Oryginalny olej MB norma 229.51

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: ktos92 »

korzen mógłbyś podesłać liste z olejami w jakich są grupach?

korzen - ten olej jest w pełni syntetyczny :-P - a XTL Technology to coś podobnego do Super Syn z Mobil1 ;-P
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: korzen »

Nie jest w pelni syntetyczny... To grupa trzecia.

http://www.repuestosmercedes-benz.com/P ... W-40_e.pdf
http://www.fuchsbenelux.com/products/ti ... w-40-xtl-0

Jest to podane w MSDS (MATERIAL SAFETY DATA SHEET). Do rozszyfrowania tego potrzebna jest stronka z kodami jakimi posluguje sie dany producent. Bede ja mial, to Ci udostepnie (moze dzis jeszcze). W kazdym razie ten olej nie jest syntetyczny. Jest na syntetycznej bazie. Jest to olej grupy III. Zreszta nawet producent na karcie specyfikacji nie podaje, ze jest to olej syntetyczny.

Dla porownania, na gorze masz link do specyfikacji/testow/karty tego Fuchs. Ponizej zobacz jak wyglada taka karta oleju, na ktorym ja jezdze. Nie maja nic do ukrycia, bo to naprawde syntetyczny produkt najwyzszej jakosci. Ale kosztuje swoje.
http://www.penriteoil.com.au/assets/msd ... 201016.pdf

Tutaj jeszcze troche o grupach:
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... oil-groups

P.S. Ktos92 przerzuc to prosze do watku o olejach.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: ktos92 »

korzen ale spójrz na załączony PDF obydwu oleji Tego którego używasz i Fuchs. Różnice między nimi nie są jakieś naprawde duże :-D I oba oleje są z górnej półki takie jest moje zdanie. Różnice w zastosowaniu obu oleji pewnie byśmy zauważyli podczas jazdy an torze itp. Fakt faktem olej Penrite ma ciut lepsze właściwości ale nie dramatyzowałbym nad właściwościami oleji Fuchs bo te również są z górnej półki. Czy zalejesz to czy to :-D końcowy użytkownik będzie zadowolony.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: korzen »

Ja nie mowię, ze są złe. Ja mowię, ze to nie w pełni syntetyczny olej. Ważne są nie tylko parametry, ale jak długo olej je utrzymuje pod obciążeniem, jak bardzo jest higroskopijny itd. No i moim zdaniem dla M271 jego pompowalnosc. Im szybciej napinacz napnie łańcuch, tym pózniej poleca koła. A różnice kilku % w tej klasie oleju to już sporo :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: ktos92 »

Patrząc na właściwości aż paru procent różnicy to nie będzie ale rzeczywiście jest na plus dla Twojego oleju ;-) Co by nie było oleje z górnej półki i się nadają :-D

Pozamaitam tutaj wieczorem może, stworze jeden wątek co do oleji, powrzucam zgromadzone info razem z listą BEVO, o typach oleji i ich grupach itp. Przy częstych wyminach co by nie było zalane z BEVO będzie ok. Są oleje droższe, tańsze ale zalewając górną półke typu Mobil1, Fuchs, Valvoline, Pinerite jesteśmy bezpieczni.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: korzen »

Mobil1 to nie wyzsza polka :-) Wyzsza polka to oleje na PAO i Estrach.
Ale klasy Mobil1 jak najbardziej nadaja sie do naszych silnikow i smialo mozna je stosowac. To dobre oleje, na tle reszty badziewia z marketowej polki. Ja bym tez obstawal przy lepkosci innej niz 5w30 jak ktos lubi przycisnac w lecie. Ale to juz kontynuujmy w watku o olejach. Jest takowy, wiec prosze ktos92 posprzataj bajzel cos my narobili :-)
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Pasjonat
Posty: 235
Rejestracja: 8 lip 2016, o 21:41

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: Pasjonat »

Ile MB ma takiej klasy olej zalany? 5 % populacji świata, albo mniej. Idzie kowalski do sklepu po olej i co mu dają? To co mają byle normę spełniało. Żeby nie taka doba internetu to człowiek by nawet nie wiedział jakie marki olejów są.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: korzen »

Nie no ja znam sporo osob uzywajace takich olei. Ale w wiekszosci, to ludzie pasjonaci z mocniejszymi autami (zalej do AMG olej z polki w markecie hehe, zobaczymy ile pojezdzi), autami po tuningu, albo Ci co im przekrecilo panewke :-D Ja tam wole z autopsji zapobiegac niz leczyc.
A olej kosztuje pewnie tyle co ten z ASO, dlatego pisze ze za ta cene mozna miec cos naprawde dobrego, stosowanego w sporcie i spac spokojnie nawet jak sie zrobi pare tys km wiecej do serwisu. Do tego kultura pracy silnika jest lepsza. Tak i to nie placebo, czy sciema. W kompresorze zmienilem i w skrzyni i tez jest roznica. Dlaczego w silniku mialoby byc inaczej?
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Oryginalny olej MB norma 229.51

Post autor: esener303 »

widzę że wątek się rozwinął :lol:

ostatecznie kupiłem MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 bo taki mialem od początku lany do tego mam Liquid moly Engine Flush do płukanki oraz Liquid moly Ceratec po zalaniu nowego.

No nic dopiero stukło mi 10 K km od ostatniej wymiany poczekam maksymalnie do 15 K km i wymienię sobie sam. Do tej pory miałem interwały z olejem silnikowym 20-25 K km teraz chce skrócić do maksymalnie do 15 K km.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości