Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
Dstill
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2019, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Post autor: Dstill »

Witam wszystkich,

Posiadam C300 polift z USA i w ciągu 2 lat posiadania auta jakieś 3 razy zapalił mi się check engine, który gaśnie sam po 1-2 dniach. Od mechanika z SD dowiedziałem się (po pierwszym zapaleniu check'a), że jest to powiązane z faktem, że auto jest z USA i jako że tam auto jest przystosowane do jazdy na paliwie o niższej wartości oktanowej, więc może coś takiego czasem wyskoczyć, a nie świadczy o żadnym realnym problemie. Doradzono mi, żeby znaleźć kogoś, kto będzie w stanie wykodować ten błąd (błąd odparowania spalin), żeby check engine nie straszył, że jest jakiś problem, kiedy go nie ma.
Dodam, że nie czuć żadnej zmiany w aucie, jak się zaświeci check. Auto posiada instalację LPG.
Czy ktoś coś wie, miał do czynienia z tym błędem? Jeżeli to rozwiązanie ma sens, czy macie kogoś, kto mógłby się tym zająć? Najlepiej Wa-wa i okolice, może być trochę dalej, byle by nie na drugim końcu Polski :-P.

Dzięki z góry.
W203 C180 2.0 2001r. - było
W204 C300 4Matic 3.0 M272 2012 WDDGF8BB3CR234777 - jest
Hamrok
Moderator
Posty: 167
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Post autor: Hamrok »

Było by łatwiej gdybyś wrzucił konkretny numer błędu z Xentry. Sam mam auto z USA z M272 i nie sądzę żeby ten błąd miał jakikolwiek związek z liczbą oktanową. O ile się nie mylę na rynek amerykański (być może na Europę też) auta maja dodatkowo system "upuszczania" par paliwa (tzw. EVAP) z filtrem węglowym właśnie do filtracji tego co odparuje i jest uwalniane do atmosfery. Możliwe, że masz problem właśnie z tym systemem, może zawór upustowy, może jakaś nieszczelność układu/korka paliwa. W każdym bądź razie przydał by się dokładny kod błędu.
GLK 350 4Matic
Awatar użytkownika
Dstill
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2019, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Post autor: Dstill »

Hamrok pisze: 19 wrz 2022, o 20:45 Było by łatwiej gdybyś wrzucił konkretny numer błędu z Xentry. Sam mam auto z USA z M272 i nie sądzę żeby ten błąd miał jakikolwiek związek z liczbą oktanową. O ile się nie mylę na rynek amerykański (być może na Europę też) auta maja dodatkowo system "upuszczania" par paliwa (tzw. EVAP) z filtrem węglowym właśnie do filtracji tego co odparuje i jest uwalniane do atmosfery. Możliwe, że masz problem właśnie z tym systemem, może zawór upustowy, może jakaś nieszczelność układu/korka paliwa. W każdym bądź razie przydał by się dokładny kod błędu.
Opisując to co mi powiedział mechanik, na pewno bardzo uprościłem, bo to jakoś rok temu było. Widzisz, jak napisałeś o numerze błędu, przypomniało mi się, że dostałem do ręki wydruk z diagnozy.
Wygląda na to, że kod to 1304 - Zakłócenie funkcji czujnika/przełącznika ciśnienia układu pochłaniania oparów paliwa, czyli dokładnie to co wspomniałeś.
Zdjęcie z wydruku:
https://drive.google.com/file/d/1h54GPy ... sp=sharing

Dzięki za pomoc!
W203 C180 2.0 2001r. - było
W204 C300 4Matic 3.0 M272 2012 WDDGF8BB3CR234777 - jest
Hamrok
Moderator
Posty: 167
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Post autor: Hamrok »

Do sprawdzenia zapewne zawory zaznaczone na schemacie poniżej, jeden jest pod maską (purge valve) a drugi (shut-off) o ile się nie mylę przy filtrze węglowym. Nie mogę znaleźć dokładnej informacji w WIS.
333.jpg
GLK 350 4Matic
Awatar użytkownika
Dstill
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2019, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

Post autor: Dstill »

Dziękówka Hamrok, może uda się ogarnąć nicponia.
W203 C180 2.0 2001r. - było
W204 C300 4Matic 3.0 M272 2012 WDDGF8BB3CR234777 - jest
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości