Płyn chłodniczy
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Płyn chłodniczy
Dzień dobry
Koledzy potrzebuje pomocy ostatnio oo trasie zapalił mi się komunikat abym dolał płynu, poszedłem na stacje kupiłem płyn.. i zalałem na oko tak z 200-300ml i powiadomienie zgasło
I uwaga turaj moje pytanie troszkę głupie musicie mi wybaczyć, ale gdzie jest tutaj ten wskaźnik pomiędzy min a max bo za cholerę nie wiem czy dobrze wlalem czy nie haha
Pozdrawiam
Koledzy potrzebuje pomocy ostatnio oo trasie zapalił mi się komunikat abym dolał płynu, poszedłem na stacje kupiłem płyn.. i zalałem na oko tak z 200-300ml i powiadomienie zgasło
I uwaga turaj moje pytanie troszkę głupie musicie mi wybaczyć, ale gdzie jest tutaj ten wskaźnik pomiędzy min a max bo za cholerę nie wiem czy dobrze wlalem czy nie haha
Pozdrawiam
Re: Płyn chłodniczy
Wewnątrz zbiorniczka masz taka wypustkę w zgrubienie teoretycznie do tego punktu ma sięgać płyn oczywiście na zimnym silniku.
- Załączniki
-
- f5483656413fae2e5b872bf4b40b.jpg (22.94 KiB) Przejrzano 8858 razy
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
Re: Płyn chłodniczy
Wiesz co kolego ja to mam jak się zaczyna to czarne idealnie można powiedzieć i nie wiem dolać czy zostawić bo właśnie chyba się pod korek tego nie leje?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Płyn chłodniczy
+ u mnie ten płyn jest na samym dole tego „czarnego” tej jakby obwódki na równi tak
Re: Płyn chłodniczy
Nie chodzi mi o to w zgrubienie przy wlewie tylko o to wewnątrz zbiorniczka przyjrzyj się dokładnie wnętrzu ,wypustka zaczyna się chyba właśnie na wysokości łączenia obudowy białego z czarnym ,poprawcie mnie jeśli się mylę w tej chwili nie mam auta pod ręką by to sprawdzić dokładnie .
S204 C180 CGI Avantgarde 2012 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
WDD2042491F872657
__________________
WDB9634031L876020 2014 r
Re: Płyn chłodniczy
Cześć drogim forumowiczom,
Mam pytanie jak często dolewacie płyn chłodniczy (o ile musicie dolewać). Początkiem lata musiałem dolać około 100 ml, ale w tym tygodniu wyświetlił mi się ponownie komunikat z prośbą o uzupełnienie płynu chłodniczego. Dzisiaj rano wlałem ponad 500 ml, co już nie jest dla mnie normalne. Dodam, ze od roku jak mam swoją gwiazdę musiałem dolewać już trzeci raz. Dodam, że samochód obejrzany od spodu i pod maską, dla mnie wszystko suche jak kość. Czy nie jest czasem tak, że " ten typ tak ma"? Czy jednak jest coś na co szczególnie zwrócić uwagę i przyjrzeć się uważniej?
Pozdrawiam
Mam pytanie jak często dolewacie płyn chłodniczy (o ile musicie dolewać). Początkiem lata musiałem dolać około 100 ml, ale w tym tygodniu wyświetlił mi się ponownie komunikat z prośbą o uzupełnienie płynu chłodniczego. Dzisiaj rano wlałem ponad 500 ml, co już nie jest dla mnie normalne. Dodam, ze od roku jak mam swoją gwiazdę musiałem dolewać już trzeci raz. Dodam, że samochód obejrzany od spodu i pod maską, dla mnie wszystko suche jak kość. Czy nie jest czasem tak, że " ten typ tak ma"? Czy jednak jest coś na co szczególnie zwrócić uwagę i przyjrzeć się uważniej?
Pozdrawiam
S204 Combi C200 CDI Avantgarde 136 KM 2014 r. automat / VIN: WDD2042011G322225
Re: Płyn chłodniczy
Mi ostatnio pękł wąż przy chłodniczce oleju, na początku się sączyło, na końcu też dolewałem po 500ml dziennie.
Nie wiem, czy to "typowa" usterka, ale w momencie pęknięcia guma była bardzo cienka, tak jak by się ocierała o coś.
Nie wiem, czy to "typowa" usterka, ale w momencie pęknięcia guma była bardzo cienka, tak jak by się ocierała o coś.
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Płyn chłodniczy
ten typ tak ma że dolewa do 200 ml dwa razy roku może być ale jak już dolewasz czesto tzn. ze gdzies płyn znika.
zanim wezmie uszczelka czy coś z czym się nie spotkałem w tym silniku są conajmiej dwa/trzy potencialne miejsca w których należy szukać ubytków płynuch chł.
1. to chłodniczka EGR i jej uszczelka tam porafi uciekać pod ciśnieniem na uszczelce lub sama chłodniczka może być nie szczelna
2. podstawa filtra paliwa ( ale widać nieszczelność i płyn oraz morko dookoła filtra paliwa )
3. podstawa filtra oleju bardzo czesto jest wyciek oleju silnkowego lub właśnie sama chłodniczka staje się nieszczelna i plyn dostaje się i miesza z olejem silnik objaw taki że olej zmiena kolor lub masło na korku od oleju silnikowego się robi.
te elementy napewno do weryfikacji przy regularnych ubytkach płynu silniku om651
zanim wezmie uszczelka czy coś z czym się nie spotkałem w tym silniku są conajmiej dwa/trzy potencialne miejsca w których należy szukać ubytków płynuch chł.
1. to chłodniczka EGR i jej uszczelka tam porafi uciekać pod ciśnieniem na uszczelce lub sama chłodniczka może być nie szczelna
2. podstawa filtra paliwa ( ale widać nieszczelność i płyn oraz morko dookoła filtra paliwa )
3. podstawa filtra oleju bardzo czesto jest wyciek oleju silnkowego lub właśnie sama chłodniczka staje się nieszczelna i plyn dostaje się i miesza z olejem silnik objaw taki że olej zmiena kolor lub masło na korku od oleju silnikowego się robi.
te elementy napewno do weryfikacji przy regularnych ubytkach płynu silniku om651
Re: Płyn chłodniczy
U mnie na przeglądzie wyszło, że mam ubytki płynu bo leje sie z płyty pod silniekiem. patrząc z góry to wygląda to tak, że prawdopodobnie jest nieszczelność na pompie cieczy. Musze to jedynie zweryfikować na kanale ale póki co to jestem uziemiony bo mam covida i siedzę w domu do końca przyszłego tygodnia. Ceny pompy to FEBI - 680zł oraz jakaś włoska firma - 430zł . Dam znać jak sie z tym uporam , co u mnie powodowało ubytki płynu.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Płyn chłodniczy
A tak dokladnie 4 opcja to pompa wody ale w om651 jest z przodu na pasku osprzetu chodzi. Jak siada pompa i puszcza plyn to wokol pompy bialy nalot dokola lub na tym plastiku chroniacym pasek osprzetu, jak duzy wyciek to bedzie lecialo po oslonach na dole wlasnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Płyn chłodniczy
U mnie tego plastyku ochronnego nie ma wcale ale widzę na dolnej osłonie , na wysokości pompy zaciek. Myślę ,że to będzie pompa ale póki tego nie sprawdzę to tylko moje pobożne życzenie.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Płyn chłodniczy
Miałem podobny problem z wyciekiem i okazało się, że uszkodzona jest pompa i trzeba było liczyć się z większym wydatkiem. Tutaj pompa wodna: https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tec ... czesci,242 była w najlepszej cenie jaką znalazłem i zdecydowałem się na zakup. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy i jest ok. Podstawa to dobry mechanik, który zdiagnozuje problem i przy okazji stwierdzi stan wyeksploatowania pozostałych części :)
KLASA C C180 CGI 156KM
Re: Płyn chłodniczy
U mnie też występują ubytki płynu. Niestety ale aura jest niekorzystna by stwierdzić gdzie są wycieki. Mam instalację LPG co zwiększa możliwości ubytków. Najgorzej ze na bagnecie oleju mam masełko. Za to pod korkiem płyny i oleju jest czystko. Robię dziennie 150 km, silnik jest dogrzany lecz bagnet oleju ma bardzo długą rurkę w której to niedogrzane powietrze wytrąca parę wodną. Obejrzę dokładnie układ chłodzenia i żyję nadzieją że to nie uszczelka pod głowicą :) Dla własnego spokoju kupię tester.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: Płyn chłodniczy
U mnie mimo wymiany pompy cieszy, nadal stwierdzam ubytki płynu chłodniczego. Musze w takim razie znów odstawić auto, niech kumpel odkręci płytę pod silnikiem i może zlokalizuje miejsce z którego mi płyn schodzi. Szkoda, bo już myslałem ,że problem mam załatwiony a tu kicha..
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Płyn chłodniczy
sprawdzales podstawe filtra paliwa? najczestszy chyba wyciek w om651jarecki69 pisze: ↑5 gru 2020, o 19:47 U mnie mimo wymiany pompy cieszy, nadal stwierdzam ubytki płynu chłodniczego. Musze w takim razie znów odstawić auto, niech kumpel odkręci płytę pod silnikiem i może zlokalizuje miejsce z którego mi płyn schodzi. Szkoda, bo już myslałem ,że problem mam załatwiony a tu kicha..
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości