Nierówna praca silnika, brak mocy i check engine

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Dubik
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2023, o 16:59

Nierówna praca silnika, brak mocy i check engine

Post autor: Dubik »

Witam. Problem z pacjentem z silnikiem 1.8 c 250 CGI automat.

Jakiś czas temu zdarzyło się, że podczas jazdy auto straciło moc, wyskoczył check engine i auto się wyłączyło. Po kilku minutach odpalił, przejechal kilka kilometrów do domu jednak check ciągle świecił. Rano po kilku godzinach check już się nie pojawił. Powiało się też falowanie wskaźnika temperatury, różnica w skokach około 20°.

Po sprawdzeniu na komputerze wyskoczyły następujące bledy:

P001662 : Położenie wałka rozrządu zaworów ssạcych ( rząd cylindrów 1) jest nieprawidłowe w stosunku do położenia wału korbowego. Porownanie sygnału wypada nieprawidłowo (przechowywany)

P033631 : zakłócenie funkcji czujnika położenia 1 wału korbowego. Brak sygnału ( obecny)

P261000 : czas wyłączenia silnika ma nieprawidłową wartość. (Zdarzenie)

Mechanik doszedł do wniosku na początku że może to być rozrząd, jednak był on robiony kilka miesięcy wcześniej. Nie był wymieniany cały, jednak u gościa który jest raczej uczciwy i naprawdę się na tym zna ( robił długi czas w ASO w mercedesie w Niemczech) i dal na niego gwarancję która wciąż obowiązuje więc wydaje mi się, że rozrząd powinien być ok.

Z tego względu podejrzenie padło na czujnik położenia wału korbowego. Czujnik wymieniony, przy okazji serwis auta tj wymiana oleju w silniku oraz automatycznej skrzyni biegów itp.

Zaraz po wymianien znów pojawiły się kłopoty, zgasł chwilę po odpaleniu, z tym że silnik był już rozgrzany, podczas jazdy szarpał, na chwilę pomagało zmienienie trybu skrzyni pomiędzy C-S..... jednak tylko na chwilę. Jak chwilę postał, czasami jechał beż problemu, czasem szarpało.

Po ponownym polaczeniu do komputera, pokazało znów bledy jednak już byl to inny komputer, kody Dtcs wyglądały następująco:

0336 : Wal korbowy, czujnik polożenia 1
sygnal zanikl lub jest nieprawidlowy
Staly

2610: Wydajność czasomierza wyłączenia silnika wewnętrznego ECMIPCM
-nieciagly

0128 : Temperatura płynu chlodniczego poniżej temperatury zadziałania termostatu
Silownik nie zamyka się
Staly

Kolejny mechanik powiedzial że problemem może być też termostat.
Ktoś miał może podobny przypadek, lub wie co może być tego przyczyną?
Awatar użytkownika
Radek Z
Posty: 36
Rejestracja: 9 mar 2023, o 23:19
Lokalizacja: GŁOGÓW woj. dolnośląskie

Re: Nierówna praca silnika, brak mocy i check engine

Post autor: Radek Z »

Po pierwsze to diagnozuj tylko SD. Ja u siebie w przeciągu 3 lat 2 razy rozrząd wymieniałem i teraz czeka mnie trzeci raz gdyż poprzedni moi fachowcy coś w nim sknocili i też nie ma mocy i wywala mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu...😥
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902 :evil:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości