[OM651] Problem z obiegiem niskiego ciśnienia paliwa, błąd P0087

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
Shewush
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, o 08:57

[OM651] Problem z obiegiem niskiego ciśnienia paliwa, błąd P0087

Post autor: Shewush »

Hej!

Męczę się z moim "nowym" X204. W aucie wyciągany był motor. Po tym zabiegu mam problem z odpaleniem auta. Do wtrysków w ogóle nie dochodzi paliwo. Odkręcałem na wszystkich wtryskach zasilanie i nawet kropla nie spadła... Silnik i elektryka jest na pewno sprawna bo na Plaka pali bardzo dobrze, niestety nie utrzymuje obrotów z braku paliwa w układzie. Pacjent:

GLK 2.2 CDI facelift MY2014
motor 651.912

Co sprawdziłem w aucie:
- pompa w zbiorniku daje dobre ciśnienie. Na wyjściu i wejściu filtra paliwa manometr wskazuje 4 bary
- przy teście pompy paliwowej, ciśnienie pokazuje max 1.2 bar gdzie zakres powinien wynosić 3-6 barów
- po nieudanej próbie odpalenia pojawia się błąd 008700

Dysponuję SDConnect'em lecz nie widzę żadnych innych procedur, które mogłyby mi pomóc. Auto ma 47k przebiegu i naprawdę śmiem twierdzić, żeby pompa paliwa już padła, aczkolwiek pewnym to można być wiadomo czego... Na odcinku do filtra układ nie jest zapowietrzony - paliwo idzie naprawdę płynnie. Każdy pewnie wie, że Mercedes jest skonstruowany tak, że raczej nie da się pomylić kostki, wtyczki czy przewodu. Niemniej jednak coś jest nie tak podłączone. Może ktoś miał z Was do czynienia z podobnym problemem

Czy w jakiś sposób można odpowietrzyć układ? Nie sprawdzałem do tej pory dojścia do pompy wysokiego ciśnienia bo bez wyjęcia silnika nie ma nawet o tym mowy. Czy macie pomysł jak prowadzić dalej diagnozę?
166761750_232695068595659_5499883086824418561_n.jpg
165246422_257150965929736_8006645030527097221_n.jpg
Awatar użytkownika
Shewush
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, o 08:57

Re: [OM651] Problem z obiegiem niskiego ciśnienia paliwa, błąd P0087

Post autor: Shewush »

Hej,

Dodałem filmik jak pracuje pompa paliwowa:

https://www.youtube.com/watch?v=4y8S1CjmGPM

Niepokoi mnie dziwne piszczenie z okolic silnika. Wydaje mi się też, ze pompa nie powinna tak długo chodzić przed rozruchem. Na moje oko pompa powinna dobić ciśnienie po czym powinna czekać na rozruch silnika i dopiero wtedy się ponownie włączyć. Aktualnie włącza się kilkanaście razy.
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[OM651] Problem z obiegiem niskiego ciśnienia paliwa, błąd P0087

Post autor: esener303 »

No to kolego u mnie jest tak samo piszczy bo trzyma ciśnienie i gotowość do rozruchu

Ten motor tak ma


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
Shewush
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2021, o 08:57

Re: [OM651] Problem z obiegiem niskiego ciśnienia paliwa, błąd P0087

Post autor: Shewush »

Słuchajcie,

Wyjąłem jednak tę pompę i okazało się (na szczęście sic!) że była walnięta. Kupię nową, wsadzę i dam znać, czy pomogło.

Swoją drogą, wyjęcie jest możliwe jedynie poprzez rozebranie kolektora ssącego i całego osprzętu. Pompa jest dokładnie pod kolektorem, nie tak jak widziałem w serwisówce, że od strony grodzi... Może źle patrzyłem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości