5g tronic - mały problem

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

dedrios
Posty: 1
Rejestracja: 7 lut 2023, o 17:13

5g tronic - mały problem

Post autor: dedrios »

Cześć wszystkim :->
Od niedawna jestem właścicielem C180 CGI 156 KM 2010 r. Skrzynia 5g tronic. Olej w skrzyni wymieniony dynamicznie przez poprzedniego właściciela ~10 000 km temu. Generalnie skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie, nie mam większych zastrzeżeń, natomiast zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie, gdy silnik jest zimny to przy hamowaniu do zera, tuż przed samym zatrzymaniem auto czasami robi tzw. "kangurka". Po rozgrzaniu problem znika. Co może być przyczyną?

Słyszałem, że te skrzynie to stare konstrukcje hydrokinetyczne, w związku z czym, w przeciwieństwie chociażby do DSG, mają prawo z wiekiem wykazywać tego typu objawy i o ile nie są szczególnie nasilone to nie warto sobie nimi zawracać głowy. Zastanawiam się czy jest sens się tym w ogóle przejmować. :roll:

Na YouTube, jak również tu na forum znalazłem procedurę resetu skrzyni poprzez przytrzymanie gazu przy włączonym zapłonie. Może warto ją wykonać? Ponoć po jej wykonaniu skrzynia uczy się od nowa stylu jazdy kierowcy. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami, jak również z takimi, że powinno się to stosować wyłącznie jako ostateczność. Obawiam się, że mogłoby to przysporzyć dodatkowych problemów. Jakie jest Wasze zdanie?

Proszę o radę :->
Awatar użytkownika
Dstill
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2019, o 23:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: 5g tronic - mały problem

Post autor: Dstill »

Reset skrzyni raczej nie jest jakiś ryzykowny, przynajmniej z mojego zapoznania się z tematem. Sam u siebie robiłem tuż po zakupie. Wątpię, żeby tez miał wpływ na Twoją dolegliwość, aczkolwiek lepiej, żeby ktoś z wiedzą/doświadczeniem się wypowiedział.
W203 C180 2.0 2001r. - było
W204 C300 4Matic 3.0 M272 2012 WDDGF8BB3CR234777 - jest
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1137
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 5g tronic - mały problem

Post autor: esener303 »

Tak choć u mnie jak zrobie reset to zawsze mi wywala błąd czujnika różnicy ciśnień nie wiem czemu, ale faktycznie skrzynia uczy sie od nowa i reaguje inaczej domyślnie na początku. Mam ta sama skrzynie i żadnych problemów z wogóle oprócz faktu ze jest dość wolna ale trwała.
Olej w skrzyni z 2010 roku chyba nie ma potrzeby wymieniać dynamicznie bo powinien juz byc konwerter pozwalajacy na zlanie calego oleju statycznie bez konieczności dynamiki. Olej zmieniaj co max 60K km w skrzyni. Szarpanie na jskims biegu lub kangurek to moga być początki ktoregoś z elektrozaworów samej skrzyni zobczac na Xentry czy skrzynia nie ma jakiś błedów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości