogę tam polecić zakład.
M 271.950 (C200K z 2007) LPG STAG 4, polecam śmiało :) Jednak teraz po zastanowieniu się, lepsza chyba jednostka 3.0 V6 i LPG :) Jak będziesz zakładał gaz, to nie daj sobie wcisnąć butli 45L (38 gazu), pakuj największą, na 95% wchodzi tam butla 80L(64 gazu) bo tankowanie co 300km jest uciążliwe. Kosztuje około 50zł więcej niż ta mniejsza :)
MadMax, czy masz na myśli C200 CGI czyli turbo z bezpośrednim wtryskiem............. LPG to zły i kosztowny pomysł. Zrobiłem kilka tysięcy tym autem i średnio na trasie dama paliła 7-7,5 PB a w mieście ok. 11 - 12 PB. Do tego silnika nie zakładałbym LPG. Na plus bardzo ale to bardzo przyjemnie auto chodzi wraz z automatem
[ Dodano: 2014-12-29, 15:05 ]
aaaaa bym zapomniał....jak LPG załatwi Ci wtryski, to jedna końcówka kosztuje ok. 904zł