Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Siupeq
Posty: 4
Rejestracja: 6 lut 2020, o 15:53
Lokalizacja: Gliwice

Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Post autor: Siupeq »

Witam

Jestem nowy na forum tak więc witam wszystkich serdecznie. Nie mam jeszcze swojej gwiazdy nie mniej jednak stoję przed wyborem konkretnego egzemplarza, do rzeczy. Byłem w Białymstoku obejrzeć swój upatrzony model i stwierdziłem, że przy takim aucie podejmuje się sprawdzenia go w ASO i tak też zrobiłem. Auto trzepali ponad 2h i wszystko było by dobrze gdyby nie jedna z najbardziej niepokojących notatek o wycieku oleju w miejscu łączenia głowicy z blokiem silnika. Serwis powiedział, że trzeba było by się temu przyglądnąć żeby wiedzieć coś więcej (czyli czy to uszczelka lub coś więcej) Generalnie dopytałem się co by było gdyby trzeba było wymienić tylko uszczelkę czy planowanie głowicy jest obowiązkowe i czy wymiana łańcucha rozrządu również. Pan z ASO powiedział, że mają specjalistów (nie oni to robią) którzy sprawdzają głowicę i oceniają czy trzeba ją planować czy też nie. Jeśli chodzi o łańcuch nie ma takiej potrzeby aby wymieniać go na nowy. Przed oddaniem auta do ASO poprosiłem o wnikliwe przyglądniecie oraz sprawdzenie za pomocą komputera (wyczytałem to tu że jest taka możliwość) aby ocenili w jakim jest stanie rozrząd generalnie w tym łańcuch. Wymiana wg. faktur które przekazał mi sprzedający cały rozrząd był wymieniany przy około 130 tys z powodu nadmiernie rozciągniętego łańcucha. (naprawa na około 7600 zł) Byłem również w nieautoryzowanym serwisie, który specjalizuje się w naprawach misków i Pan stwierdził, że powinno się wymieniać cały rozrząd co 100 tys gdzie ja nie mając jakiejś przeogromnej wiedzy wyczytałem, że nie wymienia się go do puki nie ma jakichkolwiek objawów które by na taką operacje wskazywały... I teraz zgłupiałem i stoję na rozdrożu.. Walczyć o ubicie ceny i zrobić go dla siebie czy nie pchać się w to w ogóle.. Badanie aso kosztowało 610 zł więc już można powiedzieć, że zainwestowałem w ten samochód :P
Proszę pomóżcie mi rozwiać pewne wątpliwości..
W plikach skan z badania ASO Generalnie to lakier perfect, amortyzacja również.
Załączniki
IMG_2499.jpg
IMG_2498.jpg
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 555
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Post autor: jarecki69 »

Gdybys kolego podał jaki to model auta oraz z jakim silnikiem, to zapewne wiele by nam mówiło . A tak to trudno cokolwiek napisać bo nie wiadomo jakiego modelu ocena dotyczy. Zatem prośba, podaj rocznik auta oraz jaki tam siedzi motor .
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Siupeq
Posty: 4
Rejestracja: 6 lut 2020, o 15:53
Lokalizacja: Gliwice

Re: Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Post autor: Siupeq »

Przepraszam, mój błąd, uciąłem zdjęcie z danymi..
C klasa w204, 2011r. benzyna, C250, 204km
kiko79
Posty: 29
Rejestracja: 14 lut 2018, o 20:17

Re: Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Post autor: kiko79 »

W moim przypadku: przebieg 116 tyś. km, oryginalny. Olej zmieniany co 12-13 tyś. km zgodnie z normami lepkości. Pierwsze sporadyczne terkotanie łańcucha pojawiło się we wrześniu 2019, potem coraz częściej. W listopadzie w SD odczytano błąd nastawnika, ale kontrolki CheckEngine nie było. W ostatnich dniach sporadyczne stuknięcie na biegu jałowym (jakby ktoś do pudełka wrzucił klocek i od czasu do czasu potrząsał). W efekcie komplet rozrządu (łańcuh, napinacz, koła) do wymiany. Na kołach luz. Wg serwisu w SD normy kąta jeszcze w normie, ale po zdjęciu pokrywy widać zużycie. Wymiana tylko łańcucha i napinacza bez sensu. I tyeraz rodzi się pytanie. Czy przy wymianie rozrządu muszę wlać nowy olej? Ostania wymiana była 3 miesiące temu, przejechałem na tym oleju jakieś 4 tyś. km.
W204 c180 cgi 2012
Robertzc1
Posty: 412
Rejestracja: 4 cze 2015, o 21:06
Lokalizacja: PL

Re: Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?

Post autor: Robertzc1 »

Jeżeli masz zamiar wymieniać koła to raczej będziesz musiał zrobić wymianę oleju gdyż to zdemontowania kół musisz zdemontować przednia część obudowy rozrządu a na niej siedzi termostat a wiec trzeba będzie spuścić płyn z chłodnicy jeżeli łańcuch zakuty to trzeba zejść jeszcze niżej potem wyczyścić łączenia pod nowy silikon itd ogólnie mówiąc jest wysoce prawdopodobne że jakiegoś syfu może dostać się do oleju.
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości