Opisy bezpieczników.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

Witam ponownie, na początek podziękowania za dobre słowo "noc" , bo szczerze jestem trochę podłamany zakupem (ach te emocje przy kupnie i stało się), ale każde auto rozebrałem i złożyłem do kupy tak, że i to mam zamiar.
Dla informacji: wtyczka po zdjęciu panela wpięta więc pozostaje kodowanie SAM.
Problem 2: Wyłącznik pirotechniczny oczywiście wystrzelony, zwora kablem oczywiście ale wypięta również wtyczka taka okrągła jak przy poduszkach i przy klemie na aku. Która do czego służy ?
Wypięte z powodu błędu, zakładam.
Czy to wystarczyło "magikom" czy musieli jeszcze gdzieś zastosować jakiś opornik ?
Czy nowy wyłącznik i podpięcie wtyczek przywróci do działania to zabezpieczenie ?
Patryk211088
Posty: 839
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Patryk211088 »

Tak z ciekawości, ile dałeś za auto?
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

34 tyś.

Oglądałem wcześniej 3 szt. w tym 1 za zachodnią granicą i może zniechęcony brałem tego.
Moje 3 auto i każde rozebrałem prawie na części pierwsze i proszę mi wierzyć to co my właściciele (nie wszyscy oczywiście) potrafimy zrobić z autem lub handlarze, aby sprzedać to już książkę niezłą bym napisał.

Cóż, poduszki wszystkie na miejscu, podłoga cała, słupki całe, bagażnik cały w oryg. więc na przód, powtórka z rozrywki (rok i będzie piękny) ;)

Ale trochę przykro, że kupując w domu od prywatnej osoby, tak człowiek człowieka w d....ę potrafi .... itd.... Chyba taki naród.
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: supi »

Ale co chcesz od narodu? Przecież nabyleś chyba jeden z najtańszych egzemplarzy. Generalnie przy tak skomplikowanym aucie pod kątem elektroniki jak nie masz pojęcia , to potrzeba zrobić sesję na SD. Jak przed kupnem wrzucilbys zdjęcia auta dookoła i z podniesiona maską oraz vin pewnie coś byś się więcej dowiedział. Nie wiem jak teraz, ale półtora roku temu jak oglądałem oferty w necie , to poniżej 55k nawet bym nie jechał oglądać. Serio. Większość problemów widać po foto i po porównaniu wyposażenia z vin po rozkodowaniu.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2017, o 16:13 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Shrek »

Kupiłeś śmietnik z wyprzedaży i marzysz o cudzie? Szkoda gadać. Dałeś tanio, dorzucisz
20 i łącznie, w normalnej kwocie będziesz miał wymarzone cudo, pewne, zrobione na ideał.

Zawsze tak jest, będąc fachowcem w dziedzinie dałeś się porobić jak dziecko, to musisz
przełknąć tą gorzką porażkę i przekuć ją w sukces, tylko czy chwilami nie żal czasu? ...
Jak widać i w "domu" trafiają się mendy, a wystarczyło podjechać i podłączyć pod kompa
i menda by się wiła z przerażenia, o ile pozwoliłby jechać i podpinać, to by od razu dało sygnał.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: ktos92 »

Jakby usyszeli o SD to by nagle faceta żona zaczęła rodzić :-D
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

Podłączać to i mogłem i sprzeciwu nie było, moim sprzętem co mogłem to zdiagnozowałem (poduszki itd.), zrobiłem się najbardziej na fakcie, że nie pojechałem na kanał, reszta usterek była wkalkulowana w zakup jak słusznie stwierdzono za taką małą kwotę, auto poza przodem do poprawy jest moim zdaniem ładne, już 4 raz sprawdzałem lakier i wychodzi, że w oryginale.
Może trochę szkoda czasu na reanimacje już jak dobrze liczę 4 auta, ale chyba to lubię i już :)


Czy ktoś pomoże w ww.sprawie klemy ?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: ktos92 »

Tu nie chodzi o to, że tej W204 nie da się "zreanimować". Da się, jak każdy inny samochód - tylko, że tutaj dochodzi stopień skomplikowania konstrukcji. O ile mechanicznie nie ma tragedii, o tyle elektronika już nie jednego pogrzebała i tutaj będzie potrzeba speca który to ogarnia. Trzeba by pozagklądać wszędzie tam gdzie Mirek Hanldarz mógł coś poukrywać, głównie poduszki chociaż cholera wie co jeszcze. Tutaj spędzisz najwięcej czasu. Jak wszystko ogarniesz to będzie gites, tylko musisz się liczyć z tym, że cały zabieg może kosztować dość dużo, nawet 2/3 tego co zapłaciłeś.

Zrób zdjęcie klemy jak możesz ;-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: noc »

Pioter pisze:Witam ponownie, na początek podziękowania za dobre słowo "noc" , bo szczerze jestem trochę podłamany zakupem (ach te emocje przy kupnie i stało się), ale każde auto rozebrałem i złożyłem do kupy tak, że i to mam zamiar.
Dla informacji: wtyczka po zdjęciu panela wpięta więc pozostaje kodowanie SAM.
Problem 2: Wyłącznik pirotechniczny oczywiście wystrzelony, zwora kablem oczywiście ale wypięta również wtyczka taka okrągła jak przy poduszkach i przy klemie na aku. Która do czego służy ?
Wypięte z powodu błędu, zakładam.
Czy to wystarczyło "magikom" czy musieli jeszcze gdzieś zastosować jakiś opornik ?
Czy nowy wyłącznik i podpięcie wtyczek przywróci do działania to zabezpieczenie ?
Niżej masz numery do kupienia.
Koniecznie zajrzyj do pasów bezpieczeństwa (wszystkich) i sprawdź czy były wymienione, a w ich instalacji czy nie ma oporników symulacyjnych.
Załączniki
W204 Bez Start Stop bezp. pirotechniczny.jpg
W204 Reparaturka bezpiecznika pirotechnicznego..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

I o to to chodziło :) Podziękowania wielkie.
Sprawdzę pasy, taki miałem zamiar.
Z tym że pytanie, czy pasy nie niszczą się po wystrzale ? Chyba że po regeneracji są (bardzo możliwe), tak coś gość z ASO twierdził, że po działaniu napinaczy wiszą bezwładnie.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: noc »

Pioter pisze:I o to to chodziło :) Podziękowania wielkie.
Sprawdzę pasy, taki miałem zamiar.
Z tym że pytanie, czy pasy nie niszczą się po wystrzale ? Chyba że po regeneracji są (bardzo możliwe), tak coś gość z ASO twierdził, że po działaniu napinaczy wiszą bezwładnie.

Pozdrawiam.
Pasy są jednorazowe.Następuje zniszczenie części połączeń (nitek) w materiale pasa i ma tylko od 20 do 80 % wytrzymałości.
Przy napierającym z tylnego siedzenia niezapiętym 100 kg. facecie pas może nie wytrzymać i obaj łącznie z siedzeniem wylecą przez przednią szybę.Zdarza się, że pas mimo odpalenia wygląda na nieużywany.Odpowiednia procedura pomiarowa umożliwia pomiar oporu (2 do 3,5 ohma) spłonki pirotechnicznej.Omomierz musi mieć odpowiednią oporność wewnętrzną.W żadnym wypadku nie wolno mierzyć miernikiem z marketu.
Pasów nie regeneruje się.Wszystkie części przeszły ogromne przeciążenia.
Utylizacja : http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... _Di8aDKtEg
: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... W0fgASQxzw
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

Pasy, te po lewej stronie sprawdziłem, tak jak się dało tj. wiązka od spłonki do ściany grodziowej niby nie ruszana (jakieś tasiemki przyklejone z numeracją na dwóch przewodach a pyzatym nic nie zauważyłem, żadnej ingerencji "pomysłowych dobromirów"), spłonka z wpięta wtyczką, zajrzę na drugą stronę jeszcze. Jeśli ktoś oddał do regeneracji to i tak nic z mojego sprawdzania wzrokowego.
Zastanawia mnie ten pomiar, chyba da najbardziej wiarygodne dane.
A czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem sprawdzić opór przewodu od pasa do ? Właśnie do jakiego miejsca - sterownika pasów-poduszek ? Jeśli będą opory sztucznie założone to coś znajdę tym sposobem, czy się mylę ?

Zastanawia mnie jeszcze sprawa pirobezpiecznika, wystrzelił, ok. ktoś go odłączył, połączył przerwany obwód klemy na krótko, błąd zapewne wykasował i już ? Czy system nie sprawdza sprawności ww. bezpiecznika ?
Do skrzynki wchodzi sporo przewodów z boku, wszystkie podpięte a błędu brak.
Skrzynkę z bezpiecznikiem namierzam, koszt ok. 300 zł, ale zanim ją podepnę muszę odtworzyć co się zadzieje w chwili zadziałania systemu? Czy tylko błąd do wykasowania, założenie nowego lub pozostawienie starego i zwora na klemie zwykłym przewodem ?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: ktos92 »

Jeżeli pirobezpiecznik wystrzelił nawet jego wyjęcie i podpięcie przewodu na krótko powinno dawać błąd. Jeżeli masz założone oporniki to moim zdaniem pomiarem ciężko będzie coś wykazać. Opornik daje opór i oszukuje sterownik poprzez właśnie dania odpowiedniego oporu na kablu więc sterownik myśli, że wszystko jest ok. Jeżeli są gdzięs oporniki pomiar wyjdzie, że jest w normie. Na moje oko, musisz mieć kompletne schematy elektryczne samochodu co do poduszek i pasów, wiązek, sterowników gdzie co jest. Rozbebeszenie wszystkiego i sprawdzanie krok po kroku namacalnie wszytkiego żeby mieć pewność. Z tego co widać to tam może być rzeźba i to porządna. Niech mnie ktoś poprawi jak się myle.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Pioter
Posty: 50
Rejestracja: 8 wrz 2017, o 10:17

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: Pioter »

To, że jest "rzeźba" to wiem, ale pomału może choć trochę przywrócę do oryginału.
Jeśli ktoś zadał sobie trud i wydatek na nowe (używane) pasy to już w instalacje nic nie wlutował bo i po co, tak sobie to tłumaczę, włożył sprawne pasy błąd skasował i wsio.
Ale poznać czy dany pas jest sprawny oryg. nie po regeneracji lub innym magicznym procesie przywrócenia go do sprawności to już będzie ciężko, na oko jest cały, bez oznak ingerencji.
Przewody od spłonki pewnie nie biegną bezpośrednio do sterownika i bez schematu to robota na długie zimowe wieczory ale te odcinki od pkt. A do pkt B mogę sobie sprawdzić czy nie siedzą tam jakieś oporniki.
Na razie po kawałku posprawdzam cały przewód od bezpiecznika na klemie bo też przypuszczałem, że jeśli wtyczka od spłonki wypięta to błąd powinien się ujawnić na tablicy.
Kurcze gościa bym bardzo chciał poznać który mieszał przy aucie, choć by zdradził gdzie szukać :)
Na razie zapał mam, jak mnie zmęczy moje wymarzone auto to spróbuje sprzedać i uszczęśliwić nim kogoś innego.
Na razie dziękuję za zainteresowanie, jak coś odkryję to nie omieszkam napisać ;)
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Opisy bezpieczników.

Post autor: ktos92 »

Wrzuć nr VIN to może jakieś schematy uda Ci się podesłać co z czym i jak.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości