Moj pierwszy mały duzy projekt.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

BOtak
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2021, o 01:44

Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: BOtak »

Siema. Chce kupic i odpicowac sobie w204. Na poczatek skupiam sie na sprowadzeniu jakiejs fajnej sztuki( czarny metalik, ewentualnie bez roznicy bo moze okleje folie mam juz wybrana jeszcze sam nie wiem) I juz tutaj zaczynaja sie schody... Potrzebuje polifta ze skrzynią manualną, napedem 4x4 i nie za duzym silnikiem co zbytnio nie idzie w parze. Ktos cos poradzi? Przekopalem internet inne fora ale jedyne co znalazlem w tej konfiguracjii to 1.6 benzynka 156km. Czy jest mozliwosc wywalenia go i zastąpienia jakimś 2.0? Ew. 2.5? Nie mam pojecia jaki silnik będzie najlepszy. I jak sprawa wyglada ze skrzynia? Wiekszy motor to i skrzynia inna? Czy ta sie nada? Skłaniał bym sie ku dieslowi 2.2 ale tylko jesli skrzynia tak czy tak bedzie do wymiany, wtedy czemu nie?... Znam sie troche na mechanice niestety temat mercedesow jest mi obcy. To nie golf 4😁 Jakies sugestie rady przy zakupie? Jaki silnik? Zanim ktos mi napisze ze takie przekladki to sie nie opłaca etc etc. Robie te auto pod siebie i dla siebie na dluzszy okres czasu... A moze automat to nie taki zly pomysl? W planach pozniej jest jakas mala mapka moze wieksze turbo nad tym jeszcze nie myslalem napewno bedzie grzebane takze fajnie jakby silnik byl w miare podatny na modyfikacje ale nie koniecznie. Nie mam zamiaru z niego zrobic 300km
BOtak
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2021, o 01:44

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: BOtak »

Dodam ze auto ma byc na daily głownie do zabawy mam gruza ale czasem poszalec tez bede nim chciał stąd decyzja o manualu miedzy innymi
Emejcz
Posty: 12
Rejestracja: 9 lip 2021, o 11:18

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Emejcz »

Też rozważam rózne możliwości związane z potencjalnym zakupem w204 i powiem ci tak, widzę, że większość użytkowników tych aut prócz wymiany wycieraczek to boi się robić coś więcej jak ognia przez to ilość informacji jest bardzo ograniczona.
Bardzo ciężko jest znaleźć jakiś niestandardowy egzemplarz, a napęd na 4 to w ogole kosmos, bo tu sie go większość boi i ma wrażenie, że zbankrutują. Poza tym, on chyba w ogóle nie wystepował w małolitrażowych silnikach.
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: majkel84 »

Emejcz pisze: 21 lip 2021, o 10:00 Też rozważam rózne możliwości związane z potencjalnym zakupem w204 i powiem ci tak, widzę, że większość użytkowników tych aut prócz wymiany wycieraczek to boi się robić coś więcej jak ognia przez to ilość informacji jest bardzo ograniczona.
Bardzo ciężko jest znaleźć jakiś niestandardowy egzemplarz, a napęd na 4 to w ogole kosmos, bo tu sie go większość boi i ma wrażenie, że zbankrutują. Poza tym, on chyba w ogóle nie wystepował w małolitrażowych silnikach.
Człowieku masz mierne pojęcie o tym co napisałeś.. zatrzymałeś się pewnie na jakimś gruzie z przelotowym wydechem i efektem placebo ze ci dodało ekstra power, kup w204 spróbuj pomodzić i dopiero zabierz głos w tej sprawie, poczytaj o kosztach swapu czy przeróbek jakichkolwiek przy samochodach mercedesa w których jest dużo elektroniki i kodowania, byle paproch z kątówką tego nie zrobi. Trzeba mieć duży łeb odpowiedni sprzęt, duzo pieniędzy, albo tylko dużo pieniędzy.
Koszty swapów są nieopłacalne, chcesz mieć w 204 do zabawy kup C63, bo normalne wersje tych samochodów do takiej zabawy nie są, to już nie auto do upalania pod remizą czy na każdym skrzyżowaniu, jak chcesz więcej mocy kup mocny silnik bo przekładanie wyjdzie ci więcej niż poszukanie mocnego egzemplarza. Już nie wspomnę ze jeżeli dokona ktoś tego miernie to auto będzie więcej stało w warsztacie niż będzie widziane na drodze :lol:
A jak już z uparciem maniaka chcesz takie auto to popisywania się, to kup dwa takie albo trzy żeby ci części starczyło na trochę zabawy.
Skrzynie automotyczne w w204 nie mają aspiracji sportowych (są wolne), są mocne dosyć ale przy normalnym użytkowaniu, pałowanie na pewno skrócą jej żywot, a manuale z tego co widzę i czytam też do mocnych nie należą, ale jak to we wszystkich nowszych autach.
Strasznie bardzo się boimy 4matic masz racje, szczególnie jak sam napisałeś ze ciężko takowy znaleźć :roll: to skoro się boimy powinno ich być na pęczki na alleotomoto :lol:
Tym bardziej ze 4matic psuje całą zabawę tylnego napędu mercedesa , bo jednak quatro to nie jest.. natomiast auto z 4matic prowadzi się bardzo dobrze.
Jak widać mało projektów takowych, no chyba to z czegoś wynika, z tego te to są bardzo duże pieniądze, jednak nie napisałem że się nie da :roll:
Kolego BOtak mam nadzieje ze tym oto postem nie zepsułem Ci całej zabawy, oraz zapału.. życzę sukcesów.

Kup proszę taki w204 zrób swapa podziel się, przetrzyj pierwsze szlaki na forum, ponagrywaj jak dobrze pali laczki, zdobędziesz szybko szacun na dzielni..... 8-)
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Emejcz
Posty: 12
Rejestracja: 9 lip 2021, o 11:18

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Emejcz »

majkel84 pisze: 21 lip 2021, o 10:29
Emejcz pisze: 21 lip 2021, o 10:00 Też rozważam rózne możliwości związane z potencjalnym zakupem w204 i powiem ci tak, widzę, że większość użytkowników tych aut prócz wymiany wycieraczek to boi się robić coś więcej jak ognia przez to ilość informacji jest bardzo ograniczona.
Bardzo ciężko jest znaleźć jakiś niestandardowy egzemplarz, a napęd na 4 to w ogole kosmos, bo tu sie go większość boi i ma wrażenie, że zbankrutują. Poza tym, on chyba w ogóle nie wystepował w małolitrażowych silnikach.
Człowieku masz mierne pojęcie o tym co napisałeś.. zatrzymałeś się pewnie na jakimś gruzie z przelotowym wydechem i efektem placebo ze ci dodało ekstra power, kup w204 spróbuj pomodzić i dopiero zabierz głos w tej sprawie, poczytaj o kosztach swapu czy przeróbek jakichkolwiek przy samochodach mercedesa w których jest dużo elektroniki i kodowania, byle paproch z kątówką tego nie zrobi. Trzeba mieć duży łeb odpowiedni sprzęt, duzo pieniędzy, albo tylko dużo pieniędzy.
Koszty swapów są nieopłacalne, chcesz mieć w 204 do zabawy kup C63, bo normalne wersje tych samochodów do takiej zabawy nie są, to już nie auto do upalania pod remizą czy na każdym skrzyżowaniu, jak chcesz więcej mocy kup mocny silnik bo przekładanie wyjdzie ci więcej niż poszukanie mocnego egzemplarza. Już nie wspomnę ze jeżeli dokona ktoś tego miernie to auto będzie więcej stało w warsztacie niż będzie widziane na drodze :lol:
A jak już z uparciem maniaka chcesz takie auto to popisywania się, to kup dwa takie albo trzy żeby ci części starczyło na trochę zabawy.
Skrzynie automotyczne w w204 nie mają aspiracji sportowych (są wolne), są mocne dosyć ale przy normalnym użytkowaniu, pałowanie na pewno skrócą jej żywot, a manuale z tego co widzę i czytam też do mocnych nie należą, ale jak to we wszystkich nowszych autach.
Strasznie bardzo się boimy 4matic masz racje, szczególnie jak sam napisałeś ze ciężko takowy znaleźć :roll: to skoro się boimy powinno ich być na pęczki na alleotomoto :lol:
Tym bardziej ze 4matic psuje całą zabawę tylnego napędu mercedesa , bo jednak quatro to nie jest.. natomiast auto z 4matic prowadzi się bardzo dobrze.
Jak widać mało projektów takowych, no chyba to z czegoś wynika, z tego te to są bardzo duże pieniądze, jednak nie napisałem że się nie da :roll:
Kolego BOtak mam nadzieje ze tym oto postem nie zepsułem Ci całej zabawy, oraz zapału.. życzę sukcesów.

Kup proszę taki w204 zrób swapa podziel się, przetrzyj pierwsze szlaki na forum, ponagrywaj jak dobrze pali laczki, zdobędziesz szybko szacun na dzielni..... 8-)
Oho... Widzę Janusz personalnych wycieczek.

Laczki to ty może swoim palisz pod biedrą i może bardzo cię to zdziwi, ale 4x4 daje właśnie ten przywilej, że laczków palić nie będzie, a daje ogromny komfort w złych warunkach pogodowych które panują w naszym klimacie dobre pół roku.

Moje auta są zawsze zadbane i robione jak należy, bo robie je sam i mechanicznie muszą być w idealnym stanie, a dla twojej niepojętej głowy nawet ci powiem, że zamiast przelotówk wolę katalizator sportowy, bo nie lubię kopcących śmierduchów, ale ty wiesz lepiej :D
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: majkel84 »

Mierne masz pojęcie, wypisujesz jakieś kocopoły, a nie znasz tematu, cwaniakujesz z wycieraczkami ze wszyscy się tu boją więcej wymieniać. Kolejny teoretyk jacy już tu byli z pojętą głową bo w audi z 1999 roku się da za 3 tyś :oops: odpisałem ci już wszystko się da...
Jak by to było takie proste jak w twoim audi i za 3 tyś jak w twoim audi to byś szybko znalazł tutaj sporo tematów odnośnie tego typu przeróbek, a nie wypisywał jakieś debilizmy twierdząc ze się tutaj ludzie boją jak ognia. Napisałem z sarkazmem właśnie dla tego, aczkolwiek większości treści mojego posta odnosiła się do założyciela tematu, odpowiadając mu po krótce na jego pytania.


Hahaha bardzo mnie to nie zdziwi bo miałem subaru jako drugie auto i powiem dla twojej pojętej głowy ze w porównaniu do 4matic to mercedes wypada słabo ze swoim napędem dlatego wolę już zostać przy RWD. Od 15 lat miewam auta na co dzień tylko RWD w tych jakże trudnych warunkach jakie u nas panują problemów większych nie miałem 8-) wystarczą dobre opony.

Co do Janusza to nie musisz się chwalić jak na ciebie wołają koledzy, ale nie ma się co dziwić, aspiracje twoje trochę takie Januszowe żeby coś przerobić w aucie, no rozumiem też ludzi co robią jakiś projekt liczą się z kosztami albo i nawet o nie nie pytają.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Emejcz
Posty: 12
Rejestracja: 9 lip 2021, o 11:18

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Emejcz »

Ja się nie znam na Mercedesie dlatego tu jestem, ale ty masz zerowe pojęcie o VAG'ach.

Jakbyś miał choć odbrobinę przyzwoitości to sprawdziłbyś w ETCE konstrukcję Q i wiedziałbys, że w A4 do 2008 roku jest Torsen z manualem i to układ całkowicie mechaniczny.
Wystarczy skompletować zestaw na przekładkę i tyle.

Szkoda gadać, widać po twoich postach w innych tematach, że tylko szukasz zaczepki.

Takim jesteś znawcą to może powiedz jakie są róznice między tył napędem Mercedesa a BMW, że w Mercedesie 4matic niewiele daje? Z tego co twierdzą użytkownicy BMW to tam w zimę bez dociążenia bagażnika nie ma jazdy, a na zakręcie dodasz gazu to ci dupę bujnie i do rowu i to nie moja opinia, bo ja RWD nie jeździłem.
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: majkel84 »

Różnica między nami jest taka ze ja nie wpadam na forum VAGA z 5 postami i nie mędrkuje, jak to się wszystko da tylko ze tu się boją jak ognia i w ogóle :roll: po co takie komentarze, 8-)
Już ci napisałem ze wszystko się da.

Widzisz ty porównujesz zwykły napęd mechaniczny Torsen do 4 matic w w204, ja porównałem z haldexem który sterowany jest elektronicznie tak jak w w204 jak sam napisałeś na tym się skupmy więc tak robię.
Wystarczy skompletować przekładkę, czy ja temu gdzieś zaprzeczyłem :roll: tu też wystarczy skompletować części i ogarnąć, ale uważam ze to duże koszty, dlatego nikt się w takie rzeczy nie bawi, proszę spróbuj, przecież nie zbankrutujesz.....

Różnicy w napędzie nie ma żadnej miedzy BMW a Mercedesem, to niech ci kolesie co tak mówią od BMW zainwestują w dobre opony zimowe, albo powiedz to milionom użytkowników aut RWD które jeżdżą na co dzień po cały świecie w różnych warunkach nawet zimowych 8-)
Klasyczny układ napędowy stosowany od zarania dziejów motoryzacji, stosowany w większości aut marki premium ,limuzynach itp. niestety nikt ich użytkownikom nie powiedział ze to samochód tylko na lato :-D 15 lat jeżdżę jak już pisałem RWD cały rok i nigdy krawężników do bagażnika nie wkładałem, w górach nawet łańcuchów nie zakładałem, a jeżdżę dużo na narty. To nie czasy poloneza, a chłopaki z forum e36 zazwyczaj mają łyse laczki na kołach z 2000 roku pewnie, może dlatego sieją ferment, piszę o normalnej jeździe po miejskich drogach.
Co do napędów 4x4 , nie napisałem ze nie wiele daje, ja nie czuje potrzeby go posiadania za wszelką cenę, normalnie mi się jeździ, ale może jak bym mieszkał gdzieś na jakiejś wiosce, gdzie jest mniej utwardzonej drogi to może bym pomyślał żeby kupić takie auto.
Napędu mechanicznego Imprezy nie ma co porównywać do 4matic.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Hamrok
Moderator
Posty: 167
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Hamrok »

Emejcz pisze: 21 lip 2021, o 15:39 Z tego co twierdzą użytkownicy BMW to tam w zimę bez dociążenia bagażnika nie ma jazdy, a na zakręcie dodasz gazu to ci dupę bujnie i do rowu
Jeździłem 5 lat BMW i tak jak pisze kolega majkel84, z dobrymi oponami nie ma takich problemów. Chyba, że ktoś specjalnie i na siłę chce wyprowadzić auto z równowagi przy wyłączonym ASC/DSC.

Odnośnie tematu, to niestety taka jest prawda - najlepiej od razu kupić auto z motorem z odpowiednią mocą i konfiguracją. Nie ma się co bać automatu ani dużych silników, jeśli auto jest zadbane to nie będzie z tymi podzespołami większych problemów.
Oczywiście wszystko jest możliwe, ale przekładki silników lub napędu to zazwyczaj ogromne koszty. Z tego co się orientuje to podatne na przyrost mocy przez modyfikacje softu są diesle i 1.8 benzyna z kompresorem lub turbo. Tematy o tych modach są już na forum, wystarczy poszukać. Benzynowe V6 już takie podatne na modyfikacje nie jest, dołożenie turbo albo kompresora - o ile się uda jakoś zmieścić to w komorze silnika, wiąże się z obniżeniem stopnia kompresji, dodaniem standalone ECU do wysterowania tego, zgraniem tego z resztą auta. Ale wtedy już lepiej chyba rzeczywiście zastanowić się nad C63.
GLK 350 4Matic
Emejcz
Posty: 12
Rejestracja: 9 lip 2021, o 11:18

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Emejcz »

Wolnossak to wiadomo, modyfikacje przy silniku kompletnie nie opłacalne.
Chyba tylko dla kogoś kto auto traktuje jako zabawkę ale nie do typowego daily do sprawnego przemieszczania się :)

Jak oceniasz BMW? Wydaje mi się po oględzinach paru sztuk, że jakość wnętrza stoi na zauważalnie niższym poziomie niż w Mercedesie i Audi.
Hamrok
Moderator
Posty: 167
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: Moj pierwszy mały duzy projekt.

Post autor: Hamrok »

Nie miałem jakoś specjalnie styczności z Audi, jedynie A4 B5, porównując je z E49/E39, to raczej na korzyść BMW. Przebieg i roczniki podobne, a w BMW wnętrze mniej zajechane. W204/X204 niby młodsze ale jakoś specjalnej różnicy w wykonaniu wnętrze na plus nie widzę, materiały raczej wszędzie podobnej jakości - chociaż się okaże się za 10 lat. Poza tym chyba odbiegamy od tematu.
GLK 350 4Matic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości