Uszkodzony silnik i rozrząd
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Przesylam wyciag z Xentry (wybralem strone na ktorej sa zaznaczone najwazniejsze bledy) i kosztorys przedstawiony przez aso od razu mowie ze xentry jest w jezyku niemieckim a kosztorys z kolei w holenderskim mam nadzieje ze dla Was (ludzi wtajemniczonych) kody bledow i kody czesci do wymiany beda wystaraczajace
S204 C200 Kompressor Estate
WDD2042411F141722
WDD2042411F141722
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Kurde no jak znają motor M271, a w końcu to aso, to dlaczego jak auto nie chciało odpalić próbowali 2-3 razy!! Tyle ci powiedzieli, a ile razy próbowali to nie wiadomo. Ręce opadają. Pewnie dzięki nim doszło do kolizji (oby nie). Nie zdiagnozują dopóki nie zrzuca głowicy albo pokrywa zaworów i sonda do cylindra żeby tłok obejrzeć. W aso 2,5tys euro to masz opcje optymistyczna. Opcja pesymistyczna to robienie dodatkowo głowicy (w aso nie zregenerują ale to ogarniesz we własny zakresie, ale tu i tak dołączyłbym przy robociznie aso 1k euro). Opcja tragedia, dostał tłok (oby nie). Wtedy najlepiej szukać słupka i wrzucić nowy rozrząd a obecny motor na wagę.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Jeden z wałków jest przestawiony dość mocno. Według kosztorysu to chcą wymienić cały rozrząd w tym. dwa nowe nastawnik, koszt jednego 438EUR i to jest chyba największy ból w tym wszystkim. Wyciąg z Xentry przedstawia wartości live z pracującego silnika w tym ustawienie wałków rozrządu. Masz pare możliwości. Jeżeli stwierdzieli, że góra nie jest uszkodzona jak i tłoki to możesz spokojnie robić rozrząd wymieniając cały komplet wraz z kołami. Tak jak mówiłem u ogarniętego mechanika lub w ASO.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Jak duze prawdopodobienstwo jest ze dostal tlok? Czy to wszystko zalezy od danego silnika w danym samochodzie ? Najlepsze lub najgorsze jest to ze w momencie kiedy auto calkiem przestalo odpalac serwisant udowadnial mi ze nie chce to odpalic i krecil silnikiem caly czas zeby mi to udowodnic przez telefon bo tylko moja zona byla na miejscu ja niestety musialem pracowac. Jezeli faktycznie dojdzie do opcji pesymistycznej to nie wiem na ile ich moge oskarzyc o dodatkowe koszty gorsza sprawa chyba z udowodnieniem tego ...
S204 C200 Kompressor Estate
WDD2042411F141722
WDD2042411F141722
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Ciekawy jestem na ile madre jest aso w holandii bo wszystkie komentarze jakie czytalem tutaj tyczyly sie raczej polski prawda? Z tym ze obawiam sie ze wszystkie procedury i czynnosci tycza sie calej europy .
S204 C200 Kompressor Estate
WDD2042411F141722
WDD2042411F141722
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Jeżeli podłączyli samovhód pod komputer i wiedzieli że łańcuch jest wyciągnięty moim zdaniem nie powinni go próbować odpalać pod żadnym pozorem.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
No nic. Pozostaje mi czekac do przyszlego tygodnia i czekac na obrot spraw. Poinformuje was jak tylko dowiem sie na czym stoje. Dzieki za kazda uzyskana odpowiedz
S204 C200 Kompressor Estate
WDD2042411F141722
WDD2042411F141722
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Dokładnie. To jak odpalanie zapalnika. Każdy rozruch może powodować kolejne przeskoczenie łańcucha. Generalnie jeżeli jeszcze motor chodzi to raczej kolizji nie było. Wiesz ja bym tego w aso nie robił, ale to już moje zdanie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Jeżeli to prawda i faktycznie tak było, to ... bez komentarza...
W204 C200 Kompressor Avantgarde/automat 2009
WDD2042411F372628
WDD2042411F372628
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Jeżeli faktycznie próbowali wystartować silnik wiedzac, że łańcuch jest rozciagnięty to naskocz na nich i niech się poczuja do odpowiedzialności. Lub uderzaj prosto do centrali Mercedes-Benz. Na zachodzie troche inaczej podchodza do takich rzeczy i ewentualne błędy po stronie serwisu powinny być dość szybko naprawione po jakiejś ugodzie.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
witam : kolego czytam i widze ze ogarniasz te tematy = jaki olej zalecasz do 1.8 kompresora 156 KM ? wchodzi tam 5.5 l ?korzen pisze: ↑26 mar 2018, o 21:46 No i kluczowy jest olej. W ASO infiniti np potrafli np do Q50 2.0T (to silnik mercedesa M274) zalac 5w30 low SAPS. Co lepsza jak klient wrocil i zwrocil im uwage, to oni nawet nei wiedzieli co to znaczy. Po krotce zalali olej ze specyfikacja 223.51 czyli do diesla! Niskopopiolowy! Te oleje maja gorsze wlasciwosci smarne i inne parametry. Nie nadaja sie do tego silnika. Ale oni leja to co jest pod reka do tego kasujac za to krocie. Abstrakcja. Nawet w nowym motorze czy autoswiecie nawet jest temat poruszany i pokazane sa kola rozrzadu w N47 po interwalach serwisowych 30tys km w aso. Zeby byly, ale juz ni ma panie
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Witam.po rozjechaniu się rozrządu i opiłkach w filtrze nie zawsze dostaje wał i panewki.te opiłki to z zębów kól więc do roboty rozrząd .Możliwe że zawory też nie dostały.jestem tu nowy i od kilku dni też mam problemy z w204 i mało odpowiedzi dostaje może mnie jeszcze nie polubili hehe.Jestem mechanikiem od 30 lat ciągle w branży i sam nieraz potrzebuje pomocy dlatego się tu zalogowałem.Rownież pomogę w kwestii silników bo robie tego najwięcej..pozdrawiamkorzen pisze: ↑22 mar 2018, o 10:28 Temat znany i wielokrotnie poruszany. Nawet jak ASO bedzie partycypowalo w kosztach, to i tak sie to kompletnie nie kalkuluje. Tyle juz bylo o tym razy napisane. ASO to nieporozumienie i teraz juz niestety masz nauczke, zeby auto serwisowac w pozadnym warsztacie.
Jak polecial rozrzad, masz do roboty glowice, jak tlok dostal to juz tez dol. Opilki w filtrze? Zatarta panewka zapewne. Jestem w szoku, bo nie wiem co za dziadowski olej (znajac ASO tanie siki plus wymiana co 25tys km ) tam zalewali.
Od razu Ci mowie, ze najtaniej i najszybciej zabrac z tamtad samochod do kogos ogarnietego. Wymiana slupka i wymiana rozrzadu przy okazji w nowym motorze z kolami od Spawel. Silnik masz 2-3tys, rozrzad z kolami 2tys. Robota 1500-2000zl. I masz auto pewne, zapominasz o temacie, nie szarpiesz sie z ASO z ktorym i tak nic nie ugrasz. Takie moje zdanie.
Powodzenia i nie lam sie. Czlowiek sie uczy na bledach. Tez przez to przechodzilem (tylko w infiniti wiec wyszlo 2 razy drozej, no i dzieki bogu nie mialem nic wspolnego z ASO), wiec wiem co czujesz. NAjgorsze jest to, ze mechanicy w ASO sa najbardziej niekompetentnymi jakich poznalem
Re: Uszkodzony silnik i rozrząd
Witam.
Koła to wiadomo od kogo a reszta części?
Jakiej marki kupić łańcuszek i ślizgi i uszczelki.
Proszę o podpowiedzi.
Koła to wiadomo od kogo a reszta części?
Jakiej marki kupić łańcuszek i ślizgi i uszczelki.
Proszę o podpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości