Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ruszi69
Posty: 5
Rejestracja: 8 lip 2019, o 15:04

Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: ruszi69 »

Witam serdecznie,

Tak jak w temacie, od jakiegoś czasu mam problem z moim Mercedesem(W204 C320CDI 4Matic 7G-tronic). Około miesiąca temu podczas mocnego przyspieszania w okolicach 4tys obrotów odcielo mi moc. Początkowo myślałem, że auto straciło trakcje. Wszystko wróciło do normy i problem jakby nie występował. Natomiast usterka pojawiła się ponownie, w okolicach 3tys rpm odcina moc, szarpie/przerywa. Nie ma wpływu jazda na C/S czy łopatkach - mocne wciśnięcie gazu, okolice 3tys i szarpie/dławi się. Żadne błędy się nie pojawiają.

Zacząłem od wymiany filtrów i oleju - brak zmian.
Podczas wykonywania przeglądu zwróciłem uwagę na pęknięcie tłumika szmerow w jego dolnej części - czy to może mieć wpływ?
Olej w skrzyni biegów wymieniany 40tys.km temu.

Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym proszę o informację.

Bardzo proszę o pomoc również osoby, które mają jakieś sugestie czemu się przyjrzeć, co sprawdzić itp.

W chwili obecnej nie mam możliwości podpięcia pod SD. W sobotę mam wyjazd ponad 600km i jednak wolałbym załatwić sprawę.

Z góry dziękuję!
GGabriel
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 10:00
Lokalizacja: SWD

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: GGabriel »

Sprawdż silnik sterowania kierownicami turbiny.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

GGabriel - Ślask
S204 C320 CDI 4matic
ruszi69
Posty: 5
Rejestracja: 8 lip 2019, o 15:04

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: ruszi69 »

Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Wczoraj otrzymałem informację, że należy wymienić następującą cześć - a6421401987.
Teraz mam takie pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik tego, ew. montowane są jakieś rury "tuningowe"?

EDIT:
Zapomniałem zaraz po naprawie napisać, ale może komuś się przyda.
Po sprawdzeniu tak jak kolega wyżej wspominał okazało się, że sprawcą całego zamieszania jest nastawnik turbo.
Kupiłem nowy nastawnik, turbo oddałem do sprawdzenia + dodatkowo zmodyfikowałem układ dolotowy. Nieszczęsny "tłumik szmerów"(A6421401987) zastąpiłem rurą aluminiową. Wszystko zostało przygotowane w taki sposób by pasowało na oryginalne mocowania. Od czasu naprawy wykonałem około 5tyś.km - brak problemów.
Mroziu
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2022, o 19:46

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: Mroziu »

Witaj Kolego, mam dokładnie taki sam samochód i takie same objawy. Powiedz proszę czy usterka ustąpiła na dłużej? Czy dysponujesz może numerem części do nastawnika turbo ew gdzie można go zakupić ? Pozdrawiam !
W204 2008 C320CDI 4MATIC AMGX2 ;-)
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: majkel84 »

Kolego nie koniecznie będziesz miał ten sam nr nastawnika, powinieneś się zainteresować swoim numerem.
Samego nastawnika nowego kupić się nie da, regenerują, sprzedają części do regeneracji. Nowy tylko z nowym turbo.
Zdejmij pokrywę z silnika, z tyłu silnika zobaczysz turbo a na nim nastawnik taka czarna puszka z ramieniem połączonym z geometrią turbiny na nim są numery możesz zerknąć. Wpisz z google jak wygląda taki nastawnik turbiny om642 wtedy go zlokalizujesz łatwo.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Mroziu
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2022, o 19:46

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: Mroziu »

Witam, chciałbym tylko dać znać, że usterka została zlikwidowana. Wysłałem sterownik do regeneracji, zamontowałem i problem jak ręką odjął. Nie trzeba niczego programować czy podpinać kompa. Może komuś się przyda bo ja szukałem takiego info :) Pozdrawiam
W204 2008 C320CDI 4MATIC AMGX2 ;-)
aleks
Posty: 9
Rejestracja: 3 sty 2023, o 11:56

Re: Przerywa w okolicach 3tyś obrotów podczas przyspieszania.

Post autor: aleks »

A regeneracja polegala na przylutowaniu dwoch drucikow w domowym zaciszu 20 minut pracy a koszt pewnie przekroczyl nowego nastawnika
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości