termostat

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Witam
Chciałbym wkoncu uporać się z tym problemem i zacznę od wymiany tego czujnika temperatury powietrza zasysanego tylko pytanie gdzie on się znajduje w moim 651???
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
kawomar
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2019, o 01:56

Re: termostat

Post autor: kawomar »

bartek1111 pisze: 23 cze 2019, o 20:29 Witam
Chciałbym wkoncu uporać się z tym problemem i zacznę od wymiany tego czujnika temperatury powietrza zasysanego tylko pytanie gdzie on się znajduje w moim 651???
i jak znalazłeś rozwiązanie ?? mam taki sam problem a termostat mam nowy oryginalny
kawomar
Posty: 4
Rejestracja: 15 paź 2019, o 01:56

Re: termostat

Post autor: kawomar »

czujnik jest na dole z lewej strony zaraz za intercoolerem
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Witam w wolnej chwili poszukam go i ewentualnie wymienię
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
kroszalak
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2017, o 15:19

Re: termostat

Post autor: kroszalak »

Witam wszystkich. Ja posiadam W204 C180k z 2008 roku. VIN : WDD2040462A134231
Mój problem wygląda jak na załączonych filmikach bo dużo by tu pisać. Jakiś czas temu miałem wymieniony termostat na oryginalny ( kilka miesięcy już będzie) oraz 2 razy ten sam czujnik temperatury bo podobno jest jeden. Problem wahania temperatury był mniejszy a teraz jest coraz gorzej. nawet krótka jazda kaczy się Check engine coś w stylu problem układem chłodzenia. Gdy zatnie się temperatura jest bardzo wysokie spalanie nawet o polowe większe. Dodam ze po sytuacji z pierwszego filmiku w moment robi się piekielnie gorąco w aucie. Mechanik przypuszcza ze to wina sterownika( Siemens VDO 5WK90713(o7) A004 446 75 40, A271 010 74 46. Chciał bym wyeliminować wszystkie możliwe przyczyny ponieważ wymiana sterownika liczy się z wysokim kosztem a nie chciał bym być zdziwiony że nie pomogło.Z góry dzięki za pomoc.


https://www.youtube.com/watch?v=MYvOyvs ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-nOH3Da ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vGLkwau ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=0NWRqdU ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=WdsOPIF ... e=youtu.be
mateuszd
Posty: 38
Rejestracja: 13 paź 2018, o 07:33

Re: termostat

Post autor: mateuszd »

Witam, w CGI da się wymienić sam wkład termostatu czy trzeba z całą obudową ? Po jakim czasie ten silnik powinnien osiągnąć 80 stopniiiii przy temp powiedzmy zero stopni na zewnątrz ?
E200 CGI
Gunio
Posty: 9
Rejestracja: 31 paź 2019, o 13:16

Re: termostat

Post autor: Gunio »

Witam, wiosna idzie powoli, więc odświeżam temat. Poradził sobie ktoś z tym wahaniem temperatury cieczy w om651? Mam to samo co koledzy: temp. Na zewnątrz powyżej 15 stopni, wskazówka temperatury cieczy dobija do 80 stopni, spada do 70,dobija, spada i tak w kółko, dopiero po 20 paru kilometrach osiąga 90 i stoi. Albo jedziesz ponad 20 km na zimnym silniku, albo gasisz i ponownie odpalasz nie prędzej niż przed pierwszym "wahnięciem" temperatury. Wtedy 90 osiąga w moment i jest ok.
W204 180 cdi 2013r
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 555
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: termostat

Post autor: jarecki69 »

Witam kolegów. Widzę ,że problem z termostatem jest dość powszechny. Jak się domyślacie, u mnie jest podobnie lecz wygląda to troszkę inaczej. Cały czas silnik sie pięknie dogrzewał, temp. cieczy stała na 90st zaawsze ale raz przegoniłem auto i gnałem ponad 200km/h i zauważyłem ,że wskazówka mi tańczy pomiędzy 90st a 75st. Gdy zwolniłem i wjechałem do miasta to po pewnym czasie wszystko wróciło do normy. Teraz znów poszalałem na obwodnicy i sytuacja sie powtórzyła - znów temperatura skakała. Przeczytałem wszystkie posty i dochodze do wniosku ,że chyba nie ma sensu wymieniać połowy części układu chłodzenia bo to nic nie daje. Fakt, chciałbym mieć wszystko w aucie na tip-top ale widać, nie jest to mozliwe. Ja mam silnik OM651 i chciałem juz wymieniać termostat ale z tego co tu czytam to raczej niewiele zmieni. Wina to pewnie jakis duperelek, może jak pisał kolega noc - podciśnienie. U mnie nie ma wzrostu spalania - auto na mieście mieści sie w 7l/100km - dla mnie rewelacja. Bee tu zaglądać, może ktoś z Was wkońcu znajdzie konkretne rozwiązanie problemu to wtedy i ja się za to wezmę. Pozdrawiam. 8-)
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Awatar użytkownika
thepaniq
Posty: 71
Rejestracja: 5 mar 2020, o 16:29

Re: termostat

Post autor: thepaniq »

u mnie ta sama sytuacja - jeśli jest ciepło, auto łapie 80 stopni w ciągu kilku kilometrów, po czym wskazówka spada do 70 i tak kilka razy... jeśli jadę trasą 120-140km/h auto nagrzewa się do temp. roboczej szybko, natomiast po mieście potrafi to zająć nawet 10-15km, ale wystarczy że zatrzymam się i zgaszę auto - problem znika, ktoś znalazł rozwiązanie? nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei z nadzieją, że będę miał szczęście ;-)
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: perzu126 »

Na stronie 5 NOC fajnie opisał temat
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 555
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: termostat

Post autor: jarecki69 »

Witam ponownie, otóż jestem po wymianie pompy chłodzenia i co sie okazało? Ano przegoniłem auto aby sie odpowietrzyło dokładnie i jadąc z prędkością ok 200-210 km/h temperatura silnika już nie skacze pomiędzy 90t a 80st. Niezależnie od prędkości temperatura silnika jest stabilna co wcześniej nie miało miejsca. Zatem może problem tkwi właśnie w wadliwek pompie? Mnie zaczęła ciec więc ja wymieniłem. Tak jak ktoś tu pisał wcześniej, te pompy nie pracują w trybie ciągłym lecz do momentu nagrzania silnika sa jakos odłączane. Może ten system wyłączania pompy w zużytych pompach po prostu nie działa jak nalezy i stąd te skoki na wskażniku? U mnie wymiana pompy poskutkowała tym, że wskaźnik stoi na 90st i ani drgnie. Może tu leży rozwiązanie problemu. pozdrawiam.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: esener303 »

Dokladnie tak pisze Noc na 5 stronie, pompa działa w dwoch zakresach wydajnosci i jest to sterowane podcisnieniem wiec jak padnie ten element to nawet logiczne ze może wplywac na temp plynu w ukladzie jesli nie dziala np poprawnie w drugim zakresie wydajnosci


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: termostat

Post autor: esener303 »

perzu126 pisze:Na stronie 5 NOC fajnie opisał temat
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Gios
Posty: 37
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 07:06

Re: termostat

Post autor: Gios »

U mnie problem z temperaturą na szczęście rozwiązał termostat.
Opiszę jak to u mnie wyglądało, może komuś pomoże.
- Do 60 stopni rozgrzewał się bardzo szybko, 80 stopni osiągał po ok 30-40km
- Przy spokojnej jeździe nie było szans na wyższą temperaturę niż 80 stopni
- Kręcąc wysoko silnik udawało się zbliżyć do 85-90 stopni, jednak za chwilę było znów ok 80stopni
- Przy odpuszczaniu pedału gazu temperatura delikatnie spadała po kilkudziesięciu metrach
- Przy jednostajnej jeździe, włączeniu ogrzewania na max temperatura spadała
- Przy 60 stopniach robił się ciepły gumowy wąż idący od termostatu do chłodnicy
Awatar użytkownika
jarecki69
Posty: 555
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 22:02
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: termostat

Post autor: jarecki69 »

Witam ponownie, nie cieszyłem sie zbyt długo stojącą prawidłowo wskazówką temp cieczy. Dzis gdy wracałem, miałem dokładnie te same objawy jak tu koledzy opisują czy temp skacze pomiędzy 90st a 70 przez 20 km poczym stabilizuje sie na 90 st. Po niedzieli zajrze do tych przewodów podciśnienia i może cos wymacam tyle, że to dość dziwne. Gdyby przeowdy były peknięte i była nieszczelność, to ta temp cały czas by wariowała a nie ,że po pewnym przejechanym dystansie sie normalizuje prawda? To musi być jakaś głupota ale co? Myślę o tym zaworku podciśnienia kóry podaje do pompy sygnał do zmiany parametrów pracy. Może on tam cos zaczyna szwankować. Nadmienię, że u mnie pompa Vacum po odpaleniu zimnego silnika terkocze przez dwie sek . Ponoć to normalne ale może ona ma wpływ na prace układu regulacji temp chłodzenia. Wkońcu podaje podciśnienie do tego zaworu który reguluje pompę wody. Ktoś może rozkminił ten problem z silnikiem OM651?
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości