Silnik 1,8 cgi
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Silnik 1,8 cgi
Witam. Poszukuje silnika 1,8 cgi bez osprzętu nr silnika 271,820,115kw, 156km manual rok 2011 model w204.049. Może być też rozbity angol z tym silnikiem ale w rozsądnej cenie. Nie wiem już gdzie mam szukać a jak są to ceny zaporowe. Prosze pomóżcie,będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902
Re: Silnik 1,8 cgi
Witam. Mam okazje kupić silnik ale z oznaczeniem silnika 271.860 ,i tutaj pytanie czy w/w silnik będzie pasował do mojego auta,czy słupek ma takie same mocowania jak u mnie . Wspomnę jeszcze że słupek jest z automata a ja mam manual i czy to nie ma jakiejś różnicy. Może ktoś robił już przekładkę i podzieli się wiedzą.......Pozdrawiam.
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902
Re: Silnik 1,8 cgi
Można wiedzieć co się stało? Rozrząd strzelił czy może inna usterka? Jesli rozrząd to ile km od wymiany i czy były wcześniej jakieś objawy?
Re: Silnik 1,8 cgi
Witam. Rozrząd jest ok-poszedł olej do płynu. Wymieniłem chłodniczkę olejową, termostat i pompę wody-wyczyściłem kanaliki. Teraz olej nie idzie do płynu ale ciśnienie wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902
Re: Silnik 1,8 cgi
Z wielką niecierpliwością czekam aż mechanik zdejmie głowicę..... oby to była tylko UPG....
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902
Re: Silnik 1,8 cgi
Co tam wyszło ostatecznie? UPG? Jezeli tak to jakie byly koszty +-?
Re: Silnik 1,8 cgi
Auto wciąż u mechanika
Mercedes-Benz W204 C180 CGI AVANGARDE 2011r. WDD2040491A546902
Re: Silnik 1,8 cgi
Wszystko sprawdzane po podlaczeniu testera obd lub xentry mercedesa.
1. Temperatura silnika na postoju czesto dochodzi do 105 stopni i wyzej max do 109-110 stopni, po czym wlacza sie wentylator, schladza do 99 stopni i od nowa cala zabawa(tylko podczas normalnej jazdy za miastem/obwodnicy trzyma w miare temperature w przedziale 86-105). Wskazowka na zegarach pokazuje +-95 stopni
2. Chyba slodki zapach spalin (tak mi sie wydaje)
3. Na postoju po rozgrzaniu silnika lekko dymi na bialo z rury wydechowej (sruba z zaworkiem od turbo wymieniana kiedys, wiec to nie to)
4. Przy wlaczonym ogrzewaniu na postoju lub podczas jazdy po miescie lub w korku delikatnie wywala plyn chlodniczy ze zbiorniczka spod korka jezeli wczesniej na zimnym silniku uzupelnimy go miedzy MIN/MAX
5. Ogrzewanie raz dziala, raz nie:
-weze gorace przy wejsciu i wyjsciu z nagrzewnicy
-zawor nagrzewnicy raczej dziala, bo jest on goracy, rury i weze prowadzace do niego rowniez gorace(odlaczana byla takze wtyczka od zaworu w celu otwarcia go na stale i takze bez zmian)
-dodatkowa obiegowa pompka wody dziala(byla tez sprawdzana i czyszczona na stole)
-nagrzewnica przeplukana plynem chlodniczym(czysty plyn wylatywal innym kroccem)
6. Po rozgrzaniu do 103-105 stopni wszystkie rury i weze sa gorace to chyba termostat ok, tymbardziej jak nowy i ma otwarcie na 103 stopnie?
7. Wentylator wlacza sie zawsze przy 109-110 stopniach, klapy wentylatora dzialaja (zimny-zamkniete,cieply-otwarte), a przy wlaczeniu klimy wentylator startuje odrazu
8. Delikatne pecherzyki w zbiorniczku wyrownawczym po odpaleniu na zimnym/cieplym silniku
9. Tester CO2 zmienil kolor z niebieskiego na zielony, a nie na kolor zolty. Podobno w benzynie zmienia na zolty, a w dieslu na zielony kiedy uszkodzona jest UPG.
10. Uklad odpowietrzany kilka razy - pod gorke, na plaskim, z zamknietym korkiem, i z otwarym przez jakis czas bo pozniej wybija plyn po osiagnieciu ponad 100 stopni. Podobno uklad w Mercu odpowietrza sie sam, i tylko dolewa sie plynu na zimnym silniku.
Wymienione:
-pompa wody (febi)
-pasek klinowy z napinaczem(stare byly zuzyte)
-termostat otwarcie 103 stopnie (wahler jak oryginal)
-plyn chlodniczy zgodny z norma MB
-korek zbiorniczka (sa 2 rozne sztuki)
Czyżby UPG ?
1. Temperatura silnika na postoju czesto dochodzi do 105 stopni i wyzej max do 109-110 stopni, po czym wlacza sie wentylator, schladza do 99 stopni i od nowa cala zabawa(tylko podczas normalnej jazdy za miastem/obwodnicy trzyma w miare temperature w przedziale 86-105). Wskazowka na zegarach pokazuje +-95 stopni
2. Chyba slodki zapach spalin (tak mi sie wydaje)
3. Na postoju po rozgrzaniu silnika lekko dymi na bialo z rury wydechowej (sruba z zaworkiem od turbo wymieniana kiedys, wiec to nie to)
4. Przy wlaczonym ogrzewaniu na postoju lub podczas jazdy po miescie lub w korku delikatnie wywala plyn chlodniczy ze zbiorniczka spod korka jezeli wczesniej na zimnym silniku uzupelnimy go miedzy MIN/MAX
5. Ogrzewanie raz dziala, raz nie:
-weze gorace przy wejsciu i wyjsciu z nagrzewnicy
-zawor nagrzewnicy raczej dziala, bo jest on goracy, rury i weze prowadzace do niego rowniez gorace(odlaczana byla takze wtyczka od zaworu w celu otwarcia go na stale i takze bez zmian)
-dodatkowa obiegowa pompka wody dziala(byla tez sprawdzana i czyszczona na stole)
-nagrzewnica przeplukana plynem chlodniczym(czysty plyn wylatywal innym kroccem)
6. Po rozgrzaniu do 103-105 stopni wszystkie rury i weze sa gorace to chyba termostat ok, tymbardziej jak nowy i ma otwarcie na 103 stopnie?
7. Wentylator wlacza sie zawsze przy 109-110 stopniach, klapy wentylatora dzialaja (zimny-zamkniete,cieply-otwarte), a przy wlaczeniu klimy wentylator startuje odrazu
8. Delikatne pecherzyki w zbiorniczku wyrownawczym po odpaleniu na zimnym/cieplym silniku
9. Tester CO2 zmienil kolor z niebieskiego na zielony, a nie na kolor zolty. Podobno w benzynie zmienia na zolty, a w dieslu na zielony kiedy uszkodzona jest UPG.
10. Uklad odpowietrzany kilka razy - pod gorke, na plaskim, z zamknietym korkiem, i z otwarym przez jakis czas bo pozniej wybija plyn po osiagnieciu ponad 100 stopni. Podobno uklad w Mercu odpowietrza sie sam, i tylko dolewa sie plynu na zimnym silniku.
Wymienione:
-pompa wody (febi)
-pasek klinowy z napinaczem(stare byly zuzyte)
-termostat otwarcie 103 stopnie (wahler jak oryginal)
-plyn chlodniczy zgodny z norma MB
-korek zbiorniczka (sa 2 rozne sztuki)
Czyżby UPG ?
Ostatnio zmieniony 2 paź 2024, o 15:57 przez twarog, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Silnik 1,8 cgi
Jeśli płyn reakcyjny w testerze zmienił kolor to masz spaliny w układzie chłodzenia, bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie, a potem ją sprawdzenia szczelności. Węże do chłodnicy twardnieją po kilkunastu kilometrach?
C180 Avantgarde 2009 r.
Re: Silnik 1,8 cgi
No własnie najlepsze z wężami jest to że można je ściskać - nie twardnieją.. bez problemu.. chyba ze to poczatek usterki i male przedmuchy?
Re: Silnik 1,8 cgi
A jednak, jak puszcza duży obieg to idzie ciśnienie i twardnieje górny wąż od chlodnicy.. lipa, UPG do roboty..potwierdzone u 2 mechaników.. za samą robote u szpeca od samych Merców dogadałem się na 2200, reszta okaże się po zdjęciu czapki ;/ na obecna chwile mam w koszyku: uszczelka pod głowice oryginal czy elring styknie? Ponadto: szpilki elring, uszczelniacze zaworowe elring, popyhacze hydrauliczne INA, uszczelki kolektora dolotowego elring, uszczelka pokrywy zaworów elring i zastanwiam się co jeszcze..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości