komunikat o wyłączonym ESP

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Dobrze nagrzany silnik i autostrada. Minimum 15 min. powyżej 120km/h.
Oczyszczenie na postoju to 150 zł. ze sprawdzeniem kmpl. na SD.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
leszko7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2012, o 00:55
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: leszko7 »

Nie mam już tyle mocy, max 3000 obrotów, jedynie na postoju :-)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

To już tylko SD.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

witam.jak napisał S.Nożycoręki uterka była dość prosta.zdiagnozowana i usunięta poprawnie.przewód za intercoolerem do dolotu :-P .auto śmiga jak trzeba tylko się cieszyć jazdą.



____________

C220 cdi avantgarde amg t-model
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Daj Koledze - "pomógł".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

nie mogę dodać pomógł,ponieważ nie założyłem tematu.szkoda
czern
Posty: 3
Rejestracja: 8 kwie 2013, o 16:04

Re: komunikat o wyłączonym ESP

Post autor: czern »

dommir pisze:Witam wszystkich,

Jestem użytkownikiem 220 CDI od lipca 2007. Przez cały ten okres, jak dotąd nie miałem z autem większych problemów. Do teraz.
Od jakiegoś czasu bez jakiejkolwiek logiki zapala mi się kontrolka ESP wraz z komunikatem o jego wyłączeniu oraz kontrolka silnika. Od tego momentu samochód staje się mułowaty i nie reaguje na próby energicznego przyspieszenia.
Byłem z tym problemem w serwisie ale podobno komputer nie pokazuje żadnego błędu, więc panowie na czuja zasugerowali, że przyczyną usterki może być niezbyt normalna praca blokady kierownicy lub dźwigni przełącznika kierunkowskazów i zasugerowali ich wymianę. Będąc już dość mocno zdesperowany przystałem na ich propozycję. Po dwóch dniach pobytu w serwisie i podobno kilku jazdach próbnych stwierdzono, że usterka przestała występować.
W minioną środę po południu odebrałem auto, zostawiwszy uprzednio w kasie ponad 5 tys. złotych (same wymienione podzespoły to ok.4 tys.) i do dzisiaj był spokój. Jakież było moje rozczarowanie, kiedy rano uruchamiając samochód znów ujrzałem ten nieszczęsny komunikat i świecącą się kontrolkę. Na nic zdały się nawet wielokrotne próby "kluczykowania", które do tej pory kilkakrotnie pomagały. Komunikat i kontrolki świecą jak zaklęte.

Tu zwracam się do kolegów, może któryś z Was spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać?

Innym aspektem jest relacja z serwisem - jak postąpić z nieuzasadnionym wydatkiem wymiany podzesopołów, którą mi zasugerowano?

PS.
Zaczynam mieć coraz mniej zaufania do tzw. autoryzowanych serwisów.

Pozdrawiam

Mirek
Czytając stare posty na ten się natknąłem.

U mnie kilka tygodni temu szarpnęło przy delikatnym miejskim przyspieszaniu i obie kontrolki się zapaliły.
1 wizyta
Serwis sugerował uszkodzenie przepustnicy lub styki przy połączeniu z nią instalacji
kontrolki "zgaszono", wymieniono sterownik silnika (chyba jeden z wielu)
2 wizyta po kilku dniach, kontrolka silnika się pali
znaleziono uszkodzony przewód powierza, chyba do turbiny
objawy te same, słaba moc głośne wkręcanie się na obroty.
Po wyjeździe auto mniej pali, jeździ doskonale.
Koszt ponad 800zł
3 wizyta, znowu słaba moc, kontrolki nie palą się, jednak jadę do serwisu
Diagnoza zapchany filtr cząstek stałych lub czujnik różnicowy, samochód pojeździł z diagnostą i chyba wszystko ok.
Teraz po kilku dniach znowu nie to auto.
Nadmienię, iż ma 75tyś i nie było z nim problemów wcześniej.
Zastanawiam się czy jechać do serwisu, czy tylko nie wymieniać tam oleju....
Mój pierwszy prawdziwy samochód
w 204T 200cdi, avangarde 2009
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Nie będę pisał, że taka usterka to "pikuś" i naprawiam codziennie.
Najczęściej ASO się spieszy.Podłączony komputer już jest potrzebny na inny samochód.
Niedoświadczony diagnosta czyta usterki i kasuje, zamiast przeczytać historię zdarzeń.
MB od kilku lat nadmienia o czytaniu obu opcji.Co innego usterka, co innego zdarzenie chwilowe.
Dlatego przy pobycie w ASO, żądajcie wydruku krótkiego testu wstępnego.
Wg. zaleceń MB ma być darmowy.Tam jest wszystko czarno na białym.
Można poprosić o wydruk testu końcowego ( płatny) 2zł.
Jest podstawą do reklamacji usługi i wymiany części.
Na podstawie tych dwu dokumentów żaden warsztat z reklamacji się nie wywinie.
Oczywiście oryginały trzymać przy orderach.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
kupuiec
Posty: 4
Rejestracja: 3 lip 2014, o 19:39

Post autor: kupuiec »

Witam. W moim MB W204 C220 170KM manual 2008r, też wywalało ESP i auto wchodziło w tryb awaryjny. Objawy to szarpanie (tak jakby brakowało paliwa lub na króciutko impulsywnie uderzano w hamulec) pomiędzy 1500 a 2000obr/min. Także przy przejściu 2500obr/min czuć było delikatne szarpniecie. Dodatkowo podczas jazdy auto momentami bardzo dymiło a końcówka rury wydechowej i nawet zderzak były po krótkich dystansach okopcone.Podejżewałem kupe drogich usterek(EGR,Turbina,Wtryski) Przy zakupie miałem informację, że w serwisie MB w Niemczech stwierdzili że uszkodzony jest czujnik temperatury spalin DPF. Pojechałem do gościa, który podłączył mi auto pod komputer i pokasował kilka sygnałów stwierdzając dziwne zachowanie czujnika temperatury i że trzeba pojechać do kogoś kto ma lepsze oprogramowanie do diagnostyki SD. Pojechałem do kolegi Noc, który faktycznie ma SD i bardzo miło mnie obsłużył diagnozując kilka różnych usterek(zapchany DPF w 70%, uszkodzony moduł kierownicy), lecz po informacji, że dzień wcześniej w aucie były kasowane przez kogoś innego usterki na nieprofesjonalnym oprogramowaniu stwierdził, że wykasuje do zera wszystkie usterki, a nowe które się zarejestrują w pamięci dadzą Mu pełen obraz do analizy problemu i muszę przyjechać do niego jeszcze raz. Muszę powiedzieć, że kolega Noc faktycznie ma ogromną wiedzę co do MB. Po przyjechaniu z diagnostyki ok. 100km miałem już od nowa pięć przejść w stan awaryjny silnika i wyłaczenie ESP, łacznie z zapaleniem kontrolki Check, która zgasła po pięciu kolejnych uruchomieniach silnika. Po przeczytaniu tego tematu komunikat o wyłączeniu ESP szybko pojechałem na kanał i sprawdziłem węże doładowania przyłączone do intelcoolera i tu szok. Wąż z lewej strony (strona kierowcy wyjście z chłodnicy) pęknięty w dwóch miejscach( wzdłuż jakieś 7cm i przy opasce ok 3cm). Szybko skleiłem, owinąłem taśmą izolacyjną i zamontowałem. Po przejechaniu miłe zaskoczenie, wszystko o czym pisałem ustąpiło, a jazda stała się dużo przyjemniejsza no i w głowie spokój. Na dzień dzisiejszy wymieniłem ten poklejony wąż na oryginalny (NR KATALOGOWY A2045280982 cena 270zł w serwisie salonu MB). Wspomnę, że takie używane węże na allegro niektórzy próbują sprzedać za 300zł + przesyłka. Rozpisałem się troszkę, ale może komuś coś to pomoże, bo nie wszystko dość szybko jak widać z opisu można zdiagnozować przez komputer. :-> Pozdrawiam - Konrad
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Łatwo się doczytać, że komputer ogarnia problem elektronicznie.
Problemy mechaniczne interpretuje w sposób dziwny.
Koledze dziękuję za reklamę - chyba nie zasłużyłem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
bubu_piotr
Posty: 9
Rejestracja: 6 lip 2016, o 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: komunikat o wyłączonym ESP

Post autor: bubu_piotr »

Mam podobne problemy jak w temacie a mianowicie:
Zapala mi się komunikat o wyłączonym ESP, nie działa wtedy tempomat i po jakimś czasie pojawia się "kontrolka silnika". Bywa, że po jakimś czasie wszystkie one gasną i auto zachowuję się normalnie.
Po podpięcia pod SD, pokazuję masę błędów ESP, ale i uszkodzony czujnik różnicy ciśnień spalin.
Pytanie jest takie.
Czy ten czujnik może powodować takie efekty, że najpierw wyłącza ESP a następnie wywala kontrolkę silnika czy raczej obstawiać zapchany filtr cząstek ?
Bo mój mechanik już mnie straszy możliwą wymianą pompy ABS.
W204 - 220 CDI - Elegance - SEDAN - 05.2007 - Cubanite Silver Metalic
*********************************************************
WDD2040081A024475
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: komunikat o wyłączonym ESP

Post autor: noc »

Układ ESP jest newralgicznie połączony z układami silnika, skrzyni biegów, lewarkiem, tempomatem, i wieloma czujnikami.
Kontrolka ESP zapali się gdy ten układ nie jest w stanie sterować bezpieczeństwem trakcji i hamulców.
Więc jeżeli traci kontrolę nad silnikiem bo ten z jakiegoś powodu np: (czujnik PDF) nie funkcjonuje dobrze wyłącza się.
Gdy sterownik silnika szuka rozwiazania jak obejść problem czujnika, ESP już włącza kontrolkę, wyłącza tempomat i zastanawia się nad przyznaniem silnikowi statusu procedury awaryjnej i włączeniem jego kontrolki.To skomplikowane procesy zaprogramowane lepiej lub gorzej przez informatyków.
Reasumując zaczyna się zawsze od błędów w silniku jako najistotniejszych dla działania reszty.

Prawdziwy macho na Star Diagnosis jedzie dopiero na lawecie. :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
bubu_piotr
Posty: 9
Rejestracja: 6 lip 2016, o 20:04
Lokalizacja: Poznań

Re: komunikat o wyłączonym ESP

Post autor: bubu_piotr »

noc pisze:Prawdziwy macho na Star Diagnosis jedzie dopiero na lawecie. :lol:
Jestem ostatnim z tych, co czekają do końca. Diagnoza zrobiona.
Zamawiam czujnik ciśnienia spalin i zobaczymy.
Dziękuję za rzeczowe informację. Do siego Nowego 2018 życzę.
W204 - 220 CDI - Elegance - SEDAN - 05.2007 - Cubanite Silver Metalic
*********************************************************
WDD2040081A024475
Awatar użytkownika
antonio426
Posty: 158
Rejestracja: 14 sie 2018, o 20:39
Lokalizacja: Grudziądz

Re: komunikat o wyłączonym ESP

Post autor: antonio426 »

Jezeli zalaczy sie ESP i moc drastycznie spadnie czyli przejscie w tryb awaryjny to czy korzystając z opcji wylaczenia serwisowego ESP,ABS ipt spowoduje to,ze samochód bedzie jechał tak jakby bylo wszystko OK? Chodzi mi o to by moc normalnie dojechac bez wzywania lawety gdzieś na długiej trasie..Ogolnie problem dotyczy również mnie..dopadło mnie to po chip tuning dosłownie wyjechałem z hamowni i odcięcie mocy. Dało się jechać z 80km/h a pod górkę 30km/h i na 3 biegu..po zgaszeniu silnika blad sie zresetowal ale po kilku km..znowu ta sama sytuacja..coś mam marne przekonanie,ze ktos to ogarnie..
Tomek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości