Pomoc w zakupie
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Pomoc w zakupie
Proszę o radę na który model się zdecydować. Otóż planuję zakup nowego Mercedesa klasy C w wersji sedan z automatyczną skrzynią biegów w salonie albo od brokera. Zastanawiam się nad wersją Avantgard C200 CGI lub C200 CDI. Chciałbym się dowiedzieć, którą wersję polecacie? Jak z trwałością silnika i osprzętu w dieslu? Nadmieniam, że roczny przebieg w moim przypadku to około 15kkm. Z tego 60% w mieście. Czy warto płacić więcej za diesla, czy lepiej kupić mniej problemową wersję benzynową?
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
to są 2różne rodzaje silników przecież :)
różnica w spalaniu z tego co słyszałem ogromna
z opinii ludzi wychodzi grubo ponad 10l/100 przy benzynie
natomiast diesel w mieście 8-9L/100 w trybie mieszanym 6-7L/100
mam 220cdi z przebieg 226tys km - silnik działa bezproblemowo
200cdi ma brat z przebiegiem 160tys km- także bez awarii
(200cdi oraz 220cdi to są te same silniki-aktualnie oba podkręcone na 200PS z hakiem i nic się nie dzieje a spalanie wzrosło zaledwie o litr)
różnica w spalaniu z tego co słyszałem ogromna
z opinii ludzi wychodzi grubo ponad 10l/100 przy benzynie
natomiast diesel w mieście 8-9L/100 w trybie mieszanym 6-7L/100
mam 220cdi z przebieg 226tys km - silnik działa bezproblemowo
200cdi ma brat z przebiegiem 160tys km- także bez awarii
(200cdi oraz 220cdi to są te same silniki-aktualnie oba podkręcone na 200PS z hakiem i nic się nie dzieje a spalanie wzrosło zaledwie o litr)
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
To ja napiszę o benzynie
C 200 CGI ma w domyśle spalić mniej niż wcześniejszy C 200 Kompressor, więc realne spalanie w cyklu o którym napisałeś powinno mieścić się w 9 litrach na 100 km, no chyba że gonisz króliczki po mieście
Silniki podobnie jak diesle raczej bezawaryjne i bezproblemowe. Musisz policzyć różnicę w cenie zakupu samochodu i przeliczyć spalanie, nie wiem czy przy przebiegach 15 kkm rocznie zakup/eksploatacja nie wyjdzie taniej przy benzynie, ale to jak napisałem zależy od ceny zakupu obu aut. Skoro ma być nowy to problem jakiejkolwiek awaryjności w zasadzie odpada, a przy wykorzystaniu opcji przedłużenia gwarancji - tankować, jeździć, cieszyć się, o niczym innym nie myśleć
C 200 CGI ma w domyśle spalić mniej niż wcześniejszy C 200 Kompressor, więc realne spalanie w cyklu o którym napisałeś powinno mieścić się w 9 litrach na 100 km, no chyba że gonisz króliczki po mieście
Silniki podobnie jak diesle raczej bezawaryjne i bezproblemowe. Musisz policzyć różnicę w cenie zakupu samochodu i przeliczyć spalanie, nie wiem czy przy przebiegach 15 kkm rocznie zakup/eksploatacja nie wyjdzie taniej przy benzynie, ale to jak napisałem zależy od ceny zakupu obu aut. Skoro ma być nowy to problem jakiejkolwiek awaryjności w zasadzie odpada, a przy wykorzystaniu opcji przedłużenia gwarancji - tankować, jeździć, cieszyć się, o niczym innym nie myśleć
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
Pytałem się o diesla, bo mam przykre doświadczenia z VW 2.0 TDI PD i boję się też o filtr DPF przy miejskich jazdach. Natomiast kuszącą propozycją jest silnik benzynowy 1.8 184 KM ( bo chyba 1.6 156 KM może być za słaby ) nawet eksploatowany na benzynie 98 super, bo chyba taka jest zalecana.
Czekam na dalsze sugestie.
Pytałem się o diesla, bo mam przykre doświadczenia z VW 2.0 TDI PD i boję się też o filtr DPF przy miejskich jazdach. Natomiast kuszącą propozycją jest silnik benzynowy 1.8 184 KM ( bo chyba 1.6 156 KM może być za słaby ) nawet eksploatowany na benzynie 98 super, bo chyba taka jest zalecana.
Czekam na dalsze sugestie.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
Jeśli na samochodach znasz się tak niż na ortografii to musisz mieć racjęgolas2 pisze:156km to muł.
A co do silników to na pewno diesel zrobi większy przebieg a w obecnych czasa benzynowe silniki są tak skąplikowane jak dieslowskie wtryski bezpośrednie turbiny itp.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Trwałość diesla i benzyny w dzisiejszych czasach jest porównywalna.
Ja chciałem diesla , ale z uwagi na krótkie dystans jaki muszę przejechać rano, odpadł.
Znajomy musiał wymienic filtr DPF - koszt ok 8 tys zł + regularnie musi robić przejażdżki , czyli do pracy ma 500 metrów a musi sobie zawinąc na dwupasmówkę na kilka
kilometrów ....
Wydaje mi się też ,że aktualnie koszty użytkowania diesla i benzyny ( łączne) są niemal zbliżone.
Jest wielki progres w benzynowych silnikach.
Ja chciałem diesla , ale z uwagi na krótkie dystans jaki muszę przejechać rano, odpadł.
Znajomy musiał wymienic filtr DPF - koszt ok 8 tys zł + regularnie musi robić przejażdżki , czyli do pracy ma 500 metrów a musi sobie zawinąc na dwupasmówkę na kilka
kilometrów ....
Wydaje mi się też ,że aktualnie koszty użytkowania diesla i benzyny ( łączne) są niemal zbliżone.
Jest wielki progres w benzynowych silnikach.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Ze względu na koszty przeglądów, napraw zdecydowanie PB.
Ja opierając się o koszta paliwa kupiłem 320CDI, dzisiaj kupiłbym 500E i miałbym jeszcze na nocne harce.
Ja opierając się o koszta paliwa kupiłem 320CDI, dzisiaj kupiłbym 500E i miałbym jeszcze na nocne harce.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Automat.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Były też 1.6 kompresor ( 156KM) mało tego jak jeżdziłem to nie byłem w stanie odróżnić tej różnicy., czy 1.6 czy 1.8.TomaszK pisze:To tak czy tak 1.8.
Również ten nowy 1.8 turbo chodzi właściwie tak samo , minimalnie jest cichszy.
I podobno wraca ten silnik 1.6 Turbo a zamiast 1.8 ma być w nowej C 2.0 Turbo 2014.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości