biki pisze: ↑3 paź 2021, o 19:20
To jest dramat serwis Mercedesa w Zielonej Górze powiedział mi , że mój samochód powinien mieć wymienioną poduszkę , jest zakwalifikowany do akcji serwisowej sam to sprawdziłem, ale oni tego nie zrobią bo auto zakupione w Niemczech i najlepiej to zrobić u nich. To jak kupisz auto w USA to musisz tam do Stanów lecieć na akcje serwisową


.
Mam FL z USA i przerabiałem sytuację. Zgłoszenie o wymianę poszło w połowie października 2020. Jest tak jak piszecie, nikt nie chce się podjąć, najpierw odpowiadają, że auto z USA, więc tam powinni wymienić. Jak ich wyśmiałem i powiedziałem, że są niepoważni, to odsyłają do centrali, support z centrali wymiguje się i każe umawiać się bezpośrednio u jakiegokolwiek dealera. Dealer oczywiście potrzebuje potwierdzenie z centrali, bo oni na własną rękę nie wymienią i nie mają nawet części. Dealer w Wawie około 2-3 miesiące czekał na zatwierdzenie kosztu wymiany przez centralę i sprowadzenie poduszki do Polski - oczywiście cały czas cisnąłem i dealera i centralę jednocześnie. Finalnie zgoda przyszła w połowie lutego 2021 i to nie na zgłoszenie, tylko na jedną z reklamacji, którą napisałem na temat zgłoszenia.
Podsumowując, chamstwo straszne po stronie Mercedesa i trzeba niestety być tym "nachalnym natrętem", co to regularnie pisze, wydzwania, truje dupę i marudzi, żeby cokolwiek z nimi osiągnąć. Najlepsze jest to, że o między innymi tą usterkę poduszki, Takata zbankrutowała, bo poduszki wybuchały i zabijały ludzi. Ale koncerny martwią się tym tylko w USA, bo tam za pozwy można zbankrutować, a w EU, a w szczególności w PL, to w najgorszym wypadku zapłacą parę milionów €.
W razie, gdyby ktoś potrzebował jakiegoś info/rady na temat przeprawy z nimi, pisać śmiało.
Wszystkim, którzy wymianę mają jeszcze przed sobą (w szczególności w autach sprowadzanych), życzę sporo cierpliwości i nieustępliwości!
W203 C180 2.0 2001r. - było
W204 C300 4Matic 3.0 M272 2012 WDDGF8BB3CR234777 - jest