M271 przymulony, stracił moc w trasie
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
M271 przymulony, stracił moc w trasie
W204, z silnikiem M271 ( C200 kompressor) w trakcie jazdy stracił moc. Co najważniejsze pod komputerem w autoryzowanej stacji MB brak błędów silnika. Po przejechaniu się mechaników stwierdzili że to auto w ogóle nie jedzie. Wcześniej sporadycznie pojawiał mi się błąd P0491 oraz P3282. Silnik do momentu wystąpienia usterki pracował wyśmienicie (gaz i benzyna). Zanim zostawię auto w serwisie minie kilka dni. Macie jakieś pomysły co można sprawdzić w warunkach domowych?
Przepływomierz był wymieniany wcześniej i jest sprawny.
Świece itp. wszystko sprawne. Rozrząd robił pardi. Odma wymieniona. Silnik chodzi równo nie szarpie tylko nie przyśpiesza. Odczucie podobne do jazdy 1.9 tdi z brakiem sterowania gruchą turbiny.
Przepływomierz był wymieniany wcześniej i jest sprawny.
Świece itp. wszystko sprawne. Rozrząd robił pardi. Odma wymieniona. Silnik chodzi równo nie szarpie tylko nie przyśpiesza. Odczucie podobne do jazdy 1.9 tdi z brakiem sterowania gruchą turbiny.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
PROBLEM ROZWIĄZANY!
Sprawdziłem układ intercoolera i wszystkie gumowe węże - sprawne.
Zjąłem podstawę filtra powietrza i sprawdziłem odmę pomimo że była wymieniana 3 lata temu - wszytsko sprawne.
Powymieniałem gumowe wężę podciśnieniowe, wszytskie jakie wydawały się podejżane - BINGO. wymiana wężyków "odmuliła auto", moc wróciła. Zostawiam te informacje dla potomnych bo SD nie dało rady zdiagnozować.
Sprawdziłem układ intercoolera i wszystkie gumowe węże - sprawne.
Zjąłem podstawę filtra powietrza i sprawdziłem odmę pomimo że była wymieniana 3 lata temu - wszytsko sprawne.
Powymieniałem gumowe wężę podciśnieniowe, wszytskie jakie wydawały się podejżane - BINGO. wymiana wężyków "odmuliła auto", moc wróciła. Zostawiam te informacje dla potomnych bo SD nie dało rady zdiagnozować.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
I problem powrócił. Podpięcie pod SD i następujące kody błędów.
0172 Mieszanka (1. rząd cylindrów)jest zbyt bogata
0420 Skuteczność działania katalizatora (1. rząd cylindrów) jest niewystarczająca
3539 wartość ciśnienia doładowania różni się od zadanej
2188 Mieszanka na biegu jałowym (1. rząd cylindrów) zbyt bogata
Ma ktoś jakieś pomysły czego szukać?
0172 Mieszanka (1. rząd cylindrów)jest zbyt bogata
0420 Skuteczność działania katalizatora (1. rząd cylindrów) jest niewystarczająca
3539 wartość ciśnienia doładowania różni się od zadanej
2188 Mieszanka na biegu jałowym (1. rząd cylindrów) zbyt bogata
Ma ktoś jakieś pomysły czego szukać?
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Znalazłem uszkodzony element. Gumowy łącznik przy przepustnicy. numer części A 271 094 14 82. Jutro zamówię i dam znać czy to jego wina.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Tak wygląda uszkodzenie elementu.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Potwierdzam swoją diagnozę. Wymiana gumy przywróciła moc w aucie :) Pozdrawiam sam siebie i tych co będą to czytać za lat kilka.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Jeden problem się zakończył a drugi się rozpoczął. Po mojej wymianie gumy i jazdach próbnych było wszystko w porządku, odzyskał moc, przyśpieszenie ale na wolnych obrotach zaczął falować, nierówno pracować jakby nie palił na jeden cylinder. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach. Dzisiaj sprawdziłem świece, wszystkie ładne, kolor taki sam, żadnych oznak zużycia. NGK platinum. (oczywiście wymienię profilaktycznie bo już mają 31k km na gazie) ale nie wydaje mi się żeby to były świece. Rozkładam już ręce... pozostaje jeszcze sprawdzić cewki. Generalnie brak mi pomysłów już i jak to nie pomoże to autko wędruje do mechanika.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Mam diesla, ale w starszych samochodach były jeszcze przewody wysokiego napięcia, kopułka, palec rozdzielacza, kondensator. Najlepiej pożycz od kogoś i podmień na próbę...
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Minęły kolejne dni i wykonałem dodatkowe sprawdzenia.
1. Świece wymienione profilaktycznie (już podchodziły po przebiegu) - brak poprawy
2. Podmieniałem cewkę, każdą po kolei - brak poprawy
3. Wykręciłem przepustnicę, przemyłem - brak poprawy
4. Dokładnie obejrzałem cały dolot, psikałem zmywaczem do hamulców po połączeniach. - Brak wzrostu obrotów.
5. Znalazłem w dolocie małe ilości oleju. - nowość
6. Przemyłem przepływomierz - brak poprawy
Co ciekawe to przy włączonej klimie obroty jałowe są wyższe i silnik chodzi idealnie. Dopiero bez klimy zaczyna jakby "wypadać zapłon". Cały czas mam błąd P0171 zbyt uboga mieszanka.
PS. Aktualny przebieg to 365 tys km.
Dalszy plan działania - odstawiam do serwisu specjalizującego się w mercedesach.
1. Świece wymienione profilaktycznie (już podchodziły po przebiegu) - brak poprawy
2. Podmieniałem cewkę, każdą po kolei - brak poprawy
3. Wykręciłem przepustnicę, przemyłem - brak poprawy
4. Dokładnie obejrzałem cały dolot, psikałem zmywaczem do hamulców po połączeniach. - Brak wzrostu obrotów.
5. Znalazłem w dolocie małe ilości oleju. - nowość
6. Przemyłem przepływomierz - brak poprawy
Co ciekawe to przy włączonej klimie obroty jałowe są wyższe i silnik chodzi idealnie. Dopiero bez klimy zaczyna jakby "wypadać zapłon". Cały czas mam błąd P0171 zbyt uboga mieszanka.
PS. Aktualny przebieg to 365 tys km.
Dalszy plan działania - odstawiam do serwisu specjalizującego się w mercedesach.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: M271 przymulony, stracił moc w trasie
Przy okazji wymiany wahacza pokusiłem się o umycie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej i zajrzałem do katalizatora.
W poniedziałek odstawiam do serwisu.
Tak jak widać przepustnica nie była w złym stanie ale i nie pomogło.
Katalizator jak na moje oko jest ładny. Widok z sondy lambda za katalizatorem.
W poniedziałek odstawiam do serwisu.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości