komunikat o wyłączonym ESP

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

leszko7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2012, o 00:55
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: leszko7 »

Witam, właśnie mam podobny problem jak w temacie. Czytałem te posty i niestety nikt nie napisał jak rozwiązał ten problem. Jeśli ktoś mógłby podrzucić jakieś rozwiązanie to będę dzwięczny :) Pozdrawiam Leszek
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

witam dam ci znać co było u mnie około 10.08 bo wtedy będę w serwisie. u mnie jak narazie co widać uszkodzony przewód powietrza powoduje błąd ciśnienia doładowania.wymienimy i zobaczymy.a robiłeś komputerową diagnozę swojego mercedesa?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Nie ma Kolego Panaceum na takie przypadki.
Poważne podejście do tematu przez diagnostę, to wydruk wstępny.Potem "lupą" sprawdzenie kiedy, ile razy i w jakich warunkach błąd powstawał.Następnie "chwila myślenia" i jest auto naprawione.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

też sie z tym zgadzam.ze każdy przypadek jest raczej indywidualny.u mnie diagnoza dość długo i mam nadzieję ze jest to przewód za 210+52 zł wymiana :-)
leszko7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2012, o 00:55
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: leszko7 »

To mi się dopiero wczoraj stało. Zgadzam się, że każdy przypadek jest inny ale skoro objawy są podobne, to od tego można zacząć sprawdzać :-) Fakt jest taki, że auto też jakby głośniej słychać, taki stłumiony głos jakby było coś zatkane, albo właśnie powietrze gdzieś uciekało, ale to nie jest syczenie. Takie mam wrażenie.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

W trybie awaryjnym takie stłumione.a po przekreceniu kluczyka jeszcze raz wszystko wraca do normy?
S. Nożycoręki
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2012, o 20:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: S. Nożycoręki »

Usterka jest dość prosta (niedawno przerabiałem). masz rozszczelniony układ intercoolera - przewód pomiędzy turbiną a coolerem lub za nim. Zmiana mocy (i momentu obrotowego) w czasie podwyższonego ciśnienia na wyższych obrotach (powyżej 2,2 tys. obr/min)powoduje zkłócenia odczytywane jako poślizg i stąd sygnał esp i wejście skrzyni w tryb awaryjny; pozdrawiam;
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

i dlatego jest błąd ciśnienia doładowania w sterowniku?ja mam manual wiec raczej sam silnik przechodzi w tryb awaryjny.ale jest to wiadomość która mnie uspokoiła dzięki.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Wątpię w wypowiedzi powyżej.

Do diagnozy używam SD.
Napiszę prosto.W W124 z lat 92-94 do każdego wyświetlonego kodu błędu 12-14 było 2-10 usterek.
W W204 do każdego podanego błędu 100-900 jest 1-100 usterek i kilkadziesiąt nieznanych, rozpoznawalnych dopiero poprzez łańcuchy przyczynowo-skutkowe.
Przy tym modelu zgadywanie, to gra w "Toto-lotka".
Ja się zgadywania nie podejmuję, po prostu te damy naprawiam.Gdy mam wątpliwości na forum po prostu się nie odzywam.
Zawsze muszę podłączyć komputer .Czasem klient wraca po krótkich jazdach 3-10 razy i błąd się zapisuje.Wtedy wiem na czym stoję i po końcowej sesji klient jest zadowolony.
A o to chodzi. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

nie wiem zobaczymy wszytko jest możliwe.wiem ze ten model jest dość skomplikowany,wymienię przewód jazda próbna i albo git albo lipa.natomiast na 100% mała dziurka tej rurze będzie powodować różnice ciśnień i błędy.ogromne ilości przypadków na forum nie tylko mercedesa.a przecież takie połączenia z coolerem są w większości aut jeśli nie w każdym.dodatkowo mam kolego pracującego w serwisie volvo który również potwierdza wpływ pracy silnika na uszkodzonym przewodzie.wracam i wymieniam jeszcze dwa tyg:-)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Gdy wysiada silnik, np: stwierdza spadek momentu obrotowego (przyczyna jeszcze nieznana)
sterownik silnika uruchamia system śledzenia usterki, ale na wszelki wypadek ogranicza moc, powiadamia o zaistniałej sytuacji systemy bezpieczeństwa, ESP i skrzynię biegów o możliwości całkowitej straty mocy (zablokowanie mechaniczne silnika).Klient najczęściej dostaje informację napisami na liczniku + kontrolki.
Dalsze konsekwencje takiego przypadku znamy.Czasem wystarczy wyłączyć silnik i uruchomić
powtórnie i koniec, auto normalnie jeździ.Najczęściej nie.
Gdy coś wykryje ESP, informuje w drugą stronę, silnik i skrzynię.Impreza podobna.
Gdy coś wykryje skrzynia, identyczne "manewry".
W modelach z wyższej półki nawet chwilowe niekontaktowanie czujnika zamknięcia pokrywy silnika spowoduje podobne, a nawet silniejsze objawy.Czerwony licznik i nieuzasadnione bez ingerencji (wiedzy) klienta użycie hamulców, aż do zatrzymania.Ten problem już chyba usunięto.Swoją drogą zbyt wiele komunikatów opracowano "na czerwono".
Klient może się przestraszyć i wykonać nienormalny (nieprzewidywalny podświadomy) ruch.
Dosyć. :mrgreen:

PS. System ESP składa się z wielu systemów ABS, ASR, ABR i nigdy poza poważnym wewnętrznym błędem nie wyłącza się do końca.Prawie zawsze coś działa.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

u mnie sie nic na czerwono nie świeci ani nie świeciło.tylko esp.dzisiaj znajomy mechanik miał nową s-klasę.z identycznymi objawami.jak moje tyle ze plus blokowanie aktywanego zawieszenia (nie posiadam).przyjechał i to samo błąd ciśnienia doładowania.objawy się nasilały jak i u mnie sporadycznie błąd i później coraz częściej.szczególnie pod górkę.brak mocy :-) wiadomo dlaczego... no okazało się ze przewód intercoolera.na początku mała ryska a pożniej pekł w czasie diagnostyki.boom i zero jazdy.to samo.mi to wystarczy.pozdrawiam

[ Dodano: 2012-08-01, 22:02 ]
u mnie kontrolka esp zółta z wykrzyknikiem się świeci ale nie od razu po jakimiś czasie a hamulce są sprawne łącznie z abs tak na marginesie tego ze nie wszytko się wyłączyło.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

OT. Jednym słowem, MB +++++.BMW ----------------------------------------------. :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

masz racje oprócz tej jednej usterki same plusy dla MB a bmw jest ok ale ma jedna wadę poprzedni właściciel.pozostaje nowe tylko :-)
leszko7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2012, o 00:55
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: leszko7 »

Witam, u mnie po podłączeniu pod komputer wyskoczyły następujące błędy:
2221- filtr cząstek stałych
23E8- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zbyt duża odchyłka
221C- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zwarcie do masy
2222- filtr cząstek, brak systemu lub nie zamontowany
Prawdopodobnie zapchany, dzwoniłem do serwisu podobno wypalają, a może ktoś wie co mogę jeszcze sam zrobić zanim oddam do serwisu?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości