Turbina - wytrzymałość

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Turbina - wytrzymałość

Post autor: diabeelek »

Jaką mniej więcej ma wytrzymałość turbina w CDI? Konkretnie w OM646 EVO? Czy da się ją jakoś sprawdzić organoleptycznie czy jest ok czy się zaraz skończy?
WDD2042081F230429
Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: ktos92 »

Nie powinna hałasować - tzn. z tego co wiem :-D poprawcie mnie jeśli się myle - możesz ja słyszeć ale taki delikatny świst - nie wiem jak to nazwać. Jeżeli będzie odczuwalnie głośna wtedy zazwyczaj jest już po turbo, choć może to być jakiś waż. Organoleptycznie to możesz sprawdzić wirnik czy nie ma czasem dużego luzu. Co ja robie odkad jeżdże swoim dieslem a jest to dopiero 4 miesiac. Po dłuższej trasie, zawsze odczekuje te 2-3 min przed wyłaczeniem silnika. Nieważne czy jechałem 80km/h czy 130km/h cy 160km/h

Jak to ja - wymiana oleju co 10 000km - w moim przypadku Fuchs wiec dobre smarowanie i odpowiednie traktowanie powinno przedłużyć jej życie i w dobrym układzie dożyje 300 000km przy odpowiednim traktowaniu. Na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2 tys obrotów - odziwo skrzynia się tego nauczyła :-D Wiadomo, jak mocniej depniesz przy automacie to przeciagnie zmiane biegu.

W UK czy w stanach sa niektórzy co maja ponad 300 000km zrobione na jednej turbinie i jeżdża dalej więc wszystko zależy od tego jak ja będziesz traktował. Jak będziesz miał okazje to spójrz na live data odnośnie turbo. To też powinno być dać wglad na to w jakim stanie jest układ turbo doładowanie. Miałem okazje podłaczyć Sprinera z silnikiem OM642 gdzie turbina od nowości była do przebiegu ponad 500 000km. Samochód z 2013 roku. Oznaka, że padała była głośniejsza praca i słabo dmuchała - to mogłem podejrzeć na SD. Po wymianie na zregenerowana samochód dostał drugie życie.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: diabeelek »

No właśnie u mnie jest nalatane 318kkm - turbiny nie słychać.
Wciska w fotel przy przyspieszaniu czyli działa. Ale jestem ciekaw jak z ich wytrzymałością i czy można wcześniej zbadać organoleptycznie czy się nie kończy.
WDD2042081F230429
Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: ktos92 »

Można - nie wiem jak jest w OM651 czy OM646 musiałbym sprawdzić czy da rade to zrobić na silniku. Ale jeżeli jej nie słychać, dobrze ciagnie, na SD wartości z live data sa w normie i nie maz ubytku oleju do węży dolotowych to bym to zostawił i zapomniał. Z obserwacji forum W203/W211/W204/W212 rzadko kiedy ktoś ma problem z turbo. Patrzac na grupe VW czy BMW moje zdanie jest takie, że pod względem wytrzymałości tego układu MB bije konkurencje na głowe. Wiadomo wszystko zależy od tego jak się ja będzie eksploatowało :lol:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Groo80
Posty: 81
Rejestracja: 24 lip 2017, o 14:39

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: Groo80 »

Z turbinami MB raczej nie ma problemu.

Osobiście znam w202 z przebiegiem 650 tys. i w203 z przebiegiem 420 tys. ( obydwa 2.2 cdi) na tych samych turbinach bez naprawy, zresztą jak i silniki. Mój też ma ponad 270 tys. i turbina nie wykazuje żadnych objawów potrzeby naprawy.
Dopóki nie ma oleju w dolocie powietrza, nie słychać głośnego gwizdu i jest moc to problemów nie powinno być.
W 204 C200 CDI 2011 r. (lift) VIN: WDD2040011A551445
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: perzu126 »

Faktycznie turbo od Mercedesa jest bardzo żywotne. Nawet przy niedbaniu długo wytrzyma.
A propos W202 na forum jest Adikis który miał kiedyś ex taxi CDI i tam po prostu łopatki na wirniku były niemal całkowicie zużyte.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
dziobaku
Posty: 15
Rejestracja: 5 paź 2017, o 08:26
Lokalizacja: chrzanów

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: dziobaku »

odgrzeje temat
w moim C180, 120KM, z DPFem, nie wyświetla żadnego błędu, przebieg ok.270oookm, przyśpiesza normalnie, olej 5W30, jak przycisnę gaz na postoju to nie ma dymu, w czasie jazdy nie śwista, turbo z tego co widać na zewnątrz ładna, czysta, nie poci się, a z pierwszej rury od turbo do IC mokro od oleju, za IC tez mokro, i bok silnika od strony kolektora ssącego tez mokry (ale nie widac dokładnie gdzie, moze to na silniku to przypadek, sprawka np. wycieku spod obudowy filtra oleju bo czytałem tutaj ze może się zdarzyć) ale zauważyłem małą plame po oleju na miejscu parkingowym jakby pod wejściem do IC
żeby wyeliminować odmę zdjąłem węża przed turbo na stronie ssacej stał olej, wytarłem a wąż z odmy dałem do butelki (dziurę przed turbo zaślepiłem) po 15km w butelce ani kropelki oleju a na wejściu turbo znowu kropla oleju (olej jest w weżę przed IC i w wężu przed turbo w takiej ilości że kapnie jakaś kropla lub wiecej.....
turbo nie wyje, luz na wałku turbo wzdłużny nie wyczuwalny, a poprzeczny delikatny - nie ma śladów otarć o obudowę,
troche mnie dziwi ze czysta i cicha turbina, a taka mokra
miał ktoś taki przypadek?
C 180 CDI BlueEFFICIENCY
dziobaku
Posty: 15
Rejestracja: 5 paź 2017, o 08:26
Lokalizacja: chrzanów

Re: Turbina - wytrzymałość

Post autor: dziobaku »

dodam ze olej kapie z OM651
C 180 CDI BlueEFFICIENCY
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości