Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: ktos92 »

Błędy pojawią się w sterowniku skrzyni biegów. Będą jako zapisane i mogą być też jako aktywne. Zazwyczaj skrzynia nie wejdzie w żaden tryb awaryjny no chyba, że poleci konwerter to wtedy już tak, chociaż też nie zawsze.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Mercedesik87
Posty: 50
Rejestracja: 28 lut 2018, o 10:30

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: Mercedesik87 »

450 euro? To za drogo stanowczo
romix195
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2015, o 20:05
Lokalizacja: Mogielnica

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: romix195 »

Chciałbym dołączyć się do tematu, ponieważ mam problem w cieknącym olejem z pod uszczelki automatycznej skrzyni biegów. W zeszłym roku w czerwcu zrobiłem dynamiczną wymianę oleju w skrzyni. Kilka dni temu podczas wymiany oleju w silniku zauważyłem, że mokra jest miska pod skrzynią i tworzy się kropla ( prawdopodobnie źle dokręcona miska). Nie wiem od jakiego czasu to trwa a tym samym nie wiem ile oleju wyciekło. Myślałem aby w tej sytuacji wymienić uszczelkę i olej. Jak to zrobić żeby było dobrze. Pomóżcie .
W204 200cdi avantgarde 2011r
WDD2040011A675740
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: LubMich »

Hm.. pewnie normalna wymiana.. olej filtr.. Nowe śruby do dokrecenia...

Ja dziś wymieniłem olej.. W silniku... Ale popatrzylem sobie na skrzynię i jest spokojnie zaślepka i dostęp do spustu konwerter momentu.. nawet z zabudowaną pompa start stop.. zrobiłem fotkę.. jak będzie potrzeba do gdzieś wystawie..
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
romix195
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2015, o 20:05
Lokalizacja: Mogielnica

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: romix195 »

Ponieważ po wymianie oleju w skrzyni zrobiłem 10000 km , myslałem wymienic tylko uszczelkę i uzupełnić olej. Czy tak będzie dobrze?
W204 200cdi avantgarde 2011r
WDD2040011A675740
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: LubMich »

Z tego co słyszałem na pewno śruby nowe.. one są jednorazowe.. więc odkreconych ni zakładasz ponownie..
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
romix195
Posty: 33
Rejestracja: 22 gru 2015, o 20:05
Lokalizacja: Mogielnica

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: romix195 »

A jak sprawdzic poziom oleju, bo to co sie wyleje , to nie będzie wszystko, ponieważ był wyciek?
W204 200cdi avantgarde 2011r
WDD2040011A675740
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: LubMich »

Jest taka plastikowa rurka.. jak jest za dużo oleju to się nią przelewa wylotem..

Jak ktoś umie zrobić wymianę oleju to odmierzy też i olej..
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
Awatar użytkownika
slater7
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:18
Lokalizacja: Czeladź/Dunstable UK

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: slater7 »

ktos92 pisze: 16 lut 2018, o 13:52 Koniec końcow, stanęło na wymianie oleju w serwisie :-D Miałem gwarancje i mały problem. Na skrzyni od czasu doc zasu wylatywał mi błąd 2703, konwerter jest cały wg ASO. Mam na to biuletyn serwisowy więc dzisiaj wieczorem wrzuce. Przy okazji tego zabiegu został wymieniony cały olej w skrzyni + olej w konwerterze. Skończyła się odczuwalna zmiana biegów z 3/4 i 4/3. Wszystko działa gładko teraz. Postaram się wrzucić dokumentu z WIS odnośnie wymiany oleju w skrzyni 7G Tronic Plus ale ejst ich troche w zależności od tego czy mamy 4 matic czy nie :-D Rozmawiałem też z serwusantem odnośnie tej usterki w tej skrzyni i stwierdził, że jest to wada produkcyjna. Po za gwarancją neistety musimy toz robić na własny koszt a zrobienie tego troche kosztuje, trzeba wyjąć skrzynie. Druga sprawa to interwał serwisowy 7G Tronic Plus - mechanik w ASO dał mi jasno do zrozumienia, że interwał 120 000km dla tej skrzyni jest troche przy duży i osobiście powiedział, że serwis robiłby co 60 000km. Sam ma W204 po lifcie.

Jeszcze na koniec dodam, że jazda z tym błędem może doprowadzić do uszkodzenia wandlera/sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera i wtedy robi się naprawde wesoło :-D
Witam,
Po podpisie widze ze masz auto z 2011r, jak miales wykupiona gwarancje u dealera? kupiles jako "approved used" ? z biuletynu jesli dobrze rozumiem rozebrali i wypolerowali a konwerter został ? I tak przy okazji jesli dobrze rozumiem to podczas standardowej wymiany oleju dealer wymieni tylko ze skrzyni a konwerter pominie?
Z gory dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
C180 CGI 2013
VIN WDD2042312G278748

GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :-P
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: ktos92 »

Tak samochód mam na gwarancji która była wykupiona przez porpzedniego właściciela ;-) i samochód tak został mi sprzedany w ASO. Olej w skrzyni możesz wymienić sam lub z konwerterem, ja sobie zażyczyłem wymiane kompletna razem z konwerterem ;-) Jeżeli skrzynia chodiz normalnie, nic się z nia nie dzieje, nie ma ślizgania itp. itp. bo problem można zignorować.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
slater7
Posty: 3
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:18
Lokalizacja: Czeladź/Dunstable UK

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: slater7 »

Dzieki za opdowiedz, skrzyni zachowuje sie jak najbardziej OK aczkolwiek jezdze dopiero 2tyg...czyli moge sobie u dealera zazyczyc pelnej wymiany - myslisz ze sie zgodzi ? - wolalbym tak dla spokojnosci zrobic pelna wymiane, auto ma zweryfikowany przebieg 24tys mil czyli 38tys km tylko ale wg ksiazki wymiana po 77500mil lub 5 lat,ze pierwsza rejestracja auta byla luty 2014 chce to zrobic na poczatku przyszlego roku.
Pozdrawiam
C180 CGI 2013
VIN WDD2042312G278748

GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :-P
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: ktos92 »

Powiedz, że chcesz wymienić olej razem z konwerterem - mnie to ksoztowało chyba 340EUR o ile się nie myle, poszło chyba 9L litrów oleju.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: Acari »

ktos92 pisze: 26 sty 2018, o 09:37 Według mojego ASO interwał wymiany to 120 000KM. Jeszcze nie przeglądałem WIS dokładnie co do tego ale obiło mi się o uszy, że pierwszą wymiane robili po 50 000KM - nie wiem czemu takby mieli robić, skoro interwał jest ustawiony na 120 000KM. Co do wymiany oleju w 7G Tronic Plus to z tego co wiem, każda skrzynia ma śrube spustową na konwerterze więc wymiana dynamiczna w czasei normalnego użytkowania nie ma żadnego sensu :-D Do wymiany jest chyba potrzebne 9L oleju - oryginał z ASO lub np Fuchs ATF 7134 FE - olej który w 99% jest zalewany do butelek w MB - znajduje też się na liście w bevo więc śmiało możecie go lać. Co do filtrów, uszczelek itp. to jednak zalecałbym kupić wszystko w ASO, cena kompletu nie powala z nóg i wynosi coś około 200zł ze wszystkim co będzie potrzebne do wymiany. W WIS dokopałem się też, że trzeba wymienić śruby mocujące miski + plastikowy "króciec" do przelewu w misce.

Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD. Jest to bardzo ważne gdyż olej musi mieć odpowiednią temperature, żeby dokładnie zrobić "poziom" oleju w misce. Niedługo będę robił taką wymiane u siebie. Planuje zrobić filmik przedstawijący całą procedure wymiany, krok po kroku. Jeszcze jedno, do zalania nowego oleju potrzebujemy pompki ciśnieniowej. Olej pompujemy do skrzyni od dołu poprzez śube od spustu w misce. Dobrze by było gdyby pompka była wyposażona w odpowiedni zaworej który zamknie powrót olej ze spustu.
Witaj Ktoś 92 :)

Zrobiłeś może ten tutorial z wymianą oleju w 7g tronic plus? Chcę prócz wymiany, zdjąć mechatronikę i wyczyścić hydro zawory.
Daj proszę znać, jeśli byłbyś w stanie to ze mną skonsultować. W ogóle myślałem, by nakręcić filmik z całej wymiany...

Pozdrawiam,
Acari :)
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
GGabriel
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 10:00
Lokalizacja: SWD

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: GGabriel »

Acari pisze:
ktos92 pisze: 26 sty 2018, o 09:37 Według mojego ASO interwał wymiany to 120 000KM. Jeszcze nie przeglądałem WIS dokładnie co do tego ale obiło mi się o uszy, że pierwszą wymiane robili po 50 000KM - nie wiem czemu takby mieli robić, skoro interwał jest ustawiony na 120 000KM. Co do wymiany oleju w 7G Tronic Plus to z tego co wiem, każda skrzynia ma śrube spustową na konwerterze więc wymiana dynamiczna w czasei normalnego użytkowania nie ma żadnego sensu :-D Do wymiany jest chyba potrzebne 9L oleju - oryginał z ASO lub np Fuchs ATF 7134 FE - olej który w 99% jest zalewany do butelek w MB - znajduje też się na liście w bevo więc śmiało możecie go lać. Co do filtrów, uszczelek itp. to jednak zalecałbym kupić wszystko w ASO, cena kompletu nie powala z nóg i wynosi coś około 200zł ze wszystkim co będzie potrzebne do wymiany. W WIS dokopałem się też, że trzeba wymienić śruby mocujące miski + plastikowy "króciec" do przelewu w misce.

Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD. Jest to bardzo ważne gdyż olej musi mieć odpowiednią temperature, żeby dokładnie zrobić "poziom" oleju w misce. Niedługo będę robił taką wymiane u siebie. Planuje zrobić filmik przedstawijący całą procedure wymiany, krok po kroku. Jeszcze jedno, do zalania nowego oleju potrzebujemy pompki ciśnieniowej. Olej pompujemy do skrzyni od dołu poprzez śube od spustu w misce. Dobrze by było gdyby pompka była wyposażona w odpowiedni zaworej który zamknie powrót olej ze spustu.
Witaj Ktoś 92 :)

Zrobiłeś może ten tutorial z wymianą oleju w 7g tronic plus? Chcę prócz wymiany, zdjąć mechatronikę i wyczyścić hydro zawory.
Daj proszę znać, jeśli byłbyś w stanie to ze mną skonsultować. W ogóle myślałem, by nakręcić filmik z całej wymiany...

Pozdrawiam,
Acari :)
Chętnie bym zobaczył.
Mnie akcja czeka za jakies 1,5 roq.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
Acari
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2016, o 19:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana oleju w 7G Tronic Plus

Post autor: Acari »

GGabriel pisze: 27 paź 2018, o 11:28
Acari pisze:
ktos92 pisze: 26 sty 2018, o 09:37 Według mojego ASO interwał wymiany to 120 000KM. Jeszcze nie przeglądałem WIS dokładnie co do tego ale obiło mi się o uszy, że pierwszą wymiane robili po 50 000KM - nie wiem czemu takby mieli robić, skoro interwał jest ustawiony na 120 000KM. Co do wymiany oleju w 7G Tronic Plus to z tego co wiem, każda skrzynia ma śrube spustową na konwerterze więc wymiana dynamiczna w czasei normalnego użytkowania nie ma żadnego sensu :-D Do wymiany jest chyba potrzebne 9L oleju - oryginał z ASO lub np Fuchs ATF 7134 FE - olej który w 99% jest zalewany do butelek w MB - znajduje też się na liście w bevo więc śmiało możecie go lać. Co do filtrów, uszczelek itp. to jednak zalecałbym kupić wszystko w ASO, cena kompletu nie powala z nóg i wynosi coś około 200zł ze wszystkim co będzie potrzebne do wymiany. W WIS dokopałem się też, że trzeba wymienić śruby mocujące miski + plastikowy "króciec" do przelewu w misce.

Do wymiany oleju potrzebny jest komputer diagnostyczny który dokładnie zczyta informacje ze sterownika skrzyni co do temperatury oleju - tutaj zalecam używać SD. Jest to bardzo ważne gdyż olej musi mieć odpowiednią temperature, żeby dokładnie zrobić "poziom" oleju w misce. Niedługo będę robił taką wymiane u siebie. Planuje zrobić filmik przedstawijący całą procedure wymiany, krok po kroku. Jeszcze jedno, do zalania nowego oleju potrzebujemy pompki ciśnieniowej. Olej pompujemy do skrzyni od dołu poprzez śube od spustu w misce. Dobrze by było gdyby pompka była wyposażona w odpowiedni zaworej który zamknie powrót olej ze spustu.
Witaj Ktoś 92 :)

Zrobiłeś może ten tutorial z wymianą oleju w 7g tronic plus? Chcę prócz wymiany, zdjąć mechatronikę i wyczyścić hydro zawory.
Daj proszę znać, jeśli byłbyś w stanie to ze mną skonsultować. W ogóle myślałem, by nakręcić filmik z całej wymiany...

Pozdrawiam,
Acari :)
Chętnie bym zobaczył.
Mnie akcja czeka za jakies 1,5 roq.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Czekam na kontakt od ktoś92, kupuję potrzebne rzeczy i w przeciągu 10dni przystępuję do naprawy.

Jako ciekawostkę napiszę Wam, że:
1) ASO nr 1 we Wrocławiu twierdzi po moim VINie, że mój blatt olejowy, to 236.15 i że olej to ATE i ma kolor żótawy, natomiast
2) ASO nr 2 we Wrocławiu informuje, że moj blatt to 236.14 i olej jest niebieski...

Żaden z gości na dzień dobry nie wie czy jest korek spustowy w wandlerze i ile wchodzi oleju do skrzyni podczas wymiany.

Po prostu jak rozmawiam z jakimkolwiek z ASO, to wy****dala mi skalę w moim detektorze żenady !!!

Pozdrawiam.
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości