komunikat o wyłączonym ESP
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie ma Kolego Panaceum na takie przypadki.
Poważne podejście do tematu przez diagnostę, to wydruk wstępny.Potem "lupą" sprawdzenie kiedy, ile razy i w jakich warunkach błąd powstawał.Następnie "chwila myślenia" i jest auto naprawione.
Poważne podejście do tematu przez diagnostę, to wydruk wstępny.Potem "lupą" sprawdzenie kiedy, ile razy i w jakich warunkach błąd powstawał.Następnie "chwila myślenia" i jest auto naprawione.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
To mi się dopiero wczoraj stało. Zgadzam się, że każdy przypadek jest inny ale skoro objawy są podobne, to od tego można zacząć sprawdzać Fakt jest taki, że auto też jakby głośniej słychać, taki stłumiony głos jakby było coś zatkane, albo właśnie powietrze gdzieś uciekało, ale to nie jest syczenie. Takie mam wrażenie.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 lip 2012, o 20:57
- Lokalizacja: Białystok
Usterka jest dość prosta (niedawno przerabiałem). masz rozszczelniony układ intercoolera - przewód pomiędzy turbiną a coolerem lub za nim. Zmiana mocy (i momentu obrotowego) w czasie podwyższonego ciśnienia na wyższych obrotach (powyżej 2,2 tys. obr/min)powoduje zkłócenia odczytywane jako poślizg i stąd sygnał esp i wejście skrzyni w tryb awaryjny; pozdrawiam;
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Wątpię w wypowiedzi powyżej.
Do diagnozy używam SD.
Napiszę prosto.W W124 z lat 92-94 do każdego wyświetlonego kodu błędu 12-14 było 2-10 usterek.
W W204 do każdego podanego błędu 100-900 jest 1-100 usterek i kilkadziesiąt nieznanych, rozpoznawalnych dopiero poprzez łańcuchy przyczynowo-skutkowe.
Przy tym modelu zgadywanie, to gra w "Toto-lotka".
Ja się zgadywania nie podejmuję, po prostu te damy naprawiam.Gdy mam wątpliwości na forum po prostu się nie odzywam.
Zawsze muszę podłączyć komputer .Czasem klient wraca po krótkich jazdach 3-10 razy i błąd się zapisuje.Wtedy wiem na czym stoję i po końcowej sesji klient jest zadowolony.
A o to chodzi.
Do diagnozy używam SD.
Napiszę prosto.W W124 z lat 92-94 do każdego wyświetlonego kodu błędu 12-14 było 2-10 usterek.
W W204 do każdego podanego błędu 100-900 jest 1-100 usterek i kilkadziesiąt nieznanych, rozpoznawalnych dopiero poprzez łańcuchy przyczynowo-skutkowe.
Przy tym modelu zgadywanie, to gra w "Toto-lotka".
Ja się zgadywania nie podejmuję, po prostu te damy naprawiam.Gdy mam wątpliwości na forum po prostu się nie odzywam.
Zawsze muszę podłączyć komputer .Czasem klient wraca po krótkich jazdach 3-10 razy i błąd się zapisuje.Wtedy wiem na czym stoję i po końcowej sesji klient jest zadowolony.
A o to chodzi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
nie wiem zobaczymy wszytko jest możliwe.wiem ze ten model jest dość skomplikowany,wymienię przewód jazda próbna i albo git albo lipa.natomiast na 100% mała dziurka tej rurze będzie powodować różnice ciśnień i błędy.ogromne ilości przypadków na forum nie tylko mercedesa.a przecież takie połączenia z coolerem są w większości aut jeśli nie w każdym.dodatkowo mam kolego pracującego w serwisie volvo który również potwierdza wpływ pracy silnika na uszkodzonym przewodzie.wracam i wymieniam jeszcze dwa tyg:-)
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Gdy wysiada silnik, np: stwierdza spadek momentu obrotowego (przyczyna jeszcze nieznana)
sterownik silnika uruchamia system śledzenia usterki, ale na wszelki wypadek ogranicza moc, powiadamia o zaistniałej sytuacji systemy bezpieczeństwa, ESP i skrzynię biegów o możliwości całkowitej straty mocy (zablokowanie mechaniczne silnika).Klient najczęściej dostaje informację napisami na liczniku + kontrolki.
Dalsze konsekwencje takiego przypadku znamy.Czasem wystarczy wyłączyć silnik i uruchomić
powtórnie i koniec, auto normalnie jeździ.Najczęściej nie.
Gdy coś wykryje ESP, informuje w drugą stronę, silnik i skrzynię.Impreza podobna.
Gdy coś wykryje skrzynia, identyczne "manewry".
W modelach z wyższej półki nawet chwilowe niekontaktowanie czujnika zamknięcia pokrywy silnika spowoduje podobne, a nawet silniejsze objawy.Czerwony licznik i nieuzasadnione bez ingerencji (wiedzy) klienta użycie hamulców, aż do zatrzymania.Ten problem już chyba usunięto.Swoją drogą zbyt wiele komunikatów opracowano "na czerwono".
Klient może się przestraszyć i wykonać nienormalny (nieprzewidywalny podświadomy) ruch.
Dosyć.
PS. System ESP składa się z wielu systemów ABS, ASR, ABR i nigdy poza poważnym wewnętrznym błędem nie wyłącza się do końca.Prawie zawsze coś działa.
sterownik silnika uruchamia system śledzenia usterki, ale na wszelki wypadek ogranicza moc, powiadamia o zaistniałej sytuacji systemy bezpieczeństwa, ESP i skrzynię biegów o możliwości całkowitej straty mocy (zablokowanie mechaniczne silnika).Klient najczęściej dostaje informację napisami na liczniku + kontrolki.
Dalsze konsekwencje takiego przypadku znamy.Czasem wystarczy wyłączyć silnik i uruchomić
powtórnie i koniec, auto normalnie jeździ.Najczęściej nie.
Gdy coś wykryje ESP, informuje w drugą stronę, silnik i skrzynię.Impreza podobna.
Gdy coś wykryje skrzynia, identyczne "manewry".
W modelach z wyższej półki nawet chwilowe niekontaktowanie czujnika zamknięcia pokrywy silnika spowoduje podobne, a nawet silniejsze objawy.Czerwony licznik i nieuzasadnione bez ingerencji (wiedzy) klienta użycie hamulców, aż do zatrzymania.Ten problem już chyba usunięto.Swoją drogą zbyt wiele komunikatów opracowano "na czerwono".
Klient może się przestraszyć i wykonać nienormalny (nieprzewidywalny podświadomy) ruch.
Dosyć.
PS. System ESP składa się z wielu systemów ABS, ASR, ABR i nigdy poza poważnym wewnętrznym błędem nie wyłącza się do końca.Prawie zawsze coś działa.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
u mnie sie nic na czerwono nie świeci ani nie świeciło.tylko esp.dzisiaj znajomy mechanik miał nową s-klasę.z identycznymi objawami.jak moje tyle ze plus blokowanie aktywanego zawieszenia (nie posiadam).przyjechał i to samo błąd ciśnienia doładowania.objawy się nasilały jak i u mnie sporadycznie błąd i później coraz częściej.szczególnie pod górkę.brak mocy wiadomo dlaczego... no okazało się ze przewód intercoolera.na początku mała ryska a pożniej pekł w czasie diagnostyki.boom i zero jazdy.to samo.mi to wystarczy.pozdrawiam
[ Dodano: 2012-08-01, 22:02 ]
u mnie kontrolka esp zółta z wykrzyknikiem się świeci ale nie od razu po jakimiś czasie a hamulce są sprawne łącznie z abs tak na marginesie tego ze nie wszytko się wyłączyło.
[ Dodano: 2012-08-01, 22:02 ]
u mnie kontrolka esp zółta z wykrzyknikiem się świeci ale nie od razu po jakimiś czasie a hamulce są sprawne łącznie z abs tak na marginesie tego ze nie wszytko się wyłączyło.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
OT. Jednym słowem, MB +++++.BMW ----------------------------------------------.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam, u mnie po podłączeniu pod komputer wyskoczyły następujące błędy:
2221- filtr cząstek stałych
23E8- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zbyt duża odchyłka
221C- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zwarcie do masy
2222- filtr cząstek, brak systemu lub nie zamontowany
Prawdopodobnie zapchany, dzwoniłem do serwisu podobno wypalają, a może ktoś wie co mogę jeszcze sam zrobić zanim oddam do serwisu?
2221- filtr cząstek stałych
23E8- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zbyt duża odchyłka
221C- czujnik różnicy ciśnień w filtrze, zwarcie do masy
2222- filtr cząstek, brak systemu lub nie zamontowany
Prawdopodobnie zapchany, dzwoniłem do serwisu podobno wypalają, a może ktoś wie co mogę jeszcze sam zrobić zanim oddam do serwisu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości