Terkotanie silnika

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
thepaniq
Posty: 71
Rejestracja: 5 mar 2020, o 16:29

Re: Terkotanie silnika

Post autor: thepaniq »

elmer83 pisze: 4 sty 2021, o 20:25
owieczka pisze: 4 sty 2021, o 18:32 Kolektora dolotowego nie trzeba demontować. Ja to zrobiłem żeby go wyczyścić przy jednej robocie. Demontujesz chłodnicę EGRa, następnie przepustnicę i rurę dochodzącą do przepustnicy (przepustnicy nie trzeba adaptować). Trochę zabawy jest, ale u mnie terkotanie zniknęło.
Pompę możesz sprawdzić stetoskopem diagnostycznym. Jeden naciska hamulec i puszcza, druga osoba przykłada stetoskop i słucha czy to pompa.
Polecam Ci założyć pompę vacuum z W205 podobno jest pozbawiona tej wady.

Tutaj pomocny temat:
https://rammbrunnen.jimdofree.com/w204- ... ruckpumpe/
Czyli można kupić używaną z W205 i nie powinno być problemu ?
potwierdzam, pod warunkiem, że będzie oczywiscie od om651 - ja za uzywke z 205 dalem niecaly rok temu chyba 120zl z przesylka i mam święty spokój ;-)
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

thepaniq pisze: 4 sty 2021, o 20:56
elmer83 pisze: 4 sty 2021, o 20:25
owieczka pisze: 4 sty 2021, o 18:32 Kolektora dolotowego nie trzeba demontować. Ja to zrobiłem żeby go wyczyścić przy jednej robocie. Demontujesz chłodnicę EGRa, następnie przepustnicę i rurę dochodzącą do przepustnicy (przepustnicy nie trzeba adaptować). Trochę zabawy jest, ale u mnie terkotanie zniknęło.
Pompę możesz sprawdzić stetoskopem diagnostycznym. Jeden naciska hamulec i puszcza, druga osoba przykłada stetoskop i słucha czy to pompa.
Polecam Ci założyć pompę vacuum z W205 podobno jest pozbawiona tej wady.

Tutaj pomocny temat:
https://rammbrunnen.jimdofree.com/w204- ... ruckpumpe/
Czyli można kupić używaną z W205 i nie powinno być problemu ?
potwierdzam, pod warunkiem, że będzie oczywiscie od om651 - ja za uzywke z 205 dalem niecaly rok temu chyba 120zl z przesylka i mam święty spokój ;-)
Super. Dziękuję, takiej odpowiedzi oczekiwałem ;)
Masz może numer tej pompy ?
https://allegro.pl/oferta/fs528-mercede ... 9127855435
Wydaje mi się że ta jest ok.
Pozdrawiam
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: Terkotanie silnika

Post autor: owieczka »

Numer już podawałem we wcześniejszych postach - A6512300465
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

owieczka pisze: 5 sty 2021, o 09:24 Numer już podawałem we wcześniejszych postach - A6512300465
Dziękuję.
Wezmę się za nią chodź nie wiem czy ten terkot to pompa bo słyszę go nawet bez wciśnięcia hamulca , chodź po wciśnięciu słyszę terkot
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

U mnie nic nie terkocze ale pisali ze glosno terkotalo to pompa vaccum pierwszy strzal. Pompa wodu dziala w dwoch zakresach i m.i. Pompa vaccum podcisnieniem zmienia zakres pracy pompy wody w zaleznosci od obrotow i temp roboczej silnika wiec ma to sens w kontekście twoich objawow


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

https://allegro.pl/oferta/sprinter-w-90 ... ZGZhOGU%3D

Ja już zamówiłem, podobno nowa :)
Jeszcze uszczelki i się wymieni :) przy okazji sprawdzę dolot i przepustnice.
Zobaczymy czy terkot ustanie.
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

daj znać po zabiegu czy pomogło
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

Ok . Napisze, ale pewnie dopiero za jakiś czas. Ja jak podjeżdżam pod dom to słyszę terkot od spodu silnika. Jak nadepne mocno na hamulec to pojawia się dużo głośniejszy terkot .
Zobaczymy jak będzie
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

u mnie nic takiego nie ma autko ma 240 tkm i polski salon
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

Mi przyszło do głowy że może problem tkwi w uszkodzonym zaworze zwrotnym filtra oleju. Olej ścieka z podstawy filtra i po odpaleniu silnika przez chwilę nie ma smarowania i ciśnienia oleju. Ja wpadłem na to, bo po nocy mam zbyt wysoki poziom oleju, a po odpaleniu silnika i zgaszeniu poziom jest prawidłowy.
Co o tym myślecie ?
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

U mnie była walnięta podstawa filtra oleju ciekło fest i jeździłem tak dłuższa chwile ale nic nie terkotało ani wtedy ani po wymianie na nowa podstawę ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

elmer83 pisze:Mi przyszło do głowy że może problem tkwi w uszkodzonym zaworze zwrotnym filtra oleju. Olej ścieka z podstawy filtra i po odpaleniu silnika przez chwilę nie ma smarowania i ciśnienia oleju. Ja wpadłem na to, bo po nocy mam zbyt wysoki poziom oleju, a po odpaleniu silnika i zgaszeniu poziom jest prawidłowy.
Co o tym myślecie ?
To masz za duzo, poziom mierzy sie zawsze na zimno a jak odpalisz i zgasisz auto to wiadomka ze bedzie mniej zanim wszystko spłynie do miski.

Na zimno nie powinno byc wiecej niz gorny zakres bagnetu te silniki nie lubia miec za duzo oleju mialem om646 wczesniej w w203 to na pokrywnie bylo napisane ze ponad stan oleju moze uszkodzic silnik.
U mnie teraz jest cos miedzy polowa zakresu bagnetu a 3/4 max zakresu i tak jest idealnie moim zdaniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

esener303 pisze: 9 sty 2021, o 19:39
elmer83 pisze:Mi przyszło do głowy że może problem tkwi w uszkodzonym zaworze zwrotnym filtra oleju. Olej ścieka z podstawy filtra i po odpaleniu silnika przez chwilę nie ma smarowania i ciśnienia oleju. Ja wpadłem na to, bo po nocy mam zbyt wysoki poziom oleju, a po odpaleniu silnika i zgaszeniu poziom jest prawidłowy.
Co o tym myślecie ?
To masz za duzo, poziom mierzy sie zawsze na zimno a jak odpalisz i zgasisz auto to wiadomka ze bedzie mniej zanim wszystko spłynie do miski.

Na zimno nie powinno byc wiecej niz gorny zakres bagnetu te silniki nie lubia miec za duzo oleju mialem om646 wczesniej w w203 to na pokrywnie bylo napisane ze ponad stan oleju moze uszkodzic silnik.
U mnie teraz jest cos miedzy polowa zakresu bagnetu a 3/4 max zakresu i tak jest idealnie moim zdaniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ok ale po 3godzinach stan jest ok 3/4 wskaźnika. Dopiero po całej nocy mam zbyt wysoki poziom czy po odkręceniu filtra oleju powinien być w podstawie ?
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Terkotanie silnika

Post autor: esener303 »

Dobre pytanie, nie wiem powiem szczerze, zobacze next wymianie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
elmer83
Posty: 93
Rejestracja: 21 gru 2020, o 21:03
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Terkotanie silnika

Post autor: elmer83 »

Panowie a czy mogę prosić o sprawdzenie poziomu oleju po nocy i po kilku minutach od zgaszenia silnika ?
Bo ja już nie wiem czy mam za dużo oleju czy ten zaworek zwrotny puszcza :/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości