Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Siemka jak w temacie, czy przewod przy rozgrzanym silniku powinien byc goracy na calej dlugosci? Bo u mnie na srodku jest letni i dopiero jak go ponaciskam to robi sie goracy. Pozdrawiam
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
To zależy od tego czt silnik osiągnął temp pracy czyli ok 90st. Jesli masz zamknięty termostat to przewód wodny może być częściowo ciepły i częściowo zimny . Zatem zagrzej silnik tak aby osiągnął temp pracy i wtedy sprawdź.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
No tak, mowa tu o calkowicie rozgrzanym do 90 stopni, moj przewod jest letni na srodku i jak go ponaciskam to wtedy jest goracy, termostat walniety czy uklad zapowietrzony?
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
A który przewód dokładnie naciskasz?
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
No przewod plynu chlodniczego gumowy gruby
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Napisz mi prosze czy ten przewod powinien byc goracy gdy silnik jest rozgrzany bo u mnie jest letni po srodku a goracy na poczatku i koncu. To ten przewod na ktorym na koncu umieszczony jest termostat, ale moze u Ciebie w dieslu jest inaczej
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Jak masz silnik dobrze rozgrzany to te przewody powinny być gorąće na całej długości. jesli tak nie masz to jest to dość dziwne. Nie zmieniałes płynu lub nie dolewałeś ? Wiesz, najlepszą formą odpowietrzenia jest nagrzać silnik i "przegonić auto" . W naszych autach raczej nie ma odpowietrzników zatem jedynie tak możesz pozbyć sie powietrza z układu o ile to jest powietrze.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Probowalem odpowietrzyc uklad. Przegonilem auto, odkrecilem delikatnie korek, odpalilem nagrzewanie, ponaciskalem przewod kilkanascie razy bo wtedy wylatywaly bombelki i teraz trzyma temperature i waz jest caly goracy, nawet jak ogrzewanie chodzi, wiec wydaje sie ze teraz jest wszystko ok, zobaczymy. Co do twojego pytania o dolewke to tak, ASO dolalo ze 100mljarecki69 pisze: ↑28 sty 2022, o 23:25 Jak masz silnik dobrze rozgrzany to te przewody powinny być gorąće na całej długości. jesli tak nie masz to jest to dość dziwne. Nie zmieniałes płynu lub nie dolewałeś ? Wiesz, najlepszą formą odpowietrzenia jest nagrzać silnik i "przegonić auto" . W naszych autach raczej nie ma odpowietrzników zatem jedynie tak możesz pozbyć sie powietrza z układu o ile to jest powietrze.
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
No to może udało Ci sie wreszcie odpowietrzyć układ . Może to juz koniec niepokojów ?
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Jest troche lepiej, temperatura troche wyzsza, na poziomie 82-84 stopni, 90 osiaga rzadko, na postoju, waz jest cieplejszy ale dalej musze go ponaciskac i wtedy wychodza babelki w zbiorniczku i temp. spada do 82 stopni i tak w kolko moge sie bawic. Nie kumam, moze sie uklad zapowietrzac, korek nie trzyma? Poza tym, na rozgrzanym silniku, na postoju, auto co jakis czas sie jakby zaksztusza i przyrywa co jakis czas.. Prosze kogos o porade :(
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Skoro na postoju nie osiąga 90 stopni, wiec wychodzi na to ze termostat niedomaga. Samochód powinien się nagrzać do 90 i powinien trzymać te temperaturę.
W203 c200k —> w204 c200K black —> w205 c180 BlueTec
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Na postoju wlasnie osiaga temp 90 stopni ale tylko wtedy, albo jak na swiatlach postoje minute
w204 c200 kompressor 2009 kombi
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Wiesz co, obym sie mylił ale myślę, że warto pomysleć o sprawdzeniu czy silnik nie pompuje ci ciśnienia do układu chłodzenia? Jesli możesz to podjdź do takiego mechanika, która posiada tester spalin w układzie chłodzenia. Taki przyrząd dokładnie ci sprawdzi czy przypadkiem nie masz początku końca uszczelki pod głowicą i zaczynają ci sie robić przedmuchy. Warto to wyeliminować w poszukiwaniu ustaerki. Koszt zaopewne takich badań niewielki a wtedy będziesz wiedzieć, że to napewno nie uszkczelka pod głowicą.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Koczo_p
Witam jestem na forum od niedawna. Otóż po zakupie auta w204 1.8 cgi 184km, 2011 rok po lift pod koniec pażdziernika 2023 rok samochód miał ogrzewanie, aż do momentu wymiany termostatu z powodu skakania temperatury. Mechanik gdy do niego podjechałem był zdziwiony ze na postoju nie grzeje. Powiedział ze to termostat. Wymienił mi go i pokazał mi stary termostat i było ułamane coś(podobno tak się dziej powiedział). Po wymianie termostatu ogrzewania nie było ,termostat trzyma temperaturę. Powiedział, że to najprawdopodobniej pompa wody. Wymieniłem ją ale juz u innego mechanika. Nadal ogrzewania stałego nie ma, dodam, że kiedyś kilka razy ogrzewanie było po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów. Mechanik terz walczy z autem. Wytwarza się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu, chłodnica jest zimna, ostatnia deska ratunku którą ma sprawdzic to "obejscie-rozłączenie" termostatu i podobno wtedy ma sie okazac czy to nie jest głowica. Czy to moze byc głowica? czy termostat sie np zawiesil lub zepsuł zaraz po wymianie? Podobno takie przypadki juz były.
Witam jestem na forum od niedawna. Otóż po zakupie auta w204 1.8 cgi 184km, 2011 rok po lift pod koniec pażdziernika 2023 rok samochód miał ogrzewanie, aż do momentu wymiany termostatu z powodu skakania temperatury. Mechanik gdy do niego podjechałem był zdziwiony ze na postoju nie grzeje. Powiedział ze to termostat. Wymienił mi go i pokazał mi stary termostat i było ułamane coś(podobno tak się dziej powiedział). Po wymianie termostatu ogrzewania nie było ,termostat trzyma temperaturę. Powiedział, że to najprawdopodobniej pompa wody. Wymieniłem ją ale juz u innego mechanika. Nadal ogrzewania stałego nie ma, dodam, że kiedyś kilka razy ogrzewanie było po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów. Mechanik terz walczy z autem. Wytwarza się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu, chłodnica jest zimna, ostatnia deska ratunku którą ma sprawdzic to "obejscie-rozłączenie" termostatu i podobno wtedy ma sie okazac czy to nie jest głowica. Czy to moze byc głowica? czy termostat sie np zawiesil lub zepsuł zaraz po wymianie? Podobno takie przypadki juz były.
Re: Przewod plynu chlodniczego, powinien byc goracy?
Witam.Ja proponuję sprawdzić czy nie jest zapchana nagrzewnica.
Pozdrawiam
Bodo-K c-180 cdi
Pozdrawiam
Bodo-K c-180 cdi
2013 C180 CGI
WDD2040001G168194
WDD2040001G168194
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości