OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
Bryziu
Zmieniłeś pokrywę zaworów bo mam tę samą przypadłość ?Pomogło?
Zmieniłeś pokrywę zaworów bo mam tę samą przypadłość ?Pomogło?
W204 C200 CDI 2008 136KM
Re: OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
noc pisze: ↑28 sie 2017, o 10:59 Spróbuję pomóc.
Bardzo uważnie przeczytaj ten post.
Klienci często wpadają w panikę otwierając na chodzącym silniku wlew oleju.
Faktycznie ilość oparów jest spora.Jak rozpoznać czy za dużo? Problem łatwo rozpoznawalny.
Jeżeli spod uszczelek na deklu zaworów widać wyraźne smugi oleju i zabarwienia od przedmuchów, to jest problem.
Jeżeli silnik jest w miarę czysty, to problemu nie ma.
Jeżeli jest - powodem może być odma lub stan silnika (pierścienie tłokowe).
Zacznę od pierścieni tłokowych.Lubią się zapiec od złego oleju, niewłaściwej jazdy, złej obsługi (terminy wymiany oleju), przegrzanie silnika.Na ogół pomaga zastosowanie płukanki przy wymianie oleju.Czasem trzeba zastosować 2-3 razy.
Ostatecznie rozebranie silnika i wymiana.Zdarzają się tłoki z nieprzewierconymi otworami pod pierścieniami olejowymi.Wtedy trzeba wiercić lub wymieniać tłoki.
Sprawa odmy.Czasem zatyka się od nagaru powstającego z przegrzanego oleju lub olejów osadowych np. Castrol.
W pierwszych modelach odma była wymienialna.Niestety szybko "niemiaszki" przeszli na sprzedaż kompletnego dekla zaworowego.
W tej konkretnej damie do wymiany cały dekiel.
Niżej rysunki części.
Przeczytałem uważnie ten post. Mam OM 646.811 (ok 210 tys km przebiegu - auto z Niemiec więc....może być różnie) i wczoraj sprawdzałem stan oleju - po 3 tys km czarny jak smoła. Gdy odkręciłem korek na włączonym silniku wydmuchiwało czarny dym, a korek mało nie poleciał do góry. Oleju nie ubywa ani nie przybywa, auto nie kopci przy przyspieszaniu, wokół pokrywy zaworów nie widać żadnych wycieków.
Co powinienem z tym zrobić?
- płukanka do oleju i wymiana
- czyszczenie odmy?
pomoże to coś?
Czytałem też o wymianie podkładek pod wtryskami.
Czy jest jakiś manual jak poradzić sobie z czyszczeniem odmy w warunkach domowych?
Całe życie marzyłem o Mercedesie, mój pierwszy to w(s)204 2.2 CDI i mam nadzieje, że nie ostatni...
VIN WDD2042081F207251
VIN WDD2042081F207251
Re: OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
Kolego, czarny olej po takim przebiegu to żadna nowina. Świadczyć to może jedynie o dobrych właściwościach czyszczących oleju. W dieslach olej ma takie własnie zadanie , czarny kolor to sadza która się tworzy w silniku podczas spalania. Twój olej widocznie dobrze sobie radzi z oczyszczaniem silnika. Skoro nie bierze oleju ani nie przybywa to nie ma sie co martwić tym faktem. Dobry olej i filtry wymieniane o czasie i silnik popracuje jeszcze długo.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
Dziękuję za odpowiedź, ale bardziej interesuje mnie co zrobić z tym dymem i dmuchaniem? Dziś mechanik ma sprawdzić drożność odmy. Nie wiem co jeszce można by zrobić - w żadnym aucie do tej pory a były to samochody w "róznym" stanie czegoś takiego nie miałem.jarecki69 pisze: ↑22 sty 2020, o 20:12 Kolego, czarny olej po takim przebiegu to żadna nowina. Świadczyć to może jedynie o dobrych właściwościach czyszczących oleju. W dieslach olej ma takie własnie zadanie , czarny kolor to sadza która się tworzy w silniku podczas spalania. Twój olej widocznie dobrze sobie radzi z oczyszczaniem silnika. Skoro nie bierze oleju ani nie przybywa to nie ma sie co martwić tym faktem. Dobry olej i filtry wymieniane o czasie i silnik popracuje jeszcze długo.
Całe życie marzyłem o Mercedesie, mój pierwszy to w(s)204 2.2 CDI i mam nadzieje, że nie ostatni...
VIN WDD2042081F207251
VIN WDD2042081F207251
Re: OM646 - dym/spaliny spod korka oleju
Podbijam temat.
U mnie to samo. Wymieniona pokrywa w ASO na nowa
W204 C200 136KM OM646 2148 cm3 Prod. 11/2009 r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości